Helaas, Atheens hondje gaat niet door.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Helaas, Atheens hondje gaat niet door.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 19:01

Ik baal als een stekker. Morgen zou ik een hondje halen in Schoten van SOSstrays in België.
Het ging om Judy een middelgroot teefje met verschrikkelijk lieve oogjes en Labradoroortjes.
Afbeelding
Helaas bleek toen ik een en ander definitief af wilde spreken, dat Judy vlak voor vertrek uit Athene aangevallen is door een aantal grote honden.
Ze heeft er verder niet veel aan overgehouden, behalve dat ze doodsbang is voor grote honden.
Mijn honden zijn een stuk groter dan zij en tot overmaat van ramp ook nog eens erg druk Haha!
In overleg met Carine heb ik dus besloten om Judy niet op te nemen, omdat dat voor haar en voor mijn honden niet goed zou zijn. Huilen
Ze is iig in Nederland, en zal vast een heel goed baasje krijgen.
Maar helaas niet bij mij.
meer info over de honden en de omstandigheden waarin ze leven: http://www.sosstrays.be/

Goedgekeurd onderschrift :)


Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:17

Jeetje wat erg voor je. Je was er al bang voor. Wel een goed besluit. Laten we hopen dat ze een ander goed tehuis vindt.

Fiesta, freiberger, what else?

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:18

Wat jammer Scheve mond Ik denk dat ze aan jou een erg leuke baas had gehad, maar waarschijnlijk is het maar beter. Ik hoop dat ze snel een andere baas vindt, ze ziet er onwijs lief uit Lovers Jammer dat mijn ouders geen hond meer willen Scheve mond

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:28

Wat jammer, ik hoop dat ze een ander goed tehuis voor dit leuke hondje vinden, ik heb er al drie Clown

Gillian

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:02

Wat jammer !
Anders neem je toch een andere !
Als je op de site bent moet je even kijken bij Maggy's pups en dan naar Pipo, oh wat een schatje !
Het is dat ik al 3 honden heb maar anders Haha!

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:06

Heej dat is geen poedel Tong uitsteken

Maar ff serieus, wat ontzettend jammer joh Verdrietig Ik wist niet eens dat je voor een derde hond ging! Wel ontzettend tof joh!!! Lachen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:10

Wat ontzettend jammer zeg...
Ze lijkt me een ontzettend lieve hond, hopelijk kan ze weer in aan merking komen voor een fijn thuis.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:14

o wat ontzettend balen voor je maar wel lief van je dat jij ook zo een hondje een kans wil geven!! OK dan!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:14

Ik heb net even de site bekeken die je er bij vermelde: echt verschrikkelijk om die honden zo te zien... en echt super geweldig, die stichting!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:19

Ze is nu iig lekker in Nederland en volgens mij vindt ze zo een goed baasje

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:24

Jammer dat het niet door kan gaan, maar wel de beste beslissing
Ga jij nog op zoek naar een ander hondje?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 20:27

Ilindra schreef:
Ze is nu iig lekker in Nederland en volgens mij vindt ze zo een goed baasje

Dat scheelt idd.
Met het oog op de Olympische Spelen dit voorjaar in Athene, worden alle zwerfdieren "opgeruimd"
Judy is hier iig van gered.
Maar dat neemt niet weg dat ik Judy er graag bij gehad zou hebben.

Goedgekeurd onderschrift :)

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:43

Heel erg jammer, maar er komt vast wel weer 'n ander heel erg leuk hondje.... Deze zal ook wel 'n leuk baasje vinden, daar is ie leuk genoeg voor.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 21:14

Jammer voor je.

Ik hoop dat ze alsnog een goed baasje vindt!
En is er geen ander hondje bij wat je graag zou willen hebben?
Vind het wel een hele goede zaak dat die honden nog een goed baasje kunnen krijgen zo!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 21:45

het is iig een hele lievwe hond op het eerste gezicht! ik denk dat ze vast wel een goed baasje krijgt

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 21:47

Jammer meid......... je wilde het zo graag, Er zijn voor haar al betere tijden aangebroken en die kunnen alleen nog maar beter worden. Idd helaas niet bij jou............

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 21:52

leuk hondje! misschien iets voor een andere bokker?
Hopelijk neem je een ander hondje van deze stichting

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 22:42

Door jouw verhaal over je hondje, heb ik de website doorgegeven aan een collega die graag een hond wil. Zij en haar vriend zijn zich aan het orienteren op honden gebied maar waarschijnlijk wordt het er wel een van sosstrays OK dan! .


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 01:09

Richtje schreef:
Ga jij nog op zoek naar een ander hondje?

Ja hoor, ik kijk rustig rond, heb geen haast.

Goedgekeurd onderschrift :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 01:43

En nu ga ik heel Bokt over me heen krijgen....
Er zitten in Nederland en Belgie zoveel dieren in 't asiel (823 honden, 1159 katten en 379 andere dieren, cijfers van http://www.dierenasiels.com/) waaronder ook dieren van SOSStrays...
Verdienen deze dieren geen tweede, derde of vierde kans?
Natuurlijk is het prachtig wat ze proberen te doen, maar is het niet zinvoller om asiels in de betreffende landen, oa Spanje, Portugal, Griekenland (er zijn meer van dat soort stichtingen),.. te steunen om de dieren daar geplaatst te krijgen?
Wie kijkt er naar de stumpers bij ons om als iedereen een hond uit bijvoorbeeld Griekenland gaat halen?
Waarom zitten twee zeer grote dames (x Deense Dog, moeten absoluut samen geplaatst worden) dan al vanaf 2001!! in het asiel?
Waarom kijken mensen niet in hun eigen achtertuin, bij wijze van spreken dan, of daar geen leuke, lieve hond zit te wachten?
Sorry hoor, maar zolang de asiels hier ook nog overvol zitten vind ik het onzin om een hond speciaal naar Nederland of Belgie te laten vliegen of rijden omdat ze anders doodgeschoten worden.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 01:53

dat is een andere discussie marreke, net als het feit dat er in Belgie puppywinkels zijn van broodfokkers en opkopers.
ik wilde deze hond graag omdat ik er vanaf de foto gelijk gek op was, en niet op een hond uit een asiel in NL. mijn keus dus.

Goedgekeurd onderschrift :)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 02:00

Jammer dat het niet lukt, maar ook heel goed dat je aan Judy denkt. Ik hoop dat er een goed tehuis voor haar te vinden is.

En Marreke, niet iedereen zit op een hond formaat Deense Dog te wachten. Kleinere honden zijn veel gewilder en eerder geplaatst, en vergen ook niet zo'n groot huis of een grote tuin. Dus omdat er grote honden in het asiel zitten die niet te herplaatsen zijn, moeten kleine honden - uit het maakt niet uit welk land - maar afgemaakt worden?

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 03:02

Cassidy,
Ik gaf alleen maar een voorbeeld met die twee grote honden, er zitten ook ontzettend veel kleintjes al langer dan een jaar te wachten op een nieuw baasje.
Iedere hond, of kat, of... verdient een goed thuis.
Ik ga nu niet de heilige uithangen, maar we hebben zelf ook verschillende asieldieren een "zoveelste" kans gegeven.
Ik wilde gewoon aan iedereen meegeven dat het dierenleed niet alleen over de grens te vinden is. Ook "dicht bij huis" komen er schrijnende gevallen voor.
Als je een dier uit het buitenland een nieuwe kans wilt geven, mij niet gelaten, maar vergeet de stumpertjes uit eigen land niet. Dat was wat ik wilde zeggen, maar ik was blijkbaar niet duidelijk genoeg.

Billy ik heb je een PB gestuurd.

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 07:33

Ik heb ook een hond via SOSStrays. Ik heb al heel lang op dierenasiel.nl site bekeken maar er stond steeds niets naar mijn zin op.
Ik werd nergens echt verliefd op. Ik deel je standpunt, er zijn al genoeg honden en katten in het asiel in nederland. Maar als ik een hond neem dan wel graag een hond die naar mijn zin is. ALs ik deze hond niet had gevonden was het een rashond geworden. Die komt ook niet uit het asiel.

Fiesta, freiberger, what else?

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:01

Jeetje Ineke,rot voor je,je had je er toch een beetje op verheugd,maar iid ze is wel gered uit griekenland.
Dus het toch ergens wel goed geweest voor haar.

Paardentaxi Zeeland


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 152 bezoekers