Stalmanieren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-01 10:49

Ze kunnen er wat van die paarden, je heb ook nette en minder nette (zeg maar superlompe) knollen. Echt omar en zijn buurman zijn tegenovergesteld.
Shadow vermaalt zijn stront met het stro, zodat alles precies even smerig is, als het niet smerig genoeg is schijt hij op die plek en gaat weer lekker in staan schrapen. BAH, je kan 'm 2 keer per dag mesten (zonder overdrijven) en dan is hij ook echt vies! Ik heb echt de neiging die knol een week in zijn stront te laten staan, hij vindt het. lijkt wel gewoon lekker. Hij vermaalt zijn stro ook tot stukjes van 1mm bij1mm DUs uitmesten met een riek lukt niet. Moet met de schep. Als shadow buiten staat presteerd íe het om in de stront te gaan rollen, het is een echte smeerlap en hij geeft er niks om. Verder wil hij geen manieren leren, maar hij moet het toch echt. Maar als hijde kans ziet.... berg je.
Je moet echt niet over je heen latenlopen door die knol dan ben je nergens.
Omar daarentegen is supernetjes, Als hij poept doet hij er een laagje schoon stro overheen. En laat het netjes liggen, bij hemkan ik netjes hoopjes scheppen. Soms presteerd hij het om de voorkant van zijn stal helemaal schoon te hebben (zonder stro, dat heeft íe gebruikt voorzijn bergen haha) En de achterkant LIJKT schoon, maar je moet er niet in gaan spitten haha.
Omar luistert ook keurig, ik kan 'm gerust met een open staldeur laten staan, zeggen blijf staan en dan ff mijn zadel gaanhalen en dan staat íe nog precies zo, moet je bij schadow niet proberen, die staat allang bij het hooi.
Van de andere paarden weet ik het niet, die staan ook niet echt op stal die staan hierin:
[img]../upload/205/stal.jpg[/img]
Een oude kas, daar hebben ze een groot stuk voor zichzelf en daar scheppen we alleen stront, verder niks erin, ze staan op aarde/cocos.
Hebben jullie paarden ook van die verschillende manieren?

:evaw:


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 11:24

Jahaa! *LOL*

Toon is ook een graver, hij bedekt zijn mest met stro en stapelt zo allemaal bergjes in zijn stal. Bovendien sleept hij met zijn hooi dus dat ligt ook overal tussendoor en overheen. In het midden maakt hij een kuil, beton ligt namelijk veel lekkerder dan een dikke laag stro... Frusty Verward
Uitmesten is bij hem niet makkelijk, je bent uren bezig om alles uitelkaar te vissen! LImburgs heuvellandschap is er niks bij! Isard, zijn buurman, begint deze gewoonte trouwens van Toon over te nemen.... Christa is niet blij!

Kaminka is gewoon een smeerpoets, die houdt ervan om vies te doen en vies te worden.. Haha! Geen dame dus!
Haar mest ligt door de hele stal, alle schone strootjes eet ze op (ondanks de gigantische berg hooi die ze krijgt) en de rest is zeiknat want ze speelt ook nog eens met haar drinkbak.... zodra je haar staldeur opendoet sta je onmiddellijk in de mest, ze deponeert altijd 1 x vlak voor de deur! Haha!
Bij haar is uitmesten niet zo moeilijk: alles is smerig, dus pak maar een schep en scheppen maar! Ik probeer nu wat te potten (dikkere laag kweken) maar dat houdt in dat ik heel veel schoon stro er in moet gooien wil er nog wat overblijven... Haha!

Groetjes Mieke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 11:47

Jaaaaaa, herkenbaar verhaal. Milena is heel netjes, die poept keurig op een grote hoop, dus ik ben elke dag in 5 minuutjes klaar. Maar Leonardo.... een grotere goorlap heb ik nog nooit gezien. Die baggert ook alles door z'n stal heen, presteert het idd ook om alle strootjes superklein te krijgen; je weet niet wat je ziet... echt een vetlel!

Bij Milena is het trouwens alleen maar netjes omdat ik op 1 bepaalde manier uitmest: achterin de stal (1 meter ongeveer) ligt alleen zaagsel. Anderhalve meter daarvoor ligt zaagsel met gebruikt stro (dus wel schoon, maar al ouder) en op de voorste meter gooi ik elke dag drie plakjes schoon stro. Ik strooi ze niet uit, maar gooi ze gewoon voorin de box op de grond.
De volgende avond schep ik de stront achteruit, en de natte plekken. Dan herverdeel ik het zaagsel en gaat alle stro naar de 'middenstrook' van de box. Verse plakken voorin, en klaar.

Daardoor is het voor Milena niet aantrekkelijk om omgekeerd in de stal te gaan staan vreten, dus poept ze keurig achterin op het zaagsel, en een enkele hoop in het midden. Werkt perfect!

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 11:49

Dat spelen met de drinkbak ken ik.
Siebus neemt een grote slok en gaat dan staan lallen zodat alles alle kanten opvliegt.
Tevens heb ik hem een stal verderop moeten verhuizen omdat hij de deur an gort heeft getrapt, bij de nieuwe deur is hij ook al druk bezig, hij trapt de scharnieren uit de muur Boos! Etterbak dat het is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 11:54

Oh ja, vergeten: om het neuzelen voorin de stal te stimuleren, gooi ik een emmertje wortelplakjes voorin de stal over en onder het stro, zodat het leuk is om lekker met het koppie voorin te staan, want dan vind je nog eens wat als paard zijnde! *LOL* Ook hun cannetje met muesli aan een touwtje hangt voorin de stal en daar wordt ook aardig wat mee afgeklooid op een dag!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 11:55

Dit is zo herkenbaar. Mijn hengsten zijn super netjes alles op dezelfde plaats dus alleen maar de mestbollen en natte plekken eruit scheppen en klaar!
Maar de ruin is zo smerig, hij schijt en loopt er door heen. Ze staan bij ons op krullen en als zijn stal net mooi opgestrooid is, dan is het 24 uur later al weer een bende Misselijk De witte krullen zijn dan werkelijk waar zwart. Hij heeft ook geen systeem, hij poept en plast in het midden, links, rechts, achter, voor, in de voer-of drinkbak, buiten de deur. Dat is een echte viezerik! In zijn stal verdwijnen elke week 4 hele pakken krullen, dure gast is het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 01:17

Pabllo's buurvrouw is ook een aparte. Die duwt haar gat tegen de tralies en mest dan. De mest land dus tussen de tralies en buiten de stal. Of ze doet het etgen de muur aan, je kan bij haar de mest van de muur afschrapen (wat ze dus ook doen met uitmesten).
Pablo mest gewoon waar het hem uitkomt. Soms vind ik dus ook wat in zijn voerbak of drinkbak terwijl hij toch een grote stal heeft.
Pablo's moeder daarentegen was ideaal. Zij mestte alleen achter in haar stal dus dat was heel makkelijk uitmesten.
Volgens mij zijn in het geheel genomen de merries wat netter in hun stal.
Wat ik trouwens echt vies vind is dat Pablo soms naast zijn voerbak mest, dan met het voeren wat brokjes uit zijn voerbak smijt en die later tussen de mest uitpeuzelt Misselijk

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 09:13

Lady is harstikke netjes, ze heeft een hoekje in de stal uitgekozen om daar te mesten. Haha! En echt niet dat ze het op een ander plekje in de stal doet!

Daida is echt een varken! Poept overal waar het maar kan. Haar stal tovert ze om in een zwijnenstal! Als je helemaal klaar bent om te gaan rijden, krijgt mevrouw weer aandrang om even een flinke hoop neer te leggen Boos!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 09:28

ik zou het niet weten geen raad voor je maar wat ik wil vragen; lopen ze los in die kas? trappen zedan niet de ruiten door? zo nee....
PAAAAP Haha!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 09:30

Nee voor de ruiten staan natuurlijk ook hekken. Haha! Ze hebben 'stallen' van 20 x 5.

:evaw:

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 09:33

op die foto zie ik geen hekken Schijnheilig
20 x 5...
woow
met wat voor hekken? Schijnheilig

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 09:45

Ze staan er echt, een hek, dan bedoel ik 2 balken, 1 boven en 1 onder.

:evaw:


Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 10:04

Mijn vorige paard, een 3 jarige merrie liet het vallen waar ze stond. Het lag altijd in haar voederbak, drinkbak, over de staldeur op het gangpad. Of ze had het aan de muur geplakt. Echt goor. Max daarentegen is erg netjes, poept netjes achter in de stal.

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: esje01, Fayyah19, hollie, Mutti, Plonspony, Swift, Vagabondo, veerle92, xxPaige en 129 bezoekers