aantal zadeldoeken/sjabrakken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-01 09:40

Omdat ik daarjuist las dat een van de bokkers een gigantische verzameling sjabrakken heeft, 22 stuks welgeteld, vroeg ik me af of jullie het ook zoals mij met eentje doen.
Ik begin steeds meer zin te krijgen om mij een 2de aan te schaffen, omdat ik de een dan in de was kan doen terwijl de andere vuil gemaakt kan worden. Ik gebruik alleen wel tamelijk dure (en duurzame) zadeldoeken: ze kosten meer dan 111,- (omdat ze een uitsparing voor een gelpad hebben) en als het alleen voor het gemak en niet echt byzonder veel bijdraagt voor mijn paardje zelf... (hij krijgt enkel af en toe een dagje vrij als mijn sjabrak nog in de was zit Knipoog )

Hoe doen jullie dat?
Zou ik mij nu ook nog 21 zadeldoeken aanschaffen? Knipoog

Visje

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 09:44

Zadeldoeken haha (sorry hoor, ik moest erg lachen om dat woord) *LOL*
Voor Omar hebben we 2 goeie schabrakken (1 drogen/in de was, 1 onder het zadel) We hebben er nog 1 dunne die we er dan in 'noodgevallen' onderdoen.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 09:55

Ik heb er een stuk of 15 Cool

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 09:56

ik heb 1 goeie, 1 die net aan eronder past en 1 met een scheur erin
ik mag er ook niet meer
enne zadeldoeken haha *LOL*
(soorry Lips are sealed )

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 09:56

Meer dan 1 is idd handig ivm wassen en zo, maar 22 vind ik ook wel veel. Ik heb er voor mijn springzadel 6, 5 voor 'thuis', 1 voor de wedstrijden. En dan heeft mijn moeder er ook nog een stapel, we zullen niet zo ver van de 20 zitten, denk ik. Maar dat is dan voor 2 paarden.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 09:59

Ik heb er nu nog een (een oude witte die ik 3 keer per jaar gebruikte staat nu 40+ op dus heb ik weggegeven en een rode licht bij maaike der verzorgponies te verkleuren Haha! )een grijze met lichtgevende strepen. Ben al tijdje op zoek naar een paarse. en ik zie mezelf er wel voor aan om er 22 te hebben. allemaal in andere kleurtjes met naam zonder naam. maarja ben ook wel keiskeurig en t moet betaalbaar blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 10:14

Ik heb er 7 die ik regelmatig gebruik, voor iedere dag een schone. Verder heb ik nog een stuk of 5 dekjes die ik gebruik voor in de hondenmand Haha!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 10:27

elke dag een schone?
wooow
ik iedere week of soms 1 keer in de 2 weken

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 10:28

Ik heb er een stuk of 20. Ik heb twee zwarte en een donker blauwe, de rest is wit. Op drie na allemaal zadelmodel.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 10:38

Ik heb vorig jaar voor IJsco als eerste een nieuw shabrakje gekocht omdat dat ding dat ik mee kreeg helemaal bobbelig en kapot was, lijkt me niet fijn zitten.

Dat was dus shabrak 1, toen heb ik er later nog 1 bijgekocht zodat ik kon afwisselen als de ene nat of vies was. Nu gebruik ik ze voor Aldira, heb er laatst nog een mooi shabrakje bij gekocht omdat ik die gewoon MOEST hebben, en onder Aldira's zadel zit een heel leuk geblokte shabrak dus in totaal gebruik ik er 4.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 10:44

het woord 'zadeldoek' is toch echt typisch een Belgische uitspraak ofniet? Haha!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 10:56

Ik heb 3 setjes die ik echt gebruik. Vind ik prettig zodat ik het zo nu en dan kan afwisselen. Ik vind het een onprettig idee als ik een sjabrak met duimendikke plak en zweet op z'n rug moet leggen. Daarom is een sjabrak achter de hand best handig!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 11:45

Voor Nikita heb ik drie verschillende blauwe; zadelmodel met uitsparing voor gelpad, blauw dressuurmodel en een mooie blauwe met bies en apart stiksel.

Voor Ra heb ik een groene en een gele, maar ze wordt maar één á twee keer in de week gereden (zijn net begonnen met inrijden) dus hoeven we die niet zo vaak te wisselen.

_________________
Het is niet het paard wat vastzit, maar de ruiter die niet loslaat..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nikit op 2001-11-02 10:46 ]</font>

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-01 13:32

Ja, ik vrees dat 'zadeldoek' een eerder Vlaams woordje is. ik vind het maar normaal. zadeldeken kan ook, maar dat geeft zo'n 'groot' gevoel, 'deken'. Zadeldekje zeg ik nooit Knipoog .

En oja, 'sjabrak' is wel degelijk met "sj"; ik heb het opgezocht in de elektronische Van Dale Knipoog .

Maar als ik eens begin over jullie rare woorden allemaal Knipoog Knipoog Knipoog hihi!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 13:42

Ok, sjabrak voortaan Haha! (ik gebruik vanalles doorelkaar, maar geen zadeldoek Haha! ) Zadel deken ken ik wel, maar dat is dan ook echt een opgevouwen deken onder het zadel. Haha!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-01 14:00

Hahaha, sjimmy, je voelt je natuurlijk een beetje aangesproken hé? Knipoog Het is ook maar omdat ik 'sch' las bij jou dat ik begon te twijfelen Knipoog .
Denk gewoon aan je nickname als je het woord sjabrak moet schrijven, de beginletters komen oevreen Knipoog .

Aja, zadeldeken, zo'n kleurig cowboy/indianendeken Knipoog .

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 14:15

dan kom ik er netjes vanaf met 3 stuks. 2 dikke schapenwollen westernpads en 1 orthopedisch westernpad met gaatjes op de plek van de ruggengraat. Oh ja, en een dunne van nepwol die ik met longeren onder de longeersingel doe. Jammer dat die krengen zo duur zijn, anders had ik vast ook wel meer pads gehad Knipoog

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 14:43

he hallo
ik heb er ook een zooitje
maar de laatste tijd koop ik alleen dekjes van
R.G. die komen uit italy je kan ze ook zelf onwerpen kwa kleur enz
het zijn dikke dekjes en liggen super onder je zadel echt goede kwaliteit
alleen de prijs 159 of 169 gulden dus wel prijzig maar erg mooi
voor de rest heb ik ook nog wel goedkope dekjes hoor maar die liggen niet zo mooi als die andere
groetjes

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 18:32

Ik heb er 7: 3 voor op wedstrijd (witte, dus) omdat je nooit voorzichtig genoeg kan zijn en punten voor verzorging gemakkelijk behaald zijn! Twee voor een veelzijdigheidszadel, maar die ook gebruikt worden onder mijn dressuurzadel en 2 dressuurdekjes! En visje, wij zeggen "onderleggers" ipv zadeldekje, zadeldoek of sjabrak!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 18:48

ik heb voor hon:
vierkant:
1x groen
1x bordeaux met naam
1x bordeaux met gouden piping
2x wit
1x blauw
1x verschoten rood (erg oud, maar nog helemaal heel enzo, dus tja)
Dan nog 1 blauwe en 1 zwarte zadelvormige.
Dit maakt het totaal op: 9
En jamaica heeft gewoon een western pad (wil er ooit nog wel 1 bij kopen, maar heb geen haast, dit is een hele goede)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 19:38

Ik heb voor Robin:

- Witte dressuur (voor op concoursen)
- Blauwe zadelvormige
- Licht bruine, met gouden touw en donker bruin randje.
- Blauw geruit shabrak
- Donker grijze shabrak
- Bordeaux Rode zadelvormige
- Donker groene shabrak

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 21:31

ik rij dus met twee zitstoels en voor het cross zitstoel (hihi jaja op een tinker jah) heb ik 1 sjabrak van mezelf en ik leen er twee van mijn zus (meer je bent een schat Lovers ) voor mijn veelzijdigheids zitstoel heb ik er wel iets meer dan voor mijn
(ik leen hem van mijn zus dan he) cross zitstoel
veelzijdigheidszadel:
2 paarse
1 gele
2 blauwe
1 rode
1 zwarte (maar die gebruik ik niet die hangt op mijn kamer de naam van mijn oude ezel staat erop)
1 witte

crosszadel:
2 fel gele
1 fel rode

xxx
Thirza

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 21:38

ik heb er maar 1,een donkergroene
Ik moet er nog 1 bij kopen,is handiger he,maar dan moet ik eerst wat geld hebben.En dat heb ik net op.... Frusty
En mijn mammie wil ook niets lenen,heb laatst nog een ezelrijbroek van haar gehad Haha!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 22:41

Wij hebben te zamen (m'n broertje en ik), een kast vol, aangeschaft door dekjesgek Rieja (that's me!), ik denk zoiets van 10 (kast is niet zó groot) en ik heb laatst alles wat niet meer paste of lelijk was weggegeven aan iemand. Als je mij loslaat op een beurs of in Divoza kom ik er geheid met dekje weer uit!