Foto Kantje's Sjonny en Merrie Moscan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Foto Kantje's Sjonny en Merrie Moscan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 23:28

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een heuse NF-pony, het is een Merrie Moscan x Kantje's Sjonny. Nu zou ik graag wat meer info over deze hengsten willen, maar waar kan ik ergens zoeken?

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 23:36


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 23:47

Wauwie, mag ik vragen of de naam VIENNA dan ook in de stam voorkomt? Ben namelijk op zoek naar haar kinders...

Hier heb ik er al 1 gevonden op Internet, wat is de wereld toch klein zo!

http://www.sluishoeve.be/pages/chicomuldershof.htm

Oja, en haar oude eigenaar van lang-lang geleden woont ook nog op hetzelfde adres dus die ga ik ook maar eens een belletje geven!

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 10:04

Merrie Moscan is dit voorjaar op leeftijd van 34 jaar overleden. Hij heeft tot zijn dood bij de familie Jurrius in Vorden gestaan. Mijn zus heeft hem destijds gereden (in de jaren 70) en mijn dochter heeft hem zijn laatste jaren op zaterdag een flinke poetsbeurt gegeven. Het was tot op het laatst een trotse hengst om te zien.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 13:36

hanna schreef:
Merrie Moscan is dit voorjaar op leeftijd van 34 jaar overleden. Hij heeft tot zijn dood bij de familie Jurrius in Vorden gestaan. Mijn zus heeft hem destijds gereden (in de jaren 70) en mijn dochter heeft hem zijn laatste jaren op zaterdag een flinke poetsbeurt gegeven. Het was tot op het laatst een trotse hengst om te zien.


Wat leuk dat de wereld zo klein is. Merrie Moscan was ook al wel een oude heer! Hopelijk gaat Vienna ook zo lang mee.

Was hij ook zo makkelijk in de omgang? Vienna is echt een klein engeltje, zo braaf en rustig.

Hanna, heb je toevallig nog een fotootje van MM in zijn glorietijd?

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 15:30

Ik niet, maar ga morgen weer naar Vorden toe en dan kan ik wel vragen of er een leuke foto van hem is om te scannen.
Moscan was een schatje, maar wel een echte vent, zelfs op hoge leeftijd liet hij zich niet zomaar alles wel gevallen, vooral zijn grote liefde voor de shet van de buren heeft de fam. Jurrius wel eens hoofdbrekers gekost. Liep Moscan zich weer druk te maken in de wei en dat mocht eigenlijk niet, was niet goed voor z'n hart, en hij was hopeloos verliefd op z'n 33-ste........

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:14

Op deze site: http://members.lycos.nl/nfhengsten/ Staan de meest recente updates.

Die chico is een halfbroertje van mijn Liberty, ze hebben de zelfde vader Lachen Soms kan je ook wel eens het stamboek mailen om info van nakomelingen, geef ze daarbij wel zoveel mogelijk informatie Lachen