Ieeeks! Paard weg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Ieeeks! Paard weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 23:31

(Ok, niet een verhaal van vandaag, maar van zaterdag)

Ik had mijn paard zaterdag in de stapmolen gezet, ondertussen mestte ik haar stalletje uit. Na het mesten ging ik weer naar de stapmolen om mijn paard eruit te halen.... Rolleyes stond de deur open, paard weg!!! Ik om me heen kijken, over het erf rennen (*zweet* Lachen ) paard nergens te bekennen. Ieeeeks! Aangezien het erf open is kon mijn paard wel ergens de polder in zijn gerend ofzo....

Uiteindelijk vond ik iemand die ook een paard in de stapmolen had staan. Zij vertelde dat iemand een paard had gevangen dat wild over het erf rende, ze hadden er maar ergens in een box gezet Verward ... En ja hoor, daar stond ze, stomend en zeiknat geregend.

Wat was er gebeurd? Iemand had de stapmolen niet goed dicht gedaan Boos! , windvlaagje erbij... en de deur was open.

Jeetje wat ben ik geschrokken zeg

Lachen


Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 23:34

oohh schrikken ja..

NOuja gelukkig is het goedgekomen Lachen

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 23:38

Oeps! Ik moest wel lachen om je verhaaltje, de manier waarop je het geschreven hebt is erg leuk! Haha!

Ik heb ooit stage gelopen bij een manege. Die was net weer open na een verbouwing. We waren de pony's uit de buitenbak aan het halen waar ze hadden gelopen toen we met de stallen bezig waren toen er visite kwam. Kennissen van de meiden die de manege hadden overgenomen. Ze gingen er mee staan praten terwijl ik de pony's die ik vast had naar binnen bracht. Kom ik terug, geen paarden meer in de bak! Terwijl er nog 6 zouden moeten staan! :| Hadden ze de bak niet goed dicht gedaan, afgeleid door visite en de paarden waren em gesmeerd! Geen halsters om, niks! Dus mensen die ze tegen kwamen konden ze ook niet zo vast pakken. Meteen de politie gebeld om de weg af te zetten (hele drukke doorgaande weg) en met 2 auto's achter de paarden aan gegaan! Gelukkig is er niets gebeurt, maar je schrikt je echt rot als je paard ineens nergens meer te vinden is! Scheve mond

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 23:41

had k ook een keer.... k fietste met een vriendin richting manege, toen kwam er in een keer een pony op ons af gegallopeerd... wij zaten echt van huh:s hier een pony. Dus wij meteen in actie... fietsen wegzetten en proberen pony te vangen... kwam er later een man die zei dat de pony's toch neit te vangen waren en dat ze vanzelf naar stal liepen...

maar wat nou als die pony niet thuiskwam ik bedoel voor hetzelfde geld ging die een andee kant op en komt ie onderr een auto ofzow...

ik meot er neit aan denken brrr

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 23:47

Maar goed dat alles is goedgekomen Knipoog ik heb ook zoiets meegemaakt, en toevallig nog op 1 april ook Schijnheilig

Toen ging ik naar de manege om met mijn pony te rijden, en was ik eerst even op stal geweest goedendag zeggen en ging daarna terug weg om nog een paar spullen te halen. Kom ik terug samen met mijn moeder en een vriendin, was ze weg! Had mn moeder vergeten de poort dicht te doen, en had mijn pony met haar neus de deur opengeschoven en er vandoor.

Ik en mijn vriendin, wij oooveral gezocht. In de paddock, in alle weien, op straat, zelfs een stuk in het bos, aan mensen gevraagd(die aan het werken waren, en het vreemde was dat ze geen pony hadden zien lopen Verward )

Dus wij heel uitgeput maar terug naar de kantine, hopen dat ze nog terugkomt, ik was toen helemaal ik paniek. Lopen we langs de stallen terug, en ik keek een open stal binnen: Stond mevrouw daar nog juist de laatste restjes uit de voerbak te peuzelen alsof er niets aan de hand was . Ze was gewoon een andere stal binnengewandeld! grmbl dan staat je hart toch even stil Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 01:10

Zaterdag was zeker nationale "wegloopdag voor paarden " ?
Toen ik bij ons op stal kwam , kreeg ik ook te horen dat er die nacht (!) paarden weg waren. Het ging om een 9-jarige ijslander, een 3-jarige pony en nog 4 veulens en jonge paarden in de leeftijd van 6 maanden tot 2,5 jaar.Dus om 6 !!! paarden.De boer dacht eerst dat ze gestolen waren en is nog wezen zoeken maar via de politie kreeg hij te horen dat ze terecht waren.........11 kilometer verderop.......over 3 (!) spoorwegovergangen....gelukkig waren het van die buitenwegen waar niet al te veel auto's rijden ( maar meestal wel weer hard ). Ze stonden gelukkig diezelfde middag weer heelhuids op stal.....een wonder dat er niks ernstigs is gebeurd.

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 18:39

Omegamedo schreef:
Zaterdag was zeker nationale "wegloopdag voor paarden " ?
*LOL* Zou best kunnen...

Wat een verhaal zeg, 11 km verderop!! Ben blij dat mijn paardje nog op het erf was... Maar ik denk dat ze ook veel te schijterig is om helemaal in haar eentje de grote boze weg op te gaan Lachen

Lachen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:42

Het klinkt inderdaad wel als nationale wegloopdag.. kan me voorstellen dat je je helemaal kapotschrikt....


Was vroeger trouwens altijd een pennymeisjedroom van me, paardje midden op de weg vinden en het dan naar huis mogen rijden Lachen


Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 22:51

Gelukkig dat het goed afgelopen is. Ik kan me voorstellen dat je gelijk een nachtmerrie scenario in je hoofd hebt als je paard in ene verdwenen is.
Ik reed een keer 's avonds met de auto naar mijn paardje, gezellie samen met mams in de auto. Het was al schemerig, zie ik in ene een paard midden op de weg lopen, dus ik zeg nog "een of andere idioot rijdt gewoon met zijn paard midden op de weg in het donker" En toen zag ik het, er zat niemand op en hij had geen hoofdstel in! Dus auto aan de kant gezet, zie ik 3 meiden er achteraan rennen, dus ik midden op de weg gaan staan met mijn armen wijd, want hij was aan het draven, en toen kwam ie dichterbij, ging in de rem, draaide om en ging braaf naar die meiden toe die hem toen vingen. Blijkbaar vond ie mij nogal eng Haha!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 23:26

Hier zijn ook de ponys samen met de schapen op pad gegaan midden in de nacht toen het hek open bleek te staan. Wanneer ze zijn ontsnapt weten we niet, maar de volgende dag, om 17.30 uur!!! hebben we de ponys samen met de schapen gevonden in een afgesloten (huh???) weide, 5 km verderop. Daar bleken ze de hele dag al te lopen, zei een buurvrouw.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Roosje1993 en 154 bezoekers