wie heeft er ervaring met orange?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

wie heeft er ervaring met orange?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 17:09

ik bel nu nog prepaid, maar zit er over te denken een abbonnement te nemen.
nu zag ik wel een leuk abbonement van orange...

wie bellen er hier met orange?
bevalt het goed/slecht?
heb je overal bereik?
en hoe is het in het buitenland?

alvast bedankt!

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:13

Ik het prepaid van orange. Maar het bevalt me heel erg goed. Ik heb goed bereik en ook in het buitenland.

Als je toch prepaid gaat nemen is orange heel erg handig. Je kunt mobiel opwaderen m.b.v je rekening nr. en ook kan je beltegoed niet verlopen. Je kunt er dus eeuwig mee doen

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:24

Mijn vriend heeft een abonnement van Orange. Als je Orange neemt dan geef ik je de tip dit met een nokia te doen. Vaak is de communicatie tussen Orange met andere telefoonmerken niet goed Dit ondervond mijn vriend met zijn Motorola. Hij moest op het balkon gaan bellen! Toen stopte hij zijn simkaart in mijn siemens hoppa zelfde probleem. Toen in de nokia van zijn broer en ja hoor probleem opgelost. toen heeft hij een Nokia zelf gekocht en was het probleem opgelost.

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:26

Het bevalt mij erg slecht heb een nokia 3310 en heb geen bereik in me huis! Terwijl ik niet zo afgelegen woon! (in net zo'n plaats als heesch eik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:29

Mijn vriend heeft ook een abonnement van Orange en dat is constant zeiken geblazen. Ze halen verkeerde bedragen van z'n rekening, bedragen die teruggestort zouden worden (inmiddels maanden geleden) zullen wel, niet, wel, niet, wel, niet met het beltegoed verrekend worden, of toch maar teruggestort, of toch maar niet.... Er klopt werkelijk elke maand geen barst van en het geld is nog steeds niet retour. Ook deze maand was er weer een spookafschrijving. Onopvallend bedragje hoor, 5 eurootjes maar, maar als je niet oplet ben je dus elke maand een paar keer een klein bedragje kwijt. Rotzakken!

Bereik is verder trouwens goed, en hij belt met de nieuwste Siemens.

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:36

Ik bel ook met Orange, pre-paid weliswaar, maar ik heb geen klachten. Overal goed bereik gehad tot nu toe.
Eerst een Motorola gehad en nu een Siemens en met beiden nooit problemen gehad in combinatie met Orange.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:48

Ik bel Orange, met een Nokia 6100. Bevalt super, en ook in het buitenland. Ik heb het gekozen vanwege de belbundel waar dus alles uit gaat, en het feit dat als ik in het buitenland zit mijn beltegoed gewoon opgespaard wordt. Als ik dan door m'n Zweedse geld heen ben kan ik altijd mijn orange kaartje er nog even indoen Haha!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:58

Ik werk en bel met Orange. Bevalt prima Haha!

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:04

ja het schijnt prepaid beter te zijn

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:05

Sonja schreef:
Mijn vriend heeft ook een abonnement van Orange en dat is constant zeiken geblazen. Ze halen verkeerde bedragen van z'n rekening, bedragen die teruggestort zouden worden (inmiddels maanden geleden) zullen wel, niet, wel, niet, wel, niet met het beltegoed verrekend worden, of toch maar teruggestort, of toch maar niet.... Er klopt werkelijk elke maand geen barst van en het geld is nog steeds niet retour. Ook deze maand was er weer een spookafschrijving. Onopvallend bedragje hoor, 5 eurootjes maar, maar als je niet oplet ben je dus elke maand een paar keer een klein bedragje kwijt. Rotzakken!

Bereik is verder trouwens goed, en hij belt met de nieuwste Siemens.


Mmm er kan absoluut niet zomaar een bedrag worden afgeschreven wat niet klopt. Er kan dus wel een verrekening of een toezegging van iets verkeerd zijn gegaan maar het kan niet zo zijn dat er een bedrag op de rekening staat voor gesprekken of handelingen die niet hebben plaatsgevonden.

Erg vreemd.
Wat wel meestal zo is: als 1 persoon een keer problemen heeft dan is het net de wet van murphy want dan gaat alles mis Haha!

Nee zonder gekheid: Sonja als je wilt kun je me wel even het telefoonnummer pb'en met het verhaal in het kort want dan kan ik het in het weekend wel even voor je nakijken!

Op zondag heb ik het toch meestal rustig dus dan heb ik daar tijd genoeg voor. Misschien dat ik het wel kan oplossen??

Maar goed weer ontopic:
Net zoals dimple werk en bel ik naar tevredenheid met orange!

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:08

ik heb orange is egt super nopoiut probs mee gehad eigelijk

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 18:46


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:49

Ik heb ook orange, nooit goede ervaringen gehad met Dutchtone, toen der tijd, overgestapt op Telford, maar wou een abonnement en Kaj heeft toen alle voordelen van Orange laten weten Knipoog En overtuigd Knipoog
Ben er erg tevreden over, heb bijna altijd bereik.
Heb er de 6100 bij gekregen

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:42

Ik heb een Orange-abbo. Tsja wat zal ik erover zeggen... In de 4 jaar dat ik nu bij Orange/Dutchtone zit zijn de abonnementen al -tig keer veranderd (natuurlijk in het nadeel van de klant, maar ja). De laatste maanden vind ik het er echt een rotzooi. Het is dat ik een 2-jarig abonnement heb (toen ik die afsloot was ik nog wel tevreden, voor ik weer een hele lading commentaar over me heen krijg), anders was ik allang weggeweest. Oja, tip: Controleer je rekeningen echt goed want 9 van de 10 keer klopt er niks van.
Ik ben dus niet tevreden meer over Orange. Was het altijd wel, maar de laatste maanden gewoon echt niet meer. Ze luisteren gewoon niet naar je als klant en hebben schijt aan je. (Ik heb al zo vaak brieven gestuurd, maar er wordt gewoon niet naar geluisterd.)

Ik heb de laatste tijd zowat elke maand gebeld maar ik moet wel zeggen dat ik aan de telefoon altijd netjes behandeld word. Het is alleen zo jammer dat ze je verder weer aan je lot overlaten. (Beloven ze korting omdat ze een fout hebben gemaakt en vervolgens krijg je die korting gewoon niet, een van de vele voorbeelden).
De laatste keer dat ik belde had ik een hele aardige man aan de telefoon, heeft mijn korting verdubbeld en meteen de eerstvolgende rekening stond die korting er al op. Dat vond ik dus wel weer toppie OK dan!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:19

Ik vind het heel vreemd dat ik hier nu al twee personen hoor met problemen met de rekening?
Want eerlijk gezegd heb ik nog nooit meegemaakt dat er iets niet klopte.

Wel als er bijv een abonnement te vroeg of te laat is omgezet en dat er herberekend moet worden of dat er misschien zoals hierboven genoemd is een korting te laat op de rekening staat of iets dergelijks maar verder toch niet.

Als er dan al iets niet klopt dan is dat zo simpel om dat op te lossen.
Ik krijg eerlijk gezegd praktisch nooit vragen over de factuur. En als ik ze al krijg dan is het meestal zo dat ik er samen met de klant dan ook uitkom (dus dat alles wel klopt) Waar ik me wel aan kan ergeren is dat er blijkbaar een aantal collega's zijn die het zelf niet helemaal snappen en die dan tegen klanten zeggen dat er iets niet klopt. Vervolgens wordt de rekening opnieuw nagekeken en blijkt alles gewoon te kloppen. Zo denkt de klant dat hij in de maling genomen wordt natuurlijk! Gelukkig heb ik zoiets nog maar 1 keer meegemaakt.

Marianne als ik het zo hoor is jouw laatste gesprek met orange toch super geweest? Als je toch nog ergens meezit dan geldt voor jou hetzelfde als voor Sonja: pb me het nummer maar als je wilt dat ik er even naar kijk.
Als er daadwerkelijk iets niet klopt dan wordt dat heus wel opgelost.
Tip: schrijf altijd even op met wie je gesproken hebt en op welke datum. Je hebt hier verder niets aan maar het is altijd fijn om er aan te referen mocht het toch misgaan. Zowiezo behoort er van elk gesprek een case te zijn zodat een collega dit altijd na kan lezen.

Als ik zelf mensen aan de lijn heb waarbij er iets gruwelijk is misgelopen dan houdt ik dit in eigen hand. Ik bel mensen zelf terug indien nodig en geef ook altijd mijn naam zodat men evt naar mij kan vragen.

Zo had ik laatst iemand aan de lijn die bij mij wilde opzeggen maar die vond dat ik hem zo goed had geholpen dat hij toch wilde verlengen. Nou meteen geregeld natuurlijk!
Nu kreeg ik vorige week een mailtje van een collega dat diezelfde meneer mij wilde spreken. Ik was al bang dat er iets niet goed gegaan was of zo maar nee hoorp; hij wilde graag informatie want zijn vrouw wilde ook graag een orange-abonnement nemen!
Echt super als je zoiets meemaakt hoor!

Er zullen altijd wel mensen blijven met mindere ervaringen en dat kan ook niet anders: meer dan een miljoen klanten, en waar gewerkt wordt worden ook fouten gemaakt dus het is absoluut onmogelijk om het perfect te doen.
Wel kan ik zeggen dat de service echt 100% verbeterd is van de tijd dat het nog dutchtone was naar nu. Toen ik net bij dutchtone kwam was het echt triest gesteld met de service. Nu hebben we afgelopen jaar als prijs na prijs gehad voor de klantenservice dus zo slecht kan het toch niet zijn?

Nou als er nog iemand is met problemen ik kan het voor je nakijken hoor!
Alleen kan ik niet beloven dat ik het allemaal dit weekend nog red want ik moet natuurlijk ook nog andere werkzaamheden uitvoeren Knipoog

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:50

als je met orange niet te ver in het buitenland zit, dus mijn familie woont in west vlaanderen heb ik vanuit nederland een bereik tot ongeveer gent en dan heb ik niks meer van bereik, nu ben ik overgeschakeld naar vodafone en bevalt me super!!!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:55

mijn zus had geloof ik orange, ze had bijna nooit bereik, maar dat ligt er ook aan waar je woont geloof ik. Ik heb er neit veel verstand van, ik heb eeen mobiel maar ik gebruik hem bijna nooit.

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 22:15

Ethelate schreef:
Ik heb ook orange, nooit goede ervaringen gehad met Dutchtone, toen der tijd, overgestapt op Telford, maar wou een abonnement en Kaj heeft toen alle voordelen van Orange laten weten Knipoog En overtuigd Knipoog
Ben er erg tevreden over, heb bijna altijd bereik.
Heb er de 6100 bij gekregen


hoe kan dat nou ik woon een paar 100 meter van jouw! en ik heb in mijn huis nooit bereik!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 23:21

mmm als ik deze verhalen lees ga ik dus echt heeel erg twijfelen Scheve mond
ik heb nou vodafone en dat bevalt opzich heel goed. alleen bij een vodafoon abbonement moet ik de smsbundel er appart bijkopen, dus da word al een stukje duurder aangezien ik veel sms.
en bij vodafoon moet ik ook meer bijbetalen voor de telefoon Scheve mond
toch nog maar een keer langs de winkel voor informatie...

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 23:58

Ik vind Orange super

Heb het op een Nokia en Siemens gehad, en allebei hadden ze prima ontvangst, geen gezeur met aparte sms-voorraad enzo, gewoon lekker makkelijk uit 1 bundel gaat alles. Alleen weet ik zeker dat ze me in de vakantie een veels te hoge rekening hebben gestuurd, het kon nooit zo zijn dat ik in het buitenland zoveek betaald had. En, zie dat als klant maar eens te bewijzen...

Maar, verder alleen maar goed nieuws over Orange

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 00:16

Ik vindt orange ook super!
En sonja: ik heb dat ook gehad dat smsjes ineens duur ware en toen later die week kreeg ik een broef van ze dat ze 6 euro terug zouden storte op me tel.. dus lijkt me raar dat ze dat alleen bij mij doen.

Ik heb nooit problemen met orange, met b.v bereik ofzo.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 00:34

kaj schreef:
Marianne als ik het zo hoor is jouw laatste gesprek met orange toch super geweest? Als je toch nog ergens meezit dan geldt voor jou hetzelfde als voor Sonja: pb me het nummer maar als je wilt dat ik er even naar kijk.

Ja mijn laatste gesprek ging heel goed gelukkig. Die jongen heeft het allemaal ook netjes opgelost gelukkig. In het kort zal ik even zeggen wat er was:
Ik had Orange Smart omdat ik een tijdje in het buitenland zat en wilde mijn nr wel behouden maar niet teveel betalen per maand (ik was 2 maanden weg). Toen ik terugwas heb ik die Smart 2 maanden van te voren weer opgezegd (ik nam weer een abbo), terwijl je het per direct kunt opzeggen maar voor de zekerheid doe ik zoiets altijd ruim op tijd. Toen kreeg ik een brief terug van Orange dat het pas per 30 september opgezegd kon worden, terwijl ik had gevraagd het per 27 augustus stop te zetten (dan begint de nieuwe maand bij Orange). Daar was ik wel kwaad over en heb een boze brief gestuurd, maar natuurlijk krijg je daar geen antwoord op. Heb het maar zo gelaten, die ene maand betaalde ik nog wel. Maar toen kreeg ik de maand erna weer een rekening voor dat nummer... ik heel kwaad Orange gebeld (mijn nr was nl allang buiten gebruik dus daar ga ik natuurlijk niet voor betalen he) waarom ik nu weer moest betalen. Krijg ik als antwoord:"Ja u moet betalen voor die drie dagen, van 27 september t/m 30 september'. Terwijl ik daar dus echt niet om had gevraagd!
Toen werd ik dus boos, en na een tijdje had ze het uitgezocht en bleek dat ik niet hoefde te betalen. Het bedrag werd van mijn eerstvolgende rekening afgeschreven. Is dus niet gebeurd. Toen weer gebeld en toen kreeg ik die aardige man die zich WEL aan zijn woord hield.

Over bellen in het buitenland twijfel ik ook enorm. Bel bijna niet door de weeks met mijn mobiel (studeer in Belgie) en word ook bijna nooit gebeld. Maar toch kreeg ik rekeningen van € 77,-. Erg apart als je per maand maar 8 dagen in nederland bent... Maar ja zoals Ynzo al zei, dat is moeilijk te bewijzen als klant dus dat heb ik ook maar laten zitten.

Wat ik er wel van heb geleerd is om ALTIJD de rekening heeeeel goed na te checken. Want mijn ervaring is wel dat als ze kunnen verdienen ze dat ook doen, maakt niet uit hoe (zie verhaal hierboven).

De service is verder wel netjes hoor. De telefonisten houden zich netjes en je hoeft niet lang te wachten voor je geholpen wordt. Alleen moeten ze wel waarmaken wat ze zeggen. Verder vind ik het altijd wel netjes als je een ontvangstbevestiging krijgt als je een brief hebt gestuurd. Tuurlijk als het in hun nadeel is kunnen ze net doen of ze hem niet hebben gehad, maar tegenwoordig gebeurt het zelden dat er post kwijtraakt. Daar trap ik dus ook niet in.

Na mijn laatste gesprek is het goed gegaan hoor, rekening klopte voor mijn idee, verder geen problemen. Alleen dus de rekening!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 00:40

loulou schreef:
zijn er mensen met de siemens C55 http://www.belcompagnie.nl/fotol/175040.img
en de samsung A800?? http://www.belcompagnie.nl/fotol/150041.img

wat vinden jullie van deze telefoons?


Heb de A800, prima telefoon Ik heb hem met vodafone.

Met iedere provider is wat mis, zo heb ik 2,5 maand moeten wachten op een sim unlockcode van Telfort, ik heb al wat rellen geschopt daar zeg Boos!

En met godsgratie heb ik dan nu eindelijk die codes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 00:44

Ik heb hier in Belgie een Orange abbo gehad waarbij je je abbo bedrag kon opbellen. Ging je over het bedrag heen, dan moest je bijbetalen.
Op een bepaald moment werd de naam Orange in Base veranderd en gingen gelijk de tarieven omhoog. Omdat ik m'n beltegoed toch al niet opkreeg ben ik per direct opgestapt. Eénzijdige tariefsverandering is hier een geldige reden om je abbo meteen op te kunnen zeggen (contractbreuk! voor MarianneR).
Bereik was ook niet altijd optimaal, veel blinde vlekken, nou ja "dove vlekken" eigenlijk.
Ik heb nu een prepaid omdat ik het ding vrijwel nooit gebruik...

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 01:15

Marreke: er is in het geval van marianne niets veranderd hoor.
En orange in belgie was niet het orange waar we het hier over hebben!
Dat is ook de reden van de naamsverandering daar.

Mobistar in belgie is onderdeel van france telecom (waar orange tot behoort) nu wilde france telecom alle providers onderbrengen onder de naam orange en dus ook mobistar. Vandaar dat de toenmalige "orange"in belgie van naam moest veranderen.

Voor iedereen hier boven die twijfels heeft over de rekening: op www.orange.nl kun je je eigen gespecificeerde rekeningen zien. Dan kun je precies zien hoe en wat. Met alleen de rekening is te hoog hij klopt niet, kunnen wij verder ook niets natuurlijk!
Denk bij verblijf in het buitenland ook aan de vm!
Belt iemand naar jouw mobiel en je neemt niet op en beller krijgt vm dan betaal je dus al dubbel: allereerst het tarief voor het inkomende gesprek en daarnaast nog het tarief voor het bellen naar nederland aangezien het gesprek door de buitenlandse provider weer teruggeroute wordt naar nederland.
Zo kun je dus al hoge kosten hebben zonder zelf ook maar te hebben gebeld! Dit is overigens niet alleen bij orange zo maar bij elke provider.

Marianne: dat gedoe met het opzeggen van een smart is wel heel vervelend gelopen dan!
Ik kan het grotendeels wel verklaren (niet om het goed te praten hoor maar dan weet je hoe zoiets kan gebeuren)
Je abonnement of je smart kun je telefonisch opzeggen en dat gebeurd dan ook meestal. Bij een smart regelen we het direct en bij een abonnement wordt dit in de computer ingevoerd en dan wordt er rekening gehouden met twee mnd opzegtermijn en de betreffende rekeningcyclus (niet iedereen krijgt dus de belbundel op dezelfde dag hoor).
Wordt er een brief gestuurd dan wordt dat meteen doorgeschoven naar de afdeling die over de opzeggingen gaat. Zodra de brief binnenkomt wordt deze meteen in de computer gezet met inachtneming van de 2 mnd opzegtermijn. Zo kan het voorkomen dat een smart contract als normaal contract wordt behandeld want in eerste instantie wordt het dus als een normale opzegging behandeld.

En ja als de datum dan ook nog na het ingaan van de belbundel is dan krijg je probleem twee: dat de belbundel voor die maand al is toegekend!

Voor smart zou dit verder niet van toepassing hoeven zijn omdat het elke dag kan worden opgezegd maar helaas juist doordat jij het netjes schriftelijk hebt gedaan is dit er tussendoor geglipt.
Overigens worden brieven direct na binnenkomst gescand en voor verdere verwerking in de computer gezet. Je kunt dus altijd na een paar dagen bellen om te vragen of de brief is binnengekomen. Of er al direct een antwoord op gegeven kan worden hangt natuurlijk af van de vraag/klacht. Normaal gesproken is het ook zo dat er een sms wordt verstuurd met de boodschap: we hebben uw brief ontvangen blablabla.

Ik ben in ieder geval blij voor je dat het inmiddels allemaal is opgelost!

Maar goed alle verhalen over rekeningen die niet zouden kloppen daar twijfel ik eerlijk gezegd aan! De opta heeft overal regeltjes en richtlijnen voor: een provider zou het echt niet kunnen maken om zomaar kosten op een factuur te zetten die niet gemaakt zijn. Mocht iemand toch twijfels hebben over een factuur en er ook met de specificatie van internet niet uitkomen dan hoor ik het graag!

Verder trek ik me nu terug want ik werk al genoeg Haha!