[uz]Buiging

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

[uz]Buiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 21:55

Ik ben bezig met buiging, en het gaat heel goed, daar we nog maar een weekje bezig zijn, en hij het alleen kan als hij heel zeker weet dat er toch echt een wortel tussen zijn benen ligt Haha! .
Maar nu mijn vraag, Hoe kan ik hem aanleren dat zijn benen iets verder dan normaal uit elkaar moeten( omdat het anders niet lukt ) of beter gezegd: hoe moet ik benen bij elkaar afleren Verward
En nog een vraagje: Ik oefen in stal( wat overigens heel goed gaat)Maar als hij met zijn kont tegen de muur staat, kan hij niet goed buigen. Als ik het dan in de paddock oefen, loopt hij naar achteren. Kwestie van geduld of doe ik wat fout?

Ik hurk naast hem, geef druk op het halstertouw, dan doet hij zijn hoofd naar beneden, ziet de wortel, doet hoofd tussen benen, pakt de wortel, en als ik opsta, doet hij ook zijn hoofd omhoog.

Ik hoop dat jullie het eem beetje begrijpen en mij kunnen helpen Pling
alvast bedankt

Don't take life to serious, you never get out of it alive...


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:18

zowiezo beginnen om NIET in de stal te trainen. De stal in een plaats van rust, en daar wordt IMO dus niet getraind. Daarbij heb je in een stal veel meer risico dat ie niet kan buigen omdat ie met zijn kont tegen de muur staat.
En wat dacht je van het risico van uitglijden/omvallen? Dat kan gewoon gebeuren, maar in een bak heb je niet het risico dat ze dan vast komen te liggen.
het naar achteren lopen is over het algemeen een kwestie van geduld.
Met rust beginnen, dus, wortel (o.i.d.) voor de borst, wortel voor de knieen, wortel voor de hoeven (denk om je handen!!!) wortel tussen de hoeven, en zo steeds verder naar achter


Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 21:15

Hay Haha!:D

helemaal met stef eens.. niet in de stal doen!! ik doe het meestal in de bak.. als het niet in de bak kan omdat wij helaas geen binnebak hebben doe ik het wel eens op stal.. dan alleen de oefeningen waardie zijn benen niet op de grond hoeft te leggen.

ik heb de buiging geleerd aan mijn pony door iets lekkers tussen zijn benen te doen.. verder ging alles gewoon vanzelf. hij deed uitzichelf zijn benen uitelkaar en als ik nu het commando buig geef dangaat die buigen..

Mijn pony kan nu..
Knielen
Compliment
buigen
reactie op voet
Blok

Nouja wil je meer weten PB me dan ff Tong uitsteken
liefs, Sharon en Shariff


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker