Hengstencompetitie in Weert, het verslag:

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Hengstencompetitie in Weert, het verslag:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 18:37

Sjuimpje schrijft: Haha!
We kwamen binnen bij Son de Niro,
helaas Special en Florencio gemist...
Diegene die het meest opvielen:
Lord Loxley, heel veel lossigheid, fenomenaal voorbeen, maarrrr, ik vonmd de verbinding slecht, nu in zo'n L proefje kwam hij de baan nog door, maar dan wel in drie delen.
Achter zette hij op zich nog wel goed genoeg eronder, maar het been bleef wel even in een zweefmomentje hangen en hij kwam ook niet echt tot dragen.
Scandic was weer fijn, maar wordt wel steeds meer Buffalo Bill.
San Remo werde fantastisch voorgesteld! Maar de hengst heeft echt geen enkele schoudervrijheid. Wel een fantastisch front!

In het M:
Opvallend waren:
Redford!!!
Wat is die hengst enorm verbeterd! Het achterbeen is flitsend geworden, hij rijst in het front, en gaf nu echt een hele fijne totale indruk. Hij liet zich goed rijden. (In de ere ronde liet hij zien hoe ze hem zo verbterd hebben, hij zette namelijk iedere keer aan tot piaffe Haha! )
Rhodium vond ik achter weinig afdruk hebben.
Rousseau had zijn dag niet, zuur, weinig constant, opdrukken, niet willen sluiten, nee, geen fijn beeld. Het is dat je het plaatje in gedachten hebt van hoe hij wèl kan gaan, daar werden de punten ook naar gegeven vond ik.
Charming vond ik persoonlijk de beste die er bij liep
Iets week in de rug, en wat hoog in het kruis, maar wat kon dat dier gaan! Lossigheid, maar toch verbinding, afdruk, schwung, helemaal compleet
Radar onder Marlies van Baalen vond ik niets aan, maar dat vond ik vorig jaar ook van Ro-Lex, die was echter heel positief veranderd Fijn paard om te zien.


Missouri schrijft: ( Haha! )
Het L heb ik helaas gemist (maar kan dus wel in een half uur van Den Bosch naar Weert komen!!!), erg jammer.
Ik heb even staan kijken bij het losrijden in het M, waarbij ik Rousseau af en toe wat stak in de bovenlijn vond worden. Redford viel idd enorm positief op, echt een fijn plaatje om naar te kijken. Lossigheid, afdruk, nageeflijkheid en heen heel apart voorbeen. Hij was met losrijden af en toe wel een beetje jolig (want stout zijn ze natuurlijk nooit Schijnheilig ) en bokte een paar keer goed!
Riverdance vond ik een paar met veel capaciteiten, maar (door de stress oid??) rolde hij zijn hals heel erg op, kroop achter het been en was niet fijn in de onderkaak, wat ook ten koste ging van de lossigheid.

In het Z vond ik Painted Black heel mooi gedragen lopen, zeker in de zijgangen. In de galop mocht hij wat mooier rekken (middengalop) en terugkomen, daar werd hij af en toe een fractie strak.
Negatieve opvaller was Paddox, gereden door Alex van Silfhout. Het beeld was onconstant, onrustig, en een paar keer ging hij zelfs vol in de staak
Riant werd heel erg goed voorgesteld door Marlies van Baalen, complimenten voor de vooruitgang van deze henst. Hij leek zelfs braaf en rijdbaar Knipoog
Ook een minder beeld was van Donnerruf, de aanleuning was niet je van het, hij werd erg sterk en leek totaal niet fijn te rijden.
Om te huilen was Prestige onder Jacques Laarakkers... echt een aanfluiting. Hij ging constant te diep en wilde op een gegeven moent helemaal niets meer, dus wederom een paard vol in de staak.
Ruben en Parcival liepen beide hele fijne proeven, een compliment voor het stuurwerk van Miranda Rongen op Ruben is wel op z'n plaats. Een aantal bijna-foutjes werden heel knap opgelost. Parcival liep een zeer constante, foutloze proef en het was een mooi plaatje om naar te kijken, al miste hij in mijn ogen schwung en lossigheid (maar wat wil je ook met van die tuig-ijzers onder Haha! Knipoog ).

Sjuimpje zegt over het Z:
Paddox onder Silfhout was echt afschuwelijk, hij zette er gelijk veel druk op en Paddox kòn het niet verwerken en lìet zich daarom niet meer werken. Erg jammer, onder Marijke Folmer kende ik het als een fijn, werkwillig dier, los in het lijf en met een fijne aanleuning. Nu werd hij eng in de hals, maakte taktfouten, en kwam niet meer van de grond af.
Wat betreft Prestige ben ik het met Missouri eens: het dier viel iedere keer achter de loodlijn, Jaques bleef er maar aan hijsen. Verder vond ik het maar een lompe verschijning.
Donnerruf vond ik een bloedmooi dier met de nadruk op bloed, zo'n bloeduitdrukking had ik niet bij die afstamming verwacht, maar hij was volgens mij nog niet helemaal klaar voor dit werk, ze hadden ook technisch een best moeilijk proefje in elkaar gedraaid.
Riant onder Marlies was een heel fijn beeld! Nog ietsje gewoontjes, maar het dier was dan ook een jaar jonger dan de rest. Mooi voorgesteld, weinig echte hoogtepunten, maar ook geen enkel foutje!
Parcifal komt wat weinig van de grond af, maar lijkt een heel fijn werkwillig dier Hij had iets meer op lengte gemogen. Ik denk dat hij in africhting nog iets achter ligt op de rest, daardoor mist hij gewoon nog even net dat tikte extra verzameling.
In de ereronde werd hij echter even heeel apart, Parcikrack was hier wel op zijn plaats Het voorbeen maaide zowat over Painted black heen.
Painted Black oogde fijn, ik vond hem iets propperig voorgesteld, maar wel heel constant. Balans en tact in de zijgangen vielen op.
Net als bij Ruben, dat vond ik dit voorjaar op de hengstenshow bij Van Uytert al een opvallend goed paard, en daar blijf ik bij. Een erg fijn dier en hij werd heel correct gereden.
Ronaldo vond ik galop achter heel wijd gaan, dat speelde hem ook parten tijdens de wissels. In draf heel correct, maar niet echt heel apart, hij miste wat ruimte.

En de klapper:
Paganini onder Bert Rutten!
Verzameling, gedragenheid, schwung, afdruk, werkwilligheid, ontspanning, nageeflijkheid, noem een positieve term, en hij is van toepassing op deze super hengst!
Echt een bijzonder mooi paard en een foutloze super proef.
Wat mij (en Missouri) betreft had deze hengst op 1 mogen staan!
(Liet in de ereronde zien dat hij ook heel veel aanleg heeft voor de passage en piaffe, maar dat hadden we wel kunnen weten, anders had Rutten hem neit meer gehad Haha! )

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:05

Zo nog even mijn toevoeging.
Scandic werd te hoog gewaardeerd de stap was echt slecht.
De R jaargang gaf idd een paar verassingen te zien. Hengsten die vorig jaar slecht waren imponeerden nu.
En wederom wat is Edward Gal een geweldige ruiter, verbazendwekkend hoe hij sommige dingen weet op te vangen OK dan!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:07

Missouri schreef:

En de klapper:
Paganini onder Bert Rutten!
Verzameling, gedragenheid, schwung, afdruk, werkwilligheid, ontspanning, nageeflijkheid, noem een positieve term, en hij is van toepassing op deze super hengst!
Echt een bijzonder mooi paard en een foutloze super proef.
Wat mij (en Missouri) betreft had deze hengst op 1 mogen staan!
(Liet in de ereronde zien dat hij ook heel veel aanleg heeft voor de passage en piaffe, maar dat hadden we wel kunnen weten, anders had Rutten hem neit meer gehad Haha! )


O ik snap het al ! Jullie willen zeker geselecteerd worden ? Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:08

Ow ow ow, arm Paddox-paard... Ik had al het voorgevoel dat íe onder Alex niet echt tot zijn recht zou gaan komen. Ik HOOP dat het beter wordt nog. Scheve mond *of zeg ik nu gevaarlijke dingen???*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:10

Jurga schreef:
Ow ow ow, arm Paddox-paard... Ik had al het voorgevoel dat íe onder Alex niet echt tot zijn recht zou gaan komen. Ik HOOP dat het beter wordt nog. Scheve mond



Ja ik hen ook medelijden met Paddox ! Als ik paard was zou ik ook staken met zo'n iemand op me rug Haha! Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:13

Toch zal Marijke er wel vertrouwen in hebben, anders had ze hem vast niet uitgeleend voor een tijdje. Lest Marijke eigenlijk bij Alex?

Ik weet dat Paddox zowiezo een uitstekende staker is, veel over gehoord al, maar zoals ik hier hoor was het veelal protest tegenover Alex?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:15

Ik ben er niet geweest, heb het niet gezien dus weet niet wat er precies gebeurt is. Ik kan wel zeggen dat ik Alex ken als een voor een paard zeer sympathiek ruiter die normaal gesproken niet onder extreme druk rijdt.
Overigens is Marijke een leerlinge van Alex dus wat zij doet heeft ze ook van Alex geleerd Knipoog

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:17

Jurga schreef:
Lest Marijke eigenlijk bij Alex?


Marijke is de schoonzus van Alex.
Voordat ze bij Alex leste was ze (als ik het goed herinner) L dressuur.
Of ze nu nog steeds bij Alex lest is me niet bekend maar het lijkt me wel.


DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:19


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:21

Ik dacht wel dat ze nog bij Alex leste eigenlijk... Lachen

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:59

verslag L dressuur
Florencio: zeer aangenaam verrast, mooie hengst met goeie stap en super galop.Leek nog wat zwakker in draf, vooral de balans in de wendingen vond ik beter kunnen
Special D:kwam gespannen binnen en in de proef hield ze hem ook heel strak, uitte zich in storingen in de draf omdat hij in de wendingen dan steeds passage-achtig wou gaan draven. Had er heel wat meer van verwacht, maar in de prijsuitreiking kwam een totaal ander paard binnen in de ring. Tussen het andere gezelschap vond ik hem dan juist de beste OK dan!
Son de Niro: echt mijn type niet. Die ruiter reed hem ongelofelijk hard in de hand. Hij liep wel mooi door en actief maar de bovenlijn kon nog heel wat beter (toonde hij ook bij het voorwaarts-neerwaarts)
Lord Loxely: Heel mooi voorgesteld, extra voorbeen in het draven. maar achteraan was hij duidelijk traag, ook in de galop en het verruimen hiervan bleef hij vlak
Fernstein: Leek meer een ruin, mooi rijpaard maar dekhengst?? tja ik weet er niet meer zoveel van dus het zal wel niet ongelofelijk goed geweest zijn of toch Verward jaja het was jacques laarakkers die erop zat en sorry maar het leek nergens op
Scandic:goed gereden, maar die stap hé.. kon nog iets zuiverder. remi had het wel goed bekeken door snel weg te draven en daarin de teugels vlug terug op maat te nemen Schijnheilig . Ik vond ook zijn hoofd een beetje grof
Santo: op zich niet slecht maar ook meer rijpaard dan dekhengst
Sierappel: afwezig ( heeft hier wel in belgie gelopen, zowat alles gewonnen maar dan net niet op het belgisch kampioenschap. kan super lopen, wel heel eng in de hals. dat was wel onder philippe jorissen)
San Remo: plaatje om te zien , veel front, oprichting maar mist soms gedragenheid en de achterhand mag nog actiever ondertreden
Skydancer: deze vond ik moeilijk, net alsof er iets mee scheelde. Beetje kort in de rug. Liet wel goeie dingen zien maar was niet altijd even gehoorzaam

verslag andere klassen volgen

Nog vlug even meegeven dat parcifal inderdaad bijna op PB en anky sprong *LOL* Hij werd lekker gek in de ereronde en sprong mooi op de muziek en Paddox was om bij te huilen, verzet tot en met ( wel leuke bevestigde wissels)

finley

finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 21:15

Ik schreef : Scandic: Ik vond ook zijn hoofd een beetje grof

Het hoofd van Scandic bedoelde ik dus hé, niet dat van Remi! Want anders denken er hier alweer een heleboel aan iets anders Knipoog

Finley

Le paradis sur terre est sur le dos d'un cheval...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 21:57

Snikkerdesnik.... Ik zou ook geweest zijn, vandaag, als ik niet zo beroerd was geweest...

Zo te lezen heb ik wel veel gemist!

Toos paardloos

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 22:08

Is er ook al iets van het springen bekend?
Iemand die iets kan vertellen over Sheraton en Silverstone?

.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 22:50

Ik vond Lord Loxley echt SUPER, en daar heb ik weinig aan toe te voegen. Special blijft me bekoren, hoewel ik de kritiek van de jury niet onterecht vond, maar van dit paard verwacht ik nog steeds HEEL VEEL.
Scandic kan me nog steeds niet bekoren. Ik vond hem echt overgewaardeerd.

Redford was ook voor mij een zeer aangename verschijning.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 23:10

Candidat schreef:
Is er ook al iets van het springen bekend?
Iemand die iets kan vertellen over Sheraton en Silverstone?


Sheraton heb ik niet gezien... Silverstone wel. Ik vond hem nogal zwaarmoedig en lomp in de manieren. Vermogen heeft hij zat, nu nog even aan de techniek en lossigheid (met name het openen achter) werken...

Solitair viel wederom positief op, wat een verschrikkelijk fijn paard. De Carpaccio (ik weet niet meer hoe hij heet Bloos ) sprong met enorme lappen lucht en heel erg veel macht. Niet echt een barragepaard, maar wel erg spectaculair om naar te kijken!
Rash R sprak me ook aan, snel en wendbaar maar altijd voorzichtig. Heel rijdbaar paard!
Sidney was prachtig, zoals altijd... wat een paard Lovers

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 23:39

Jurga schreef:
Ik weet dat Paddox zowiezo een uitstekende staker is, veel over gehoord al, maar zoals ik hier hoor was het veelal protest tegenover Alex?


Bij Marijke was hij altijd mooi bevenin, ontspannen (nou ja, meestal) en was de galop heel erg apart, echt het sterke punt van Paddox.
De combinatie met Alex klikte gewoon niet. Hij sjorde eraan dat het een lieve lust was, de stang sloeg een paar keer door en hij prikte hem goed bij.
Echt heel triest om te zien het zal zeker geen makkelijk paard zijn, maar dit was een beetje genant voor een paard wat zo veel meer kan. Hij werd zo in elkaar getrokken en geprikt dat hij het niet meer aankon in zijn lijf en dus maar staakte.
Hetzelfde gold voor Prestige, sowieso al niet mijn type paard zo'n olifant, maar het deed pijn aan mijn ogen. Hangen aan de stang, zagen, schoppen en uiteindelijk die knol in de staak. Het is dat het publiek te beleefd was voor een fluitconcert...

Nee, dan Bert op Paganini!! Sjongejonge zeg, daar was helemaal niets verkeerd aan. Wat een imposant paard, wat een lichtheid (de stang kwam er niet eens aan te pas!!) en wat een takt... echt een lust voor het oog.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 23:47

Fijn die verslagjes, dan weet een mens er tenminste nog een beetje van!
Thanks!
Bert kan ook een aardig potje rijden dus het verbaast me niet zo heel veel Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 00:54

Nog even terugkomen
Ik vond bij de dressuur de M rubrieken de meest opvallende. Ro-lex die vorig jaar helemaal niet imponeerde nu met een nette proef, met veel afdruk en een schitterende ruime galop. Redford was niet alleen mooi uitgezwaard, maar toonde een proef met takt en ruimte. Riant subliem voorgesteld door een ontspannen rijdende Marlies van Balen was een openbaring in de Z. En inderdaad de springgefokte hengst Charming (Champus x Lancer II) liet een proef zien met veel takt en veer, een schitterened verzameling en een voorbeeldig voorbeen.
Rousseau mag blij zijn met zijn eerste plaats de concurrentie is zwaar.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 01:58

Ik ben nu pas terug Haha! Ik heb de proeven niet gezien, want ik heb alleen bij het losrijden gestaan de hele middag. Dat vind ik altijd heel wat interessanter dan dat ene proefje.

Scandic vond ik super, dat paard is nog losser in het lijf geworden en beweegt zo verschikkelijk makkelijk! Special D heb ik gemist, we waren daar te laat voor.

Charmeur vond ik achter heel beroerd, echt hoog in het kruis en traag. San Remo precies hetzelfde, traag en slecht achter, het is dat Edward erop zit, die weet er tenminste nog wat van te maken.


Degene die echt positief opvielen waren Scandic!! Bij de R jaargang vond ik niet echt een paard bij die mij super opviel. Wel vind ik Riant enorm opgeknapt onder Marlies.

Prestige vind ik een superpaard.......werkelijk fantastisch, en wat een goed karakter dat ie dat allemaal maar pikt van die te grof rijdende lompe laarakkers. Afschuwlijk hoe die man dat paard in elkaar trekt, werkelijk geen woorden voor.

Painted Black werd ik ook niet blij van tijdens het losrijden.......

En toen kwam men. Rutten de baan in, ik heb er maar een woord voor FANTASTISCH............heel lang geleden dat ik zo hoogstandje qua paardrijden gezien heb, zo netjes eerlijk en goed paardgereden. Geen geruk en gepluk eraan. Echt super!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 01:59

Bij het springen viel Arkansas, Sheraton, Patent erg op.

Solitair erg mooi paard, maar ik weet niet of ie goed genoeg is in het springen............( zo nee, zou het volgens mij een uitstekend dressuurpaard zijn Haha!)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:05

En nog steeds geen uitslagen op de KWPN site.
Wat een sukkels !

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:19

Pipo schreef:
En toen kwam men. Rutten de baan in, ik heb er maar een woord voor FANTASTISCH............heel lang geleden dat ik zo hoogstandje qua paardrijden gezien heb, zo netjes eerlijk en goed paardgereden. Geen geruk en gepluk eraan. Echt super!!

Hoewel ik het over het algemeen redelijk hoog niveau vond sprong deze combi er inderdaad echt uit,
ik vond dat hij toch een soort van statement maakt, zeker na dat gezeur na zijn aanstelling als bondscoach.
Wij zaten pal in het midden en geen enkel paard had zo'n fijne aanleuning, zijn teugels hingen vrijwel continue in een heel licht boogje.
Zowel in de uitgestrekte gangen, de verzamelde gangen, als in de zijgangen.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:24

Ja onze bondscoach kon altijd wel een poepie rijden.

Maar reed ie weer met een veelzijdigheidszadel, met beugels op springmaat?

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:47

Neuh,
wel die karakteristieke opgetrokken schouders.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers