Sommige mensen met hun paard... Grrr..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Sommige mensen met hun paard... Grrr..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 19:31

Bah, echt frustrerend vind ik het. Er staan hier mensen op stal die hebben hun paardje hier neergezet onder het mom van "er valt niks meer mee te doen, los het maar op".

Dat dier was dus vreselijk ongemanierd en met rijden bokte, rende hij en ging alle kanten op behalve de goeie.

Ik heb daar dus heel veel tijd, moeite en geduld in gestopt, elke dag met dat diertje bezig geweest en om de dag gereden en de andere dagen gelongeert.

Nu 3 weken verder is het dus een super braaf opgevoedt paardje wat geen stap meer verkeerd zet, netjes aan de teugel loopt etc.

Maar meen maar niet dat die mensen het ook maar íets interesseert. Zijn verzorgster komt niet meer Verward Die mensen verzorgen het dier niet meer. En ze vragen niet eens hoe het met hem gaat. Vandaag was ik extra gaan rijden toen ze kwamen (ze komen wel elke dag om hun andere paarden te voeren die ze bij ons gestald hebben) zodat ze zagen hoe hij vooruit was gegaan. Ik had verwacht dat ze zich dan wel de moeite namen om even te kijken of te vragen hoe het ging. Maar NIKS! ze doen er gewoon NIKS! mee.
Ik stop er (GVD) alle moeite en tijd in om wat ervan te maken en het maakt ze gewoon helemaal niks uit. Nog geen 2 sec. hebben ze gekeken en toen gingen ze weer.

Pff... Ligt het aan mij of is dat gewoon niet meer normaal? Ik kan hier zó kwaad om worden. Zoveel mensen wat een verzorgpaardje willen en die er geen krijgen. En zij hebben een paard en ze interesseren zich er niet voor. Stoom uit je oren

Dat moest even eruit Scheve mond *zucht*



Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:34

Tja sommige mensen begrijp ik ook niet!
Een paard is geen speelgoed maar een levend wezen...
Sommige mensen vergeten dit nog wel eens!
Ik kan ook niet tegen deze mensen... Ze zijn een paard niet eens waard!

Fenna :+:

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:36

je moet zorgen dat je ervoor betaald gaat worden, dan zijnze een stuk meer geintresseerd

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:38

dat begrijp ik dus ook echt niet.
wat een rare mensen en als het ze niet intreseerd wat moeten ze dat met een paard.
ik zou dol blij wezen als ik zag dat mijn paard zo vooruit zou gaan

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 19:41

gijsenkim schreef:
je moet zorgen dat je ervoor betaald gaat worden, dan zijnze een stuk meer geintresseerd


Dat is het mooie, ik rij dus voor mijn stiefvader. Of hij er iets voor krijgt weet ik niet (buiten stalgeld dan) normaal wel. Ik rij die paarden in ruil voor mijn paard en dat hij me overal mee helpt en in steunt.

Op zich vind ik dat ook helemaal niet erg, zelfs wel fijn! Maar dat mensen niet naar een paard omkijken dat snap ik gewoon niet. Dat ze niet beseffen dat dat dier er niet alleen met goed weer is of wanneer het hún uitkomt, maar dat dat paard er altijd is

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:45

Ik heb helaas enkele voorbeelden die hierop lijken! Het buurmeisje van de eigenaren van mn bijrijdpaard heeft 2 paarden waar ze alleen maar op rijdt als ze indruk wil maken op haar vriendinnen. Dat kind is door en door verwend, pappie barst van de poen en de paarden hebben ze vooral vanwege de status (dure volbloed en een oude toppony)... De volbloed is veeeeeeel te dik en ik vraag me af wanneer ze hoefbevangan zal raken. De waterbak is te vaak leeg en er wordt gewoon niet naar ze omgekeken! De paarden staan achter het huis en het enige dat ze ermee doen is in en uit de wei halen..

Ik heb een paar jaar geleden het aanbod gehad om de fjord van een docente te gaan rijden. Ze had het druk en er geen tijd meer voor. Ze gaf me he adres, maar ik wilde graag dat zij de eerste keer mee zou gaan. Ik stap niet graag zomaar onaangekondigd bij vreemden het terrein op. In de auto bleek ze de weg niet meer te weten! Ze was een tijdje geleden verhuisd en zag niet waar ze naartoe moest! Dat kan, maar we waren toen al vlak bij de stal! die mensen waren helemaal verbaasd om haar te zien! Verward Zij wees waar het paard stond en ging met de stalhouder praten. Ik dus naar binnen, paardje kijken. Zag er niet verkeerd uit. Komen er opeens twee meiden aan die me vertelden dat er al maanden niet op het paard was gereden en dat mn docente er al ruim een jaar niet geweest was!!!!!! En dat noemt zich dierenliefhebber! (ik studeer diermanagement!) Ik het beestje uitgebreid geborsteld en eerst maar even losgegooid. Toen ze uitgebokt was ben ik het zadel gaan zoeken, maar ze wist niet eens meer welke erbij hoorde... ik heb er even op gereden, maar vond het zo'n bizar verhaal dat ik vriendelijk bedankt heb voor de eer. Ik had al drie jaar niet gereden en voelde me niet zeker op haar! Ze werd wel elke dag in de wei gezet, de boer had medelijden met het beestje. Scheve mond De meiden op stal wilden er niet op, ze zakte namelijk regelmatig door haar knien en een van hen was tijdens een galop om die reden een keer met haar over de kop geknald!

Ik heb al mijn zakgeld af moeten staan om op paardrijden te mogen en vanaf mn 16e moest ik het zelf gaan betalen. Geld voor een eigen paard is er nooit geweest en ik ben heel dankbaar voor mensen die bijrijders willen! Lachen Ik kan me ontzettend ergeren aan mensen die niet weten te waarderen wat ze hebben en er mee omgaan alsof het een wegwerpartikel is!

brigitje

Berichten: 215
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:53

je heb van die mensen..........

Lovers juSt lOving mY BarneY Lovers

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:17

wat een vreselijke verhalen.

ik denk dat het paard boft met iemand als okkie!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:21

Pfff, dat slaat echt nergens op! Dan vraag ik me wel af, waarom hebben die mensen ooit een paard genomen? Als statussymbool?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 22:46

Mijn eerste reactie was 'zolang ze goed betalen, maakt het niets uit'. Deze houding is altijd beter dan dat ze zich overal mee gaan bemoeien Knipoog

Maar gezien je tweede berichtje twijfel ik ook aan dat betalen...
Dan is het wel een beetje irritant

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 23:25

Dat paardje is eigenlijk al klaar. Ze kunnen er best zelf weer op. Maar ja daar komt dus niks van als ze nog geen 2 sec. de tijd nemen om hem te bekijken.

Afspraken komen ze niet na etc. Zaterdag heb ik wéér afgesproken dat ik haar help met rijden (deze keer krijg ik er wel geld voor) Maar ik ben eens benieuwd of ze komen.

Ik kan dat diertje moeilijk de rest van mijn leven blijven rijden en beweging blijven geven. Naast hem moet ik ook nog 3 andere rijden!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:53

het wordt dat tijd ze dat paard naar een nieuwe eigenaar doen dus... Boos!

kunnen jullie hem niet kopen en dan een goed plekje voor hem zoeken?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:10

Jemig wat een ondankbare mensen bestaan er hee! dat zijn nou echt mensen met paarden ipv paardenmensen.

Ik hoop voor je dat ze wel op komen dagen zaterdag en dat ze haar excuses aanbied. dat is wel het minste dat ze kan doen!

Als ik jou was had ik al lang iets gezegd van of het ze niet meer interesseerd. maarja dat mag jij natuurlijk niet zomaar doen omdat het klanten zijn.

het paardje boft maar met jou.

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:18

Misschien denken ze wel dat ze jou voor de voeten lopen of op de vingers kijken als ze zich ermee bemoeien, en vinden ze het hartstikke jammer dat er van jou/je stiefvader uit geen berichtjes richting hen komen....

Waarom zou je ze niet gewoon aanspreken, in plaats van meteen van het negatiefste uit te gaan? Ze komen immers ook gewoon voor het andere paard, dus het is niet zo dat ze zich niet interesseren in hun dieren...

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:21

jeetje!!
ik vond het al zielig dat ik mn verzorgpaard voor het eerst zag.... :s
ik verzorghaar in januarie een jaar! en toen ik daar voor het eerst kwam.....
ze was al klaar met het verhaaren en die oude haren lagen gewoon op dr vacht :s
zag er heel zielig uit!!!!
en bij Felicia( het paardje) staat een shet....maar dat is echt een skatteke!!
maar was nog heeeel schuw en als je de stal in kwam viel ze je aan!!!
dit heeft ze nu afgeleerd en ze kan nu alles bijna.
ik noem me zelf een reddende engel voor hun.....
felicia kreeg dit jaar ook hoefbevangen en moest bijna afgemaakt worde!
ik heel snel thuis op internet info gezocht en ik en mn vriendin hebben haar goed geholpen!ze leeft gelukkig nog en dat wil ik zo houden!!!
xxDevica


EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:22

tsjeck mn site!
groups.msn.nl/fepulesa
en daar staan mn liefe schatten!!!


deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:29

Maikuh schreef:
Tja sommige mensen begrijp ik ook niet!
Een paard is geen speelgoed maar een levend wezen...
Sommige mensen vergeten dit nog wel eens!
Ik kan ook niet tegen deze mensen... Ze zijn een paard niet eens waard!



helemaal mee eens jeetje zit je daar al je moeite voor te doen. Slaat echt helemaal nergens op

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 16:39

Sonja schreef:
Misschien denken ze wel dat ze jou voor de voeten lopen of op de vingers kijken als ze zich ermee bemoeien, en vinden ze het hartstikke jammer dat er van jou/je stiefvader uit geen berichtjes richting hen komen....

Waarom zou je ze niet gewoon aanspreken, in plaats van meteen van het negatiefste uit te gaan? Ze komen immers ook gewoon voor het andere paard, dus het is niet zo dat ze zich niet interesseren in hun dieren...


We proberen ze juist erbij te betrekken. Gisteravond vroeg mijn stiefvader of ze hem even van de wei konden halen. Met veel pijn en moeite hebben ze dat dan gedaan. (Dit is slechts een voorbeeld, er zijn wel meer van die dingen)

Vooral die dochter is erg. Dan neemt ze een vriendje mee die ze dan met gemak een uur laat uitmesten en alles doen. Terwijl zij er gewoon wat bij staat. Zodra moedertje lief komt beweegt ze zich ook wel íets. Bijvoorbeeld door de kraan aan te draaien zodat hij de tonnen kan vullen Scheve mond

Het liefste zei ik ook alles tegen ze wat me ergert. Maar dat mag ik natuurlijk niet, want klant is koning. En geloof me dat is moeilijk voor me. Om mijn mond te moeten houden als ik het ergens niet mee eens ben.

Het is gewoon zo'n leuk diertje Lovers Echt zonde, want daar kunnen ze echt veel plezier van hebben!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:51

Ik snap die frustratie ik heb ik er mijn paardetijd al veel van dat soort mensen gezien. Die vinden het allemaal best en het gaat hun er alleen maar om om te kunnen zeggen dat ze een paard hebben en bij mooi weer dan zie je ze ineens een stuk vaker tja.. zulke mensen snap ik ook nie hoor Scheve mond

xxx

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:52

Nope, van dat soort mensen snap ik echt helemaal niets :/

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 17:07

Okkie1 schreef:

Vooral die dochter is erg. Dan neemt ze een vriendje mee die ze dan met gemak een uur laat uitmesten en alles doen. Terwijl zij er gewoon wat bij staat. Zodra moedertje lief komt beweegt ze zich ook wel íets. Bijvoorbeeld door de kraan aan te draaien zodat hij de tonnen kan vullen Scheve mond

Het liefste zei ik ook alles tegen ze wat me ergert. Maar dat mag ik natuurlijk niet, want klant is koning. En geloof me dat is moeilijk voor me. Om mijn mond te moeten houden als ik het ergens niet mee eens ben.

Het is gewoon zo'n leuk diertje Lovers Echt zonde, want daar kunnen ze echt veel plezier van hebben!


1ste alinea. Waahahahahaaaaah. Hebben we het echt over de dezelfde mensen. Sinds wanneer heeft ze dan een vriendje (Dit is absoluut niet beledigend bedoeld). Die jongen moet dan wel een mega plank voor zijn kop hebben zeg.

2de alinea. Geloof me. Voor mensen zoals jij is het echt heeeeeeelllll moeilijk om hun mond te houden. En als je je mond open doet, dan heb je daar toch helemaal niks aan, want dat dringt toch niet door.

Verder: We hebben het er van de week al even over gehad. Ik kan er ook echt niet bij komen. Waarom hebben die mensen in godsnaam 4 paarden. En als ze voor de oudjes komen dan kan de dochter toch best even een uurtje naar de pony in kwestie omkijken.

Ik heb trouwens echt mijn hart vast gehouden toen jij van de week aan het rijden was. Ik dacht echt dat ik je ieder moment moest komen reanimeren. Maar goed dat doet er nu niet toe.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 17:14

Mikkie"]
[quote="Okkie1 schreef:

Vooral die dochter is erg. Dan neemt ze een vriendje mee die ze dan met gemak een uur laat uitmesten en alles doen. Terwijl zij er gewoon wat bij staat. Zodra moedertje lief komt beweegt ze zich ook wel íets. Bijvoorbeeld door de kraan aan te draaien zodat hij de tonnen kan vullen Scheve mond

Het liefste zei ik ook alles tegen ze wat me ergert. Maar dat mag ik natuurlijk niet, want klant is koning. En geloof me dat is moeilijk voor me. Om mijn mond te moeten houden als ik het ergens niet mee eens ben.

Het is gewoon zo'n leuk diertje Lovers Echt zonde, want daar kunnen ze echt veel plezier van hebben!


1ste alinea. Waahahahahaaaaah. Hebben we het echt over de dezelfde mensen. Sinds wanneer heeft ze dan een vriendje (Dit is absoluut niet beledigend bedoeld). Die jongen moet dan wel een mega plank voor zijn kop hebben zeg.

2de alinea. Geloof me. Voor mensen zoals jij is het echt heeeeeeelllll moeilijk om hun mond te houden. En als je je mond open doet, dan heb je daar toch helemaal niks aan, want dat dringt toch niet door.

Verder: We hebben het er van de week al even over gehad. Ik kan er ook echt niet bij komen. Waarom hebben die mensen in godsnaam 4 paarden. En als ze voor de oudjes komen dan kan de dochter toch best even een uurtje naar de pony in kwestie omkijken.

Ik heb trouwens echt mijn hart vast gehouden toen jij van de week aan het rijden was. Ik dacht echt dat ik je ieder moment moest komen reanimeren. Maar goed dat doet er nu niet toe.
[/quote]

Nou niet haar vriendje-vriendje. Maar gewoon 'n vriendje, wat functioneert als slaaf.

En inderdaad. Ik en mijn mond houden is bijna een onmogelijke combinatie. Ik heb het er ook met Hub over gehad en die drukt me op het hart dat ik het voor m'n eigen ervaring en voor die pony moet doen. Maar goed, de frustratie neemt daardoor niet af.

Hij was echt heel erg lastig, als je tenminste niet toegeeft aan zijn wensen. Maar hij gaat met de dag vooruit en zet geen stap meer verkeerd, ook in de galop niet meer.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:24

En als je nu gewoon eens doet alsof hij van jou is en die mensen maar "slaafjes" zijn?
Misschien erger je je dan iets minder.
Wel zonde natuurlijk van dat beestje, hij is echt leuk

En verder, wij hebben hier nog wel zo'n rol emt iets van 6m pleisters liggen. Dus als dan roep je maar... Knipoog

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:07

bij ons staat ook iemand op stal met een pony, en die kijkt er ook nooooit naar om. Als ze 3x per jaar komt ist veel. Als ze gaat rije, hangt ze er alle (on)mogelijke hulpteugels aan, en heeft ze sporen van 5 cm, op zich nix mis mee, als je er mee kan rijden, maar zij gebruik het om m in de krul te krijgen, 'anders doet ie t niet'. nee, vind je t gek, als je nooit rijdt, heeft dat beest ook geen conditie. Vroeg ik laatst een keer aan dat mens of ze m dan misschien wilde verhuren aan iemand, zegt ze 'nee, want dan wordt ie verpest' Bloos!
ja tuurlijk dacht ik, dat beest is al zo gigantisch verpest, hij kan alleen nog maar beter worden.

[o]

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 16:23

Vandaag had ik om 12 uur met haar afgesproken dat ik haar zou helpen. Om 10 over 12 ging de telefoon dat ze wat later zouden komen. Ik zei al dat ik om 1 uur wel stopte gewoon omdat ik dan Feetje moest helpen.

Komen ze om half 1 aanzetten. Om 20 voor zat ze er uiteindelijk op. Het ging heel goed. Maar ho maar, geen bedankje. Dus mijn stiefvader heeft ze erop aangesproken. Erg veel nuttigs kwam er niet uit. En ik heb ook niet betaald gekregen. Ik doe het ook niet meer. Ik zet het diertje op de wei en voer hem etc. Maar ik ga echt niet al mijn tijd er in stoppen op die manier! Voor mij hebben ze hier de grens bereikt!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 112 bezoekers