endurance training alleen of met anderen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

endurance training alleen of met anderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 23:19

ik heb een vraagje en omdat ik niet in de huiskamer mag probeer ik het maar weer zo!
als jullie trainen voor de endurance wedstrijden, rijd je dan alleen of met anderen. ik vind het erg gezellig om met mijn stalgenoten een rit te maken maar ze vinden dat ik teveel draaf..... of dat ik te lang wegblijf? wat moet ik hier mee? alleen is ook maar zo alleen.....

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 00:22

Als ik echt aan het trainen ben - niet zo heel vaak - doe ik dat alleen. Als ik gewoon een stevige buitenrit maak kan dat in het zomerseizoen ook wel met stalgenoten. Wil ik meer tempo als zij, dan steken zij een stuk af en draaf ik een buiten-om route, zie ik ze later wel weer terug.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 08:51

Alleen, ik houd ook van wat tempo etc en zowel pride als ik worden er helemaal kriegel van als we na bv 200 m alweer moeten stappen. Als ik alleen ga kan ik mooi mijn eigen tempo en route bepalen.

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:44

Trainen deed ik eigenlijk alleen omdat niemand anders bij ons zo gek is twee uur te gaan rijden en zeker niet op mijn tempo. Niet dat ik zo rondscheur maar ik blijf wel lekker doordraven.
Ik heb eens een weekendje met andere gereden en als we dan lekker draafden vroegen ze of dit nu een beetje het endurancetempo was. En dan even laten zien wat wel het endurance tempo was. Dan vielen ze van schrik zowat van hun paard. zo snel???? Leuk als je, je kleine opdonder in de vijfde versnelling kan zetten (in draf) en grote paarden het nakijken geeft.
Nu traind ik af en toe samen met mijn vriendin die in klasse I rijdt. Is wel veel gezelliger. maar als ik aleen train ben ik wel veel geconcentreerder met mijn paard bezig

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 10:52

Heb gereageerd in de Huiskamer Tong uitsteken

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:13

En ik ook, je hebt tenslotte inmiddels zelf ook toegang tot de HK. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:52

Ik train meestal alleen simpel weg omdat er verder niemand is die endurance rijd bij mij op stal. Ik train af en toe samen met een kennisje van me dat vind ik altijd erg gezellig!
ik spreek ook wel eens met een vriendin af dat we samen naar het strand rijden en dat ik daar ga trainen en zij gewoon gaat rijden.

http://www.teamcarlee.nl http://www.endurancebythesea.nl Mijn dochter NK kampioen 2018 young riders ! Trots
[color=#FF8000]

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:50

Alleen. Niemand wil met me mee Huilen

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:06

Ik ‘train’ ook alleen (hèhè… ’t is maar wat je onder trainen verstaat, ik ben net bezig om Kim in conditie te krijgen). Komt ook omdat ik de enige ben die op dit moment naar buiten gaat en daarnaast moet zij straks alleen haar wedstrijd uitlopen en niet samen met een ander paard. Ik merk aan Kim dat ze zich al snel mee laat trekken door een ander paard als ik met iemand naar buiten ga en we zullen toch onze eigen rit moeten rijden straks Lachen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:13

Tsja, ons paard heeft samen met 2 stalgenoten de Endurance Katwijk gelopen (en dus ook samen getraind daarvoor).

Was wel gezellig om samen te rijden en ik merk nu nog dat ze beter op elkaar zijn ingespeeld dan op andere paarden (op zich wel lekker rijden, ze willen niet tegen elkaar racen, geen getrut, de paarden weten ook wat ze aan elkaar hebben).

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:22

alleen en samen.
Ik vind het heerlijk om alleen te traine, tenslotte moet ze dat kunnen.
maar ik rijd ook regelamtig samen met Jorientje onze pony's hebben het zelfde tempo 9ongeveer) en onze ideeën over hoe en wat zijn ok hetzelfde werkt dus goed.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:26

MrMagic en ik trainen samen. Voorheen trainde ik altijd alleen. En dat beviel me prima. Wij trainen nu samen en dat sluit goed op elkaar aan. En zo kan ik hem een beetje in de gaten houden dat hij dus ook echt traint en niet de 'kom, we zijn als mannen onder elkaar laten we eens lekker gek doen'methode gaat hanteren Knipoog

'Paint' it 'Black'


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:22

Maarten, ik vind dat paarden elkaar juist best wel eens even een hart onder riem mogen steken op de lange afstanden. In Wanroij heeft Navy dat gedaan bij Mazzeltje (Saskia) en Latoy. In Leersum was Geke dat voor mij. En zonder haar had ik het niet gered. Ik zat zo diep in een dal ("God, nog 30km.. Ben kapot, zal ik stoppen?" etc), dat Navy daar ook op reageerd. Neemt dat geveol over en heeft ook minder zin. In Holten had ik het bijvoorbeeld weer heel goed naar mijn zin, nauwelijks last van mijn rug en voelde me fit. Toen liep Navy ook als een trein.

Maar, je hebt gelijk dat het geen gewoonte mag worden, dat ze straks geen wedtsrijd in hun eentje meer kúnnen lopen..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 21:01

Kijk zelfs hier zijn er nog nuttige tips! Maar ga er toch vanuit dat een klasse 1 wedstrijd niet deprimerend is. 30 kilometer lijkt me toch wel te doen met een goed humeur Lachen

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 21:20

Eerlijk gezegd vind ik het juist wel heerlijk om alleen te trainen. Kun je je lekker helemaal richten op je paard.
Neemt niet weg dat ik het zo af en toe met anderen ook gezellig vind.
Ben ook wel eens met een groepje van onze rijvereniging wezen rijden. Dan merk ik wel dat ze er moeite mee hebben wat langer te draven.
Met alleen trainen vind ik helemaal niks mis! Amigo is ook makkelijker alleen te rijden. Symphony maakt niet zoveel uit of ze alleen of in een groepje loopt.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 21:34

licht eraan,
alleen vindt ik heelijk, maar ik moet altijd een half uur heen stappen en dat is zaai daarom soms ook met zn 2en, en hun hebben ook een goed tempo en draven lekker lang dus geen probleem met andere.
maar alleen is ook lekker, lekker je eigen tempo enz

niets is onmogelijk voor hen die willen

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 21:54

Heb antwoord gegeven in de huiskamer!! (ik blijf dat topic trouw hoor!!!)

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 23:58

ik train meestal alleen, er willen wel mensen mee, en dat is ook wel leuk, maar dan noem ik het geen trainen meer....
Neef, als Latoy weer lekker gaat kom ook weer eens bij jou en Dynamiek trainen als jullie het ook leuk vinden!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 02:34

Ik heb ook mijn antwoord gegeven in de HK. Maar, ik train meestal alleen.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 11:52

Leuk, Sas, gezellie Heb er zin in!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers