Post versturen naar Thailand, tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Post versturen naar Thailand, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 16:10

In vredesnaam: HOE?
Ik heb al op tpg-post gekeken, en zag daar dat ik voor een pakketje van 0-2 kg 13,50 euro moet betalen.
Dat is het lastige niet, maar waar zou ik iets dergelijks heen kunnen sturen voor een backpacker? Haha!

Mijn beste vriendin zit namelijk in Thailand, zo rond de kerst zal ze op Ko Phangan aankomen.

Nou heb ik daar wel wat info over gevonden:

"Its only town of any size, Thong Sala, has a bank, post office, supermarket and shops selling beach equipment and souvenirs."

"Post Office : S end of Thong Sala Town M-F8:30-16:30, Sa8:30-12:00"

Maar een adres van dat postkantoor is onvindbaar. Bovendien, als ik het zou kunnen vinden, zou je daar dan een pakje heen kunnen sturen zodat zij het daar kan afhalen?

Lastige vragen denk ik, maar wie weet heeft iemand ervaring met zulke dingen

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:05


memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:07

Gewoon op het postkantoor gaan vragen! Daar hebben ze een boek met adressen van een helehoop postkantoren rond de wereld. Ik moest dat toen hebben zodat mijn ouders me eventueel extra geld konden toestruren als ik in Mongolie zat. Zo'n systeem waarbij je een code kreeg en je die moest afgeven bij het postkantoor en dan kreeg je het geld. Daar stonden een hoop postoffice adresssen in, zelf in de grootste gaten in Mongolie! Dan moet zo'n stadje in Thailand er ook wel bijstaan Lachen!
Wat doet je vriendin in Thailand? Op reis of voor werk/school? Weet je al wat het kost om daar iets naartoe te sturen? Mijn vriend gaat straks ook naar Thailand (is bezig met een wereldreis en zit nu in China) en ben wel benieuwd hoeveel het gaat kosten om er iets heen te sturen...
Hoop dat ik je een beetje geholpen heb..
Groetjes Maaike

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 17:35

Hmmmm als de post er zo lang over doet kan ik het misschien beter naar Bangkok sturen, daar komt ze ook nog wel een keer langs.
Op de site van Dimmelim zie ik bovendien dat dat wel redelijk betrouwbaar is, in tegenstelling tot de kleinere postkantoortjes.

Mijn vriendin is aan het rondreizen daar, niet voor werk, niet voor studie, maar gewoon om de hele ervaring op zich.
Ik heb ook een site voor haar gemaakt, staan al verschillende reisverhalen op, misschien leuk om alvast te lezen over de ins en outs van Thailand Knipoog
Miran's Site

Bedankt voor jullie info alvast, ga op een rustige dag maar eens op het postkantoor vragen of zij het adres hebben van het postkantoor in Bangkok.