Waar koop ik een PERFECT PASSEND zadel .. ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Waar koop ik een PERFECT PASSEND zadel .. ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 10:34

Ik wil voor mijn 4,5 jarige merrie, nu een half jaar onder het zadel, een fijn dressuurzadel kopen.

Belangrijkste voorwaarde: het zadel moet perfect passen !!
Het liefst zou ik dus een zadel op maat laten maken .

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij een zadelmaker / bedrijf of zadelmerk noemen wat een echte aanrader is ?? Met een goede service, en die het zadel ECHT goed aan het paard aanpast ??

Het moet wel een bedrijf zijn dat in het noorden van het land (Groningen)aan huis komt (ik neem tenminste aan dat een bedrijf dat zadels op maat maakt altijd aan huis komt om het paard te zien en op te meten Knipoog )..

En dan nog een vraagje: mijn merrie is nu een half jaar onder het zadel en zal nog wel wat groeien, wellicht qua hoogte (nu al tegen de 1.70 maar lijkt nog wat door te groeien) maar zeker qua bespiering ! Blijft een zadel dan goed passen, of heb ik als ik nu een zadel koop, kans dat het over een jaar niet meer goed past door veranderingen in de bespiering van het paard .. ?? En zijn de meeste zadels dan weer goed passend te maken, of .. ??

Iedereen die reageert, alvast bedankt, alle tips zijn welkom OK dan! !!

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:14


Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 11:21

djuno schreef:
kijk hier eens (deze willen wij t.z.t. ook aanschaffen)

http://www.equestor.nl/


Interessant, djuno Lachen ! Ik had er nog nooit van gehoord. Ik houd het zeker in gedachten OK dan! !

Maar wat mij uit de info op de site nog niet geheel duidelijk werd: zij maken de zadels echt op maat ??

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:25

Equestor heeft niet mijn voorkeur, de zadels hebben een verstelbare boom en zijn daardoor misschien wel aanpasbaar maar de kwaliteit moet niet geweldig zijn, in Groningen moet een hele goede zadelmaker zitten, ik kan even niet op de naam komen Scheve mond

Verder vind ik Daaleman zadels erg goed, deze worden helemaal vanaf de boom op maat gemaakt Lachen

Meer info vind je via www.daaleman.nl

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:27

Ik heb zelf voor Noureyev een HULSEBOS zadel gekocht.

Zit echt HEERLIJK.

Misschien ook wel iets voor jou.

Een hele goede vriendin van mijn heeft een DAALEMAN zadel zit ook super.
Maar het enige nadeel is dat deze man NIET naar je toekomt, en je dus met je paard daarheen moet.

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:27

Daaleman komt wel aan huis passen
Zelfs voor een 2e hands zadel, je betaald dan alleen wel voorrijkosten.

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:30

Ze hebben bij een aantal zadels variabel opvulbare kussens.......(voor verandering van de bespiering na de aanschaf). Bel ze anders eens een keer. Wij hebben ze nog niet gebeld maar willen t.z.t. podium endurance zadels hebben.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:30

In Groningen zit Kootstra (vlak bij de Westerhaven). Deze man is zeer vakkundig en komt thuis aanmeten.
Ik merk wel dat zijn voorkeur ligt bij Stubben- of Hopfner-zadels. Bij hem gekochte zadels kunnen (zijn) leven lang gratis opgevuld en aangepast aan bijv. een nieuw paard worden.

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:31

De Podium Endurance zadels kun je beter bij www.goedhard.nl kopen, veel goedkoper en veel meer mogelijkheden Lachen

Deze naam bedoelde ik, Kitty Clown

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:36

Ann schreef:
Daaleman komt wel aan huis passen
Zelfs voor een 2e hands zadel, je betaald dan alleen wel voorrijkosten.


Dan woon jij waarschijnlijk in de buurt. Haha!

Want bij mij kwam hij toch niet hoor.

Hij zei; mevrouw daar begin ik niet aan omdat voor mij 1 zadel niet echt winstgevend is en dan ben ik ook nog een lange tijd onderweg.

Dus hij kwam echt NIET langs hoor. Verdrietig

Daarom heb ik gekozen voor een HULSEBOS.
En zit echt heerlijk heb nog niet 1x mijn benen of kont open gereden. OK dan!

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:38

Hmm, vreemd, Noureyev, want ik woon toch niet echt in de buurt, ik heb dit laatst telefonisch gevraagd Verward
Ik vind de Hulsebos zadels heel erg mooi maar heb het gevoel dat het leer wat sneller slijt dan bij een Daaleman, wat zijn jou ervaringen hiermee?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:39

En Hulsebos, komt hij de eerste keer gratis langs? En gaat het dan om een nieuw zadel of een tweedehands?

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:41

Ann schreef:
De Podium Endurance zadels kun je beter bij www.goedhard.nl kopen, veel goedkoper en veel meer mogelijkheden Lachen
Clown

*******************

mijn portomonee zegt... OK dan! OK dan! OK dan!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 11:52

LuvdaTossa schreef:
En Hulsebos, komt hij de eerste keer gratis langs? En gaat het dan om een nieuw zadel of een tweedehands?


Hulsebos komt voor tweedehands zadels niet langs. Er schijnt zelfs een flinke wachtlijst voor hun 2e hands zadels te zijn Verward ?!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:09

Ik ga vanmiddag bij Divo langs Misselijk , toch maar ff kijken naar de Rossners.... heb ik ook goede verhalen gehoord.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:09

Zadelmakerij Van Triest uit Meppel. Niet merk-afhankelijk of wat dan ook, paard wordt volledig opgemeten en dat wordt geregistreerd.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:01

Van Triest is idd erg goed, maar je moet geloof ik wel met je paard daarheen om te passen.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:07

Een perfect passend zadel voor een jong paard in de groei kopen is heel lastig. Denk goed na wat je wilt en wat je ervoor over hebt....het kan zijn dat je zadel over een jaar niet meer past.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:15

Ja, het kan zijn dat als je het paard flink gaat rijden en de bespiering anders wordt, het zadel niet fijn meer ligt.

Thijs
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:28

Ik heb voor mijn arabische hengst een daaleman laten aanmeten en deze zit super! Al mijn wensen zitten in dit zadel zoals een gel sitting! erg fijn voor mijn billen.
En mijn hengst is ook nog in de groei en hebben we gekozen voor een verende boom! Daaleman geeft echt goed advies!
Ook heb al een ander zadel van Daaleman en ik moet zeggen ik heb hem nu al 11 jaar en deze is nog nooit opgevult geweest en blijft perfect zitten! Het leer is en blijft mooi! Ik rij daar endurance mee in de hoogste klasse dus het heeft echt wel wat te lijden. OK dan!

Boris
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:34

Over Daaleman en aanmeten in het land een stukje van hun site:
"Voor het aanmeten worden geen kosten berekend wanneer u bij ons in Empe aan de zaak komt. Elders in het land wordt hiervoor een prijs berekend in overleg. (afhankelijk v.d. afstand v.a. € 40,--)"
Ik heb er zelf ook een en ben zeer tevreden. Ook woon ik niet in de buurt en zijn ze gewoon gekomen voor het aanmeten (al moest ik daar dus inderdaad wel voor betalen, maar dat wist ik van tevoren).

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:34

Heb drie zadels van Daaleman, na vroeger (12jaar geleden)vele andere zadels gehad te hebben o.a.kiefer. Moet zeggen, dat de drie zadels, zoals boven vermeld, nooit heb behoeven te repareren. Goed onderhoud is , als bij alle zadels, noodzakelijk. Geen drukkingen bij paard en ruiter!! Je kan echt je zadel laten bouwen naar eigen inzicht en eventueel met deskundige raad hunnerzijds.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 10:44

bij starho in Rhoon vlakbij rotterdam kunnen ze je heel goed adviseren ik ga daasr altijd heen. je kan je paard meenemen en je krijgt heel uitgebreid advies en je kan er rijden in hun binnenbak! je moet alleen wel een afspraak maken. ze hebben er echt heel veel!!!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 10:47

Bij zadelmakerij van Triest in Meppel. Hij maakt de zadels perfect op maat. Dat is dus vlak bij jou. Hij komt bij jou of je kan naar hem gaan. Wij hebben hele goede ervaringen met hem en nooit problemen met de paarden. Overigens is hij ook een van de weinige die lucht mag inbouwen.
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 19-12-03 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 10:51

Een stalgenootje heeft bij Mr. Ed gister een perfect passende Stübben Maëstoso gekocht... alleen... Mr. Ed is niet bij jou in de buurt.... misschien dat ze ook richting het noorden zouden komen passen?