blijf tobben met verzorgsters...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

blijf tobben met verzorgsters...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 12:29

Sinds de zomer heb ik voor allebei mijn pony's nieuwe verzorgsters.
De verzorgster van jamaica kan ik kort over zijn: OK dan! Ok, ze is nog jong, ze maakt weleens fouten, maar ze leert graag en is ook bereid haar fouten te accepteren en ervan te leren. Gewoon een topmeid die voor Jamaica door het vuur gaat

Verzorgster 2, schat van een kind, die voor Honey ook door het vuur gaat, alleen het probleem...
Ze is 9, woont 2 dorpen verderop, en kan (begrijpelijk) dus niet zelfstandig naar de manege komen. Maar, hiervoor heeft ze ouders die haar altijd braaf brengen, helpen met zadelen, etc etc.
Ze kwamen altijd zo'n 4x in de week, soms zelfs meer.
Maar nu. De laatste maand heb ik ze nauwelijks gezien, het schrift blijft leeg, ik mest de stal (dat was een voorwaarde, jij rijden, dus jij ook de stal bijhouden)
Ik heb geen verzorgster voor hon omdat ik geen tijd voor haar heb ofzo. Ik heb een verzorgster omdat hon het zo leuk vind om te rijden, wat ik zelf niet meer kan.
Het ligt niet aan het meisje, maar aan haar ouders, waar ze afhankelijk van is.
Ik heb zo een ander als ik wil (dochter van een stalgenoot) maar dat vind ik weer zo banketstaaf voor dat meisje. ZIJ wil wel, maar haar ouders zitten allemaal van druk druk druk.
Als ik er ben, en de dochter van mijn stalgenoot is er ook, dan mag ze ook rijden, maar ik vind het banketstaaf als ik zeg dat ze ook mag rijden als ik er niet ben, en mijn verzorgstertje komt dat ineens.
Wat moet ik hier nu weer mee?


Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:35

Tja, moeilijk probleem. Jij hebt tenminste verzorgsters.....vakt niet altijd mee om die te vinden.
Misschien kun je een gesrpek met haar en haar ouders aangaan en aanzien of dat helpt?
Anders toch op zoek naar een andere verzorgster

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:35

Ik zou het met de ouders van je huidige verzorgstertje bespreken. Als het voor hen niet meer haalbaar is om haar regelmatig te brengen, dan moeten ze dat gewoon zeggen. Misschien kun je afspreken dat ze bijvoorbeeld 2 vaste dagen in de week komt en dat je op de andere dagen dat andere meisje kunt laten rijden, als ze wil.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:01

Als ze van te voren even belt als ze komt kan je het misschien zo regelen dat dat andere meisje alleen rijdt als zij niet kan?

En misschien ligt het aan de tijd van het jaar, dus is het maar tijdelijk, je schreef dat het sinds een maand minder is geworden, is natuurlijk wel zo'n beetje de drukste maand van het jaar.

Je kan dat naar mijn idee gewoon vragen aan de ouders, of ze in het nieuwe jaar weer meer tijd hebben of niet.
Zo niet valt er zoals Tessebes zegt vast wel 2 dagen vast te leggen zodat dat andere meisje Hon lekker op die andere dagen kan doen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:12

Dat is inderdaad heel erg lastig.
Ik zou zeggen, laat de meisjes samen Hon verzorgen. Ik weet zeker dat wanneer ze elkaar aardig vinden graag samen voor Hon zorgen en samen om ste beurt rijden. Als dan een dag de ene niet komt heb je dus ook nog de anders.

Verder kun je natuurlijk haar ouders even bellen om te vragen of ze nog van plan is te komen. Ik vind het zo ie zo een beetje gek dat ze zelf niet melden dat ze niet zo veel tijd hebben om het kind te brengen en je dan zo maar laten afwachten.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 00:23

2 meiden die elkaar niet kennen en 1 pony... ik weet niet of dat zo verstandig is. vooral gezien de leeftijd, er kan zomaar 1 van de 2 ondergesneeuwd raken. het probleem ligt bij de ouders, dus de oplossing denk ik ook! leg ze uit waar je tegenaan loopt en wat daaraan te doen is, maak duidelijke afspraken; dat is voor iedereen prettig!
wat sneu voor dat meisje zeg...

Faber quisque fortunae suae

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 02:45

Ik zou het gewoon aan haar ouders voorleggen. Het kan best zijn dat het maar een paar weken druk is, maar het kan ook iets zijn wat pas op de lange termijn verbeterd. Ik zou er wel voor zorgen dat je verzorgstertje weet dat je met haar ouders gaat praten, anders voelt ze zich misschien gepasseerd.

Als het voor haar ouders niet haalbaar meer is kan je misschien voorstellen dat bijvoorbeeld nog één keer per maand kan bellen om even langs te komen en een ritje te maken. Dan is haar toch nog niet helemaal kwijt.

Kerstmuts

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 10:01

Guinevere schreef:
Als het voor haar ouders niet haalbaar meer is kan je misschien voorstellen dat bijvoorbeeld nog één keer per maand kan bellen om even langs te komen en een ritje te maken. Dan is haar toch nog niet helemaal kwijt.


Voor 1x in de maand zou ik het niet doen. Dat is bijna de moeite niet. Minimaal 1x in de week en anders niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 10:06

Ik heb een eigen pony en een verzorgpony, als mijn zusje en ik naar die verzorgpony gaan bellen we altijd eerst want voor ons is het ook niet haalbaar om vaak te komen....

Misschien gewoon laten bellen als ze wil komen en als ze niet belt dus niet kan komen laat je dat andere meisje komen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 10:09

zo werkt het dus niet, althans niet bij mij. Precies wat tessebes zegt.
Ik ga goed met de ouders om, zijn aardige mensen, echt. Maar ze wisten van te voren dat ik wilde dat hon minimaal 2x per week gereden werd, liefst meer, en dat gebeurt nu dus niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 10:51

Je kunt geen afspraken gaan zitten maken met een kind van 9, dat hoor je via de ouders te spelen. Dit probleem moet je dus ook bij de ouders leggen. En als zij het niet kunnen/willen is het sneu voor het kind maar dat is jouw probleem niet.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:13

sorry dat ik het zeg, maar ik denk dat het idee van een verzorgster van 9 gewoon niet werkt. Dat kind lijkt me te jong om verantwoordelijk te zijn voor verzorging van een pony, en ik snap heel goed dat die ouders ook niet weten wat ze hiermee aan moeten. Het is een hele verplichting dat heen en weer rijden een paar keer per week, ik weet niet of dat kind nog broertjes en zusjes heeft. dan kan ik me voorstellen dat een pony van iemand die je nauwelijks kent niet echt je eerste prioriteit is. Hoe jammer ook voor jou en de verzorgster van je pony.
Ik denk dat je het best duidelijke afspraken kan maken met de ouders, zo van ze komt zoveel keer per week of het gaat niet door met het verzorgen. Erg jammer voor het kind natuurlijk.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 11:28

Daarom dus. En dat een verzorgster van 9 niet werkt, wat moet ik dan? Zelf maar weer gaan rijden? Het is een shetlander!
Ze heeft een zusje van net een jaar, en die is ook helemaal weg van hon ("rijdt" er ook op)
Ze waren laaiend enthousiast, zowel het meisje als de ouders.
Dat ze te jong is om verantwoordelijkheid te dragen is ook zo, Aan haar ligt het ook niet. Als het aan haar lag zat ze dag en nacht bij Hon.
Ze rijdt ook op de manege in de les, maar zelfs dan zie ik ze niet veel (normaal rijdt ze haar les, en doet ze daarna of daarvoor Hon)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:15

Ik zou de ouders even bellen als ik jou was, en vragen of dit tijdelijk of blijvend is. Indien blijvend, kun je aangeven dat je dan liever een ander meisje de kans geeft om met Hon te rijden.

Voor hetzelfde geld ligt opa of oma in het ziekenhuis oid waardoor ze momenteel even geen tijd hebben en zijn ze vergeten dat aan jou door te geven....

Zou wel jammer zijn als dit stopt, 't is een leuk stel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:19

Ik zou ook met de ouders overleggen, want het kind heeft uiteraard weinig te vertellen thuis over de situatie.

En je zegt dat je hem zelf niet meer kunt rijden omdat het een shet is.
Maar je bent de afgelopen jaren toch niet meer gegroeid of aangekomen?
En eerst reed je haar toch ook?
Dat verschil snap ik dus niet Blond

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 12:52

runningkawa schreef:
Ik zou ook met de ouders overleggen, want het kind heeft uiteraard weinig te vertellen thuis over de situatie.

En je zegt dat je hem zelf niet meer kunt rijden omdat het een shet is.
Maar je bent de afgelopen jaren toch niet meer gegroeid of aangekomen? Huilen
En eerst reed je haar toch ook?
Dat verschil snap ik dus niet Blond



Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:58

stef"]
[quote="runningkawa schreef:
Ik zou ook met de ouders overleggen, want het kind heeft uiteraard weinig te vertellen thuis over de situatie.

En je zegt dat je hem zelf niet meer kunt rijden omdat het een shet is.
Maar je bent de afgelopen jaren toch niet meer gegroeid of aangekomen? Huilen
En eerst reed je haar toch ook?
Dat verschil snap ik dus niet Blond



Haha! Haha!
[/quote]
Daar word het echt duidelijker op Scheve mond


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 13:00

ik ben dus niet langer geworden, maar wel aangekomen.... *wrijf het er maar weer in Haha!*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:03

Is dat zo?
op foto's valt het iig niet op Lachen
En ik zeg niks, ik ben de afgelopen jaren helemaal niet aangekomen Schijnheilig

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 13:08

ik ben in een kleine 3 jaar tijd (4 misschien???) van 50 naar 60 gegaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:10

Dan ben je nog zo licht als een veertje
ben jaloers Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:15

stef schreef:
ik ben in een kleine 3 jaar tijd (4 misschien???) van 50 naar 60 gegaan...


Dus je zit eindelijk op normaal gewicht voor een volwassen vrouw! Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 13:16

misschien wel, maar wel te zwaar voor intensief rjiden met hon.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:19

Maar is intensief rijden dan wel nodig?
Je doet al VD met haar.
Je hobbelt voor de fun eens wat rond.
Dan heb je toch een heleboel minder gezever dan nu?
Want van jonge ruiters kun je nu eenmaal niet verwachten dat er intensief gereden gaat worden.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 13:23

ze vind het zo leuk kawa!
Vooral omdat ze bij Geralde gewoon alles kan flikken Haha!
"honey! Als je nou niet luisterd wordt ik ECHT BOOS!!!!!" Haha!
Springen vind ze helemaal geweldig, maar met 35cm heb ik het gehad (aangezien ik hem er zelf af tik Haha!)
Ik heb op het moment (nog) geen wagentje, dus mennen zit er ook niet in. En met VD kan ik nou niet zeggen dat ze echt beweging krijgen, dat is vooral veel werk op de plaatst.
Hon kan Achterwaarts, Hon kan wijken! Zijn niet veel shets die dat kunnen, heb ik destijds ook hard voor gewerkt.
En ik vind het heerlijk om te kijken hoe ze die meiden in de maling neemt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers