L1 met mijn pony tussen de groten.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

L1 met mijn pony tussen de groten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 11:03

Met mijn pony ben ik afgelopen zomer tussen de paarden gestart en nu mogen we al L1. Ik had gepland om 2 jaar in de B rond te hobbelen, maar dat hoeft gelukkig dus niet. Haha!
Ik hoor van iedereen en lees t ook regelmatig in paardenbladen, dat het veel moeilijker zou zijn om met een pony tussen de paarden te starten. Als je echt hoog wil komen heb je natuurlijk een groot paard nodig, maar voor de basissport kan je ook gewoon met je ponytje rond crossen. Ik vind het echt jammer dat zoveek meiden hun pony verkopen omdat ze 18 zijn. Als je nou heel lang bent kan ik het wel begrijpen.
Zelf rijd ik met mijn pony van 1.40 (ben zelf ook klein) en het is absoluut geen dressuurtype en zelfs wij rijden winstpunten.
Ik ben nu ook wel ontzettend trots op mijn uk.

Groetjes Mandy

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:09

Owh leuk hoor!
Ja ikzelf vind het ook altijd jammer dat meiden dat doen! Ik heb zelf ook een pony van rond de 1.40m nou ik vind mezelf nog lang niet te groot! En wat een ander daar over te zeuren heb interesseert me weinig. Het gaat om het plezier dat je hebt! Ik kan zelf echt niet overweg met paarden, vind ze niet leuk... Dat is mijn mening en keuze! Pony's vind ik veeeel leuker!
Je mag zeker trots wezen hoor Lachen
Gefeliciteerd!

XXXies

josee1
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:51

Tof hoor!
Pony gaat vaak prima tussen de paarden.
In de hogere klassen zul je het wel wat moeilijker krijgen, zeker als de pony weinig ruimte in de gangen heeft. Maar inderdaad, we rijden voor de fun!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:50

Oh, ik dacht dat je alleen met een E-pony bij de paarden mocht starten, is dat veranderd?

NFkim
Berichten: 209
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 10:54

Lydiia schreef:
Oh, ik dacht dat je alleen met een E-pony bij de paarden mocht starten, is dat veranderd?


Als je 18 jaar of ouder bent dan moet je tussen de paarden starten, het maakt niet uit hoe groot je pony is Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 11:54

het is altijd al zo geweest, je mag met iedere pony (incl shetten) bij de paarden starten, zelfs al ben je onder de 18.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 15:14

ja dat lees je zo vaak, 'met spijt in mijn hart moet ik mijn pony verkopen'. Dat zou ik zelf ook nooit doen. Ben al blij dat ik een pony heb. Maarja als je echt de sport in wilt.

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:34

Wel leuk dat je nu bij de paarden rijd!
Vind het knap van je... Je moet je toch maar even bewijzen met je ukki Haha!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 22:00

Lielle schreef:
het is altijd al zo geweest, je mag met iedere pony (incl shetten) bij de paarden starten, zelfs al ben je onder de 18.





En ook wij rijden winstpunten hoor *LOL*

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:31

Hay Haha!:D

Helemaal meej eens!! wat maakt het nou uit dat je een kleinere pony hebt? Nouja ik ben 14 .. en heb een pony van 1.42. Zelf ben ik 1.60 ofso.. Maarjah Mijn pony is best wel smal ( Arabier X Welsh ) en dan lijkt het nu al best wel vaag.. Maarjahhhhhhh

persoonlijk vind ik pony's wel veel leuker als paarden Knipoog

liefs, Sharon en Shariff

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 14:09

Ik heb zelf wel de overstap gemaakt van de pony's naar de paarden omdat ik 18 werd. Ik liep vast met mijn pony en ik werd echt te groot voor hem ( ik ben 178 en ik zat op een smal arabiertje van 156, dus dat ging echt niet meer)
Verder vind ik het vaak alleen maar leuk als iemand met zijn pony tussen de paarden rijd. En als je je pony leuk aan het lopen hebt doe je echt niet onder hoor.

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 19:25

effe een vraagje. Ik heb met mijn pony vroeger ook wedstrijden gereden en ben gestopt toen ik 18 was. Ipv mijn pony te verkopen heb ik gewoon een paard erbij gekocht. Nu na bijna 15 jaar niets (op wedstrijd gebied) gedaan te hebben zou ik volgend jaar met allebei willen starten (zo maar een paar wedstrijden voor de fun of it) Zijn mijn winstpunten met die pony blijven staan ? of moet ik helemaal op nieuw beginnen ?
Best wel belangrijk want die schimmel van mij is niet zo'n dressuur liefhebber, springen ging een stuk beter, daar hoef je namelijk niet halt te houden (halthouden bij X= steigeren, halthouden bij A= steigeren....over de rest van de proef zullen we het ook maar niet hebben maar uiteindelijk is het gelukt een winstpunt (bijna 2) binnen te halen toen ze een x in een goede bui was Schijnheilig Om een lang verhaal kort te maken, met de bruine wil ik gewoon eens een keer een dressuurproef rijden (want die kan WEL netjes lopen- de schimmel ook, maar dan moeten ze even hindernissen in de dressuurring zetten, dan heeft ze namelijk zoiets van "zo!!!....nu eventjes lekker loswerken...dan kunnen we gaan !" )
maar die schimmel daar hou ik het toch op springen...liever dan.. scheelt een heleboel stress. Is dat zuurverdiende winstpunt nog geldig ????