heeft iemand ervaring met zadels met lucht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-01 11:59

Die zadels met lucht lijkt mij wel wat ,heeft iemand er ervaring mee ,wat zijn de voor- en nadelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 16:55

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar ken wel mensen die het Flair systeem hebben uitgeprobeert.
Ze waren er absoluut niet tevreden over. Door de kussens is je zadel een stuk instabieler als je paard een overwachte sprong maakt. Wanneer je jonge paarden rijdt is het totaal onbuikbaar.

Bij een gewoon zadel zijn de kussens vast, bij luchtkussen reageren de kussen ook heel erg sterk op de balans van de ruiter en dat is niet altijd wenselijk.

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-01 16:59

Ik dacht datdat ze zo hard waren dat weinig veschil maakte ,maar zo lijkt het mij niet echt lekker rijden.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 19:22

Met het doorzitten gaat de ruiter een beetje 'zweven'. Dit lijkt mij ook niet echt lekker.
Ik heb er ook aan gedacht, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb.

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 19:48

ik heb het alleen gehoord van iemand en ik weet alleen een nadeel!
de lucht word na jou zit erin gepompt en als er een anders op dat zadel ghaat zitten zit dat helemaal niet lekker!!!!
groetjes monica

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 20:32

Ik heb er nog geen ervaring mee ,mag binnenkort wel ermee proefrijden Cool Net van de week geweest en iemand in de zaak getroffen die alleen maar zadels met lucht had en er zeer tevreden over was .Bij mij in het dorp rijdt er ook iemand mee al wel meer als een jaar!

Dit is de site van Flair
http://www.firstthought.co.uk

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 20:38

Ik ken 2 mensen die ermee rijden en die zijn er erg tevreden over.
Bij de ruitersportzaak hier in 't dorp maken ze ook luchtvulling in zadels en er is heel veel vraag naar.
Als je interesse hebt kan ik je het tel.nr. geven, dan kan degene die het doet je er 't één en ander over vertellen, zij rijdt er nl. ook zelf mee en is er erg enthousiast over.

Ik heb ook mensen gesproken die het helemaal niks lijkt omdat ze denken dat in de loop van de tijd er toch wat van de lucht weg zal lopen en daardoor de vulling van het zadel zal veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 21:16

Ik heb er heel veel goede verhalen over gehoord en zelf was ik er ook wel enthousiast over geworden (nooit zelf gebruikt overigens) maar laatst vroeg ik me af hoe dat is als je scheef zit. De lucht wordt er pas ingepompt nadat je er op zit. Dus als je je ene zitbeenknobbel zwaarder belast wordt dat kussen minder opgevuld. Gevolg is dus dat je voor altijd in die vorm 'gedwongen' wordt, want dat kussen is dan lager. Of zie ik dat verkeerd?

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-01 08:57

ik ga naar paard & koets ,daar zullen ze ook wel staan ,dan ga ik daar informeren maar die zullen wel alleen positief zijn vanwege het verkoop praatje .

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 10:57

Laat je niks wijsmaken!
lees de site (engels dat wel)en kijk dan bij de stand of het wat voor jou is .Ga zelf op het zadel zitten als die kans er is en beoordeel zelf.
Succes

_________________
Vrouwen ,pauwen en paarden zijn de meest trotse dieren op aarde!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Gerrie op 2001-11-02 09:59 ]</font>