Media aandacht voor de Twentse paardenmishandelaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Media aandacht voor de Twentse paardenmishandelaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 19:36

Zo... iemand zojuist nog 2 vandaag op nederland 2 gezien? En overtuigd van de noodzaak voor hogere straffen en verplichte behandeling van die klootzak?!

o.a. psychiater van Marle deed zijn zegje over de zieke geest van deze man en ook dat hij steeds grover te werk zal gaan om zijn bevrediging te halen....

wie zijn paardje, schaap of geitje is het volgende slachtoffer??

Boos! Boos! Boos!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 19:38

Ik heb het net gezien, ook dat een groep van 8 mannen op de uitkijk was gaan staan omdat ze vermoedens hadden dat hij weer toe zou slaan. En dat deed hij idd, maar ze waren helaas net te laat.
Ze mogen van mijn part bij die vent eerst ook allemaal delen van zijn lichaam afsnijden en daarna zijn keel doorsnijden. Wat een zieke geest Boos!

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 19:40

haha
ja inderdaad pellie
dubbel dus

maar ja voor mij is er geen aandacht genoeg hierover dus we zullen wel zien waar het schip strand

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:02

Proff. van Marle is zelf ook een behoorlijk zieke geest. Maar ik ben toch blij dat justitie het dermate serieus neemt, dat ze hem inschakelen.

Toch blijf ik me afvragen of al deze nieuwsberichten goed zijn. Dat er niet teveel mensen op verkeerde ideeen worden gebracht. Het is al jaren praktijk dat zelfmoorden (bijv. voor een trein springen) niet in kranten gemeld worden omdat dit mensen op ideeen brengt.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 20:10

hoezo is van Marle zelf een zieke geest? Verward ben je onder behandeling bij hem geweest ofzo? Haha!

Tuurlijk zal er zo nu en dan iemand op hetzelfde idee komen maar dan moet je al dit soort stoornissen of ambities hebben anders doe je het echt niet hoor.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:33

Ik heb ook gekeken (na een tip op msn, lol) vond het echt een goed stuk! Ik hoop dat de politiek er nou eindelijk echt eens iets aan gaat doen...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:18

Het gaat echt goed nu
De lijsten komen binnen de brief naar minister Donners is weg
Alles helemaal toppie

En de t-shirten zijn misschien wel voor de kerst klaar

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:44

Ik hoop niet dat ik de betreffende dader ooit in de vingers krijg! Ik maak hem af. Hij (of een andere gestoorde gek met dezelfde werkwijze) heeft B'elanna in haar wang gestoken en het bot dat daar zit gebroken... Ik vond haar bloedend in de wei. Het heeft 2 maanden geduurd voor de drain eruit mocht en nog eens vier weken voor de breuk geheeld was (die gelukkig netjes aan elkaar gegroeid is, want op die plaats kun je niet spalken o.i.d.

Een week later is het paard van een vriendin door de deken heel op verschillende plaatsen gestoken met een scherp voorwerp. Gelukkig is het heel druk waar de paarden stonden, dus hij is waarschijnlijk in zijn acties gestoord...

Hij heeft de twee meest lieve en meest benaderbare paarden genomen Boos!

Nogmaals: Ik maak hem af.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:54

Rinske schreef:
Ik heb het net gezien, ook dat een groep van 8 mannen op de uitkijk was gaan staan omdat ze vermoedens hadden dat hij weer toe zou slaan. En dat deed hij idd, maar ze waren helaas net te laat.
Ze mogen van mijn part bij die vent eerst ook allemaal delen van zijn lichaam afsnijden en daarna zijn keel doorsnijden. Wat een zieke geest Boos!



jammer dat ze net te laat waren!!

maar hoezo hadden ze vermoedens?hoop dat ze heel snel weer die vermoedens hebben en dan die vent net zo behandelen als hij bij al die arme dieren heeft gedaan Boos!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:58

Ja dat zou ik ook wel willen weten
Waarom hadden ze een vermoeden?


FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 10:01

Ik heb gisteren wel op tv gezien dat ze het een landelijk meldpunt gaanmaken. dat er dus 1 bepaalde groep mensen door heel nederland zich bemoeien met de onderzoeken en niet dat het op tig politie buro's komt te liggen. Maar dat er een paar politie mensen zich gaan bezig houden met nieuwe meldingen en de oude er bij nemen.
Want als ieder politie buro voorzich zelf werkt, gaan er veel opvallende details verloren en of vergelijkenissen enz enz..
Ze willen dan ook dat de paarden en dieren naar 1 meld punt gaan op sectie te doen en bewijs matariel te zoeken door middel van bv DNA..enz..Zodat ook al die gegevens bij elkaar zijn en niet bij verschillende veeartsen liggen en of verloren gaan.
dus er komt een speciaal team zeg maar..

Als ik het verhaal op tv mag geloven dan he..

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 10:22

Dit is dus één van onze doelen die we samen met www.zinloosgewelddieren.nl nastreven.

En het lijkt te lukken, koppelen die hap.
Het eindeloos langs elkaar heenwerken heeft al lang genoeg geduurd

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 14:16

Mist schreef:
Toch blijf ik me afvragen of al deze nieuwsberichten goed zijn. Dat er niet teveel mensen op verkeerde ideeen worden gebracht. Het is al jaren praktijk dat zelfmoorden (bijv. voor een trein springen) niet in kranten gemeld worden omdat dit mensen op ideeen brengt.

Ja, hier ben ik het dus heel erg mee eens.

Na wat er anderhalve week geleden in Tilburg is gebeurd (en waarbij ik persoonlijk toch het idee heb dat het om een andere dader gaat, vanwege de heel verschillende werkwijze), vraag ik me toch af of die persoon niet op het idee is gebracht doordat hij/zij op TV iets zag over die andere mishandelingen, en zich daartoe aangetrokken voelde. Al had de eigenaar van het paard geloof ik het idee dat het dronken mensen waren die terugkwamen van het uitgaan, maar goed... Veel mensen schijnen te denken dat álle mishandelingen het werk zijn van één dader, maar dat geloof ik niet. De handelswijzen zijn zó verschillend, en sowieso had je naast die gek in Twente ook nog die jongen in Heiloo.

Wat betreft het 'op ideeën komen', die stoornis moet er dan al wel inzitten (elk normaal mens vindt zoiets verschrikkelijk, en gaat dat echt niet nadoen), maar het kan wel omhoog gebracht worden door ermee geconfronteerd te worden in het nieuws. En dat vind ik toch een beetje eng... Want dan werkt het alleen maar averechts.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 14:23

Rinske schreef:
Ze mogen van mijn part bij die vent eerst ook allemaal delen van zijn lichaam afsnijden en daarna zijn keel doorsnijden. Wat een zieke geest Boos!
wat grappig dat je die 2 zinnen achter elkaar kan zeggen.

ik denk juist dat het goed is dat hier de aandacht op gevestigd wordt. dit is ook niet te vergelijken met zelfmoordpogingen. ik geloof niet dat een campagne tegen zinloos geweld juist meer geweld in de hand werkt, of zijn er aanwijzingen dat de zinloos geweld (tegen mensen) dat juist wel doen?

Amor Vincit Omnia


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie