Zwarte sjabrakken op wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Zwarte sjabrakken op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 17:19

Hallo,

Ik zie bij bonte en witte paarden weleens dat ze met een zwart sjabrakje rijden. Verward Ik zelf vind het niet zo netjes. En mag het wel

Groetjes Amanda


Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:27

ja, dat mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:31

Ik zag gisteren iemand een dressuurproef rijden op een springzadel met een blauw shabrak. Zelf vind ik het geen smoel, maar volgens mij mag het wel.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:32

Het mag inderdaad, tenzij in je verenigingstenue een wit dekje voorgeschreven wordt.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:25

Ons verenigingstenue schrijft een wit dekje voor, maar ik heb er maar een en had gisteren twee paarden mee Knipoog

Witte dekje was nat dus ik heb het andere paard heel netjes met een zwart dekje gereden (was wel springen en dan zie je wel meer combinaties Knipoog Al die profs rijden ook met eigen dekjes)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:44

Picasso schreef:
Ik zag gisteren iemand een dressuurproef rijden op een springzadel met een blauw shabrak. Zelf vind ik het geen smoel, maar volgens mij mag het wel.


Met dressuur mag het alleen als het gekleurde dekje deel uit maakt van het verenigingstenue!

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:04

nee, het mag altijd tenzij de vereniging een wit dekje voorschrijft.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:15

Dus dat zou betekenen dat je ook met een bijv. paars dekje de bak in mag komen rijden?!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:21

wij moeten ons houden aan het verenigings tenue, maar een clubgenootje van mij reed van het weekend met haar eigen chabrakje, oke misschienw el mooier, maar wel zielig hoor.....je komt wel uit voor je club! dan ga je maar ergens anders rijden en dan ook nog met de smoes komen dat het clubchabrakje vies was......

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:22

yep,
ik heb uit nood een keer met een smurfenblauwe gereden Bloos

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:24

Ik vind wit mooier, ook al heb je een schimmel. Ik heb zelf ook een schimmel, maar dan wel nog een grijze Haha!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:27

Haha Haha!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:52

Jady schreef:
Dus dat zou betekenen dat je ook met een bijv. paars dekje de bak in mag komen rijden?!

inderdaad

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 23:42

reddytobias schreef:
wij moeten ons houden aan het verenigings tenue, maar een clubgenootje van mij reed van het weekend met haar eigen chabrakje, oke misschienw el mooier, maar wel zielig hoor.....je komt wel uit voor je club! dan ga je maar ergens anders rijden en dan ook nog met de smoes komen dat het clubchabrakje vies was......


ahumm waar je je wel niet druk om kan maken Schijnheilig

als het geheel er maar netjes en verzorgd uitziet, de kleur maakt dan niet zo veel uit vind ik..

Dag lieve mama...

Marije_jiplover

Berichten: 25242
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:28

Bij ons op de onderlinge wedstrijden staat een wit dekje voorgeschreven, maar ik heb geen idee of de vereniging er wat van zou zeggen als ik op een officiële wedstrijden een zwarte zou nemen. Ik heb wel altijd witte, vind ik zelf het mooiste staan op Duvel, maar dat is dan ook geen schimmel.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:26

Ik rijd ook altijd meteen wit dekje Haha! Maar ja een zwart dekje vind ik niet zo mooi staan op een zwarte pony Haha!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:35

liza van loon schreef:
Ik vind wit mooier, ook al heb je een schimmel. Ik heb zelf ook een schimmel, maar dan wel nog een grijze Haha!


Mijn schimmie is al wit, en een spierwit shabrak staat hem super lelijk, daar schijnt hij geel van op Haha!. Daarom heb ik maar een wit shabrak gekocht met een blaauw en gouden rand.
Nee, ik hou ook niet zo van een zwart shabrak op wedstrijden!

:){

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:39

Samsam"]
[quote="Picasso schreef:
Ik zag gisteren iemand een dressuurproef rijden op een springzadel met een blauw shabrak. Zelf vind ik het geen smoel, maar volgens mij mag het wel.


Met dressuur mag het alleen als het gekleurde dekje deel uit maakt van het verenigingstenue!
[/quote]
Ook als je geen viertal meerijdt? Verward

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:43

Ja natuurlijk, verenigingstenue is verenigingstenue!

Of je wel of geen viertal rijd verandert helemaal niets aan het tenue Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 00:07

Of kleuren zouden mogen of niet, als ik wedstrijd zou rijden met Kore, weet ik 100% zeker dat een week van te voren mij witte sjabrak al klaar gewassen en gestreken ligt!!! Kom op, je kan de rest van de week alle kleuren van de regenboog gebruiken, maar voor die paar minuutjes heb je toch wel een wit sjabrakje?

ok, 1 uitzondering op de regel vind ik persoonlijk die champagne kleur sjabrak, of die lichte wollen sjabrakken (zadelvormig)...


biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 08:55

reddytobias schreef:
wij moeten ons houden aan het verenigings tenue, maar een clubgenootje van mij reed van het weekend met haar eigen chabrakje, oke misschienw el mooier, maar wel zielig hoor.....je komt wel uit voor je club! dan ga je maar ergens anders rijden en dan ook nog met de smoes komen dat het clubchabrakje vies was......


wat maakt dat nou uit?

Ik rijd ook niet in verenigingstenue (no way dat ik (op een palomino) met een geel/rode frontriem, geel rode shabrak, zwarte rijbroek en roodgele trui ga rijden!)

maar ondertussen zet ik me gewoon in voor de club hoor!
kijk, als het nou een viertal wedstrijd oid was.....

:)

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:46

Koortje schreef:
ok, 1 uitzondering op de regel vind ik persoonlijk die champagne kleur sjabrak, of die lichte wollen sjabrakken (zadelvormig)...

Dan gaat het helemaal om persoonlijke voorkeur en dan kunnen andere kleuren net zo goed. Zeg of dat je vind dat iedereen voor die paar minuten wel een wit dekje moet hebben of dat je champagne ook wel mooi vind, zeg dat eigenlijk alleen wit goed is behalve die kleur die jij toch ook wel mooi vindt. Ik persoonlijk vind dat een zwart dekje heel mooi kan zijn, zeker bij een schimmel. Staat een stuk netter dan een gekleurd dekje, alleen bij een donker paard iets minder flitsend. Netjes vind ik het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:04

Ik vind wit het mooiste.
Behalve bij een lichte schimmel, witte of bonte.
Dan vind ik donkerblauw of zwart veel mooier.
Want hoe goed je ook poetst en wast, je dekje is altijd witter als je paard en deze lijkt dan slecht verzorgd.

Ik heb zelf met Kawa altijd met wit gestart, maar nu hij lichter word zou ik hem denk ik met donkerblauw gaan starten (maar ja, ik start niet meer)
Ik sta ook altijd te kwijlen als ik hem met zijn donkerbaluwe fluwele dekje zie Bloos (zie ook profiel)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:18

ik vind op een lichte/witte schimmel een grijs dekje juist wel chique staan

zag laatst iemand met hetzelfde dekje als ik heb, grijs met een zilveren koodje en een zwart randje, stond echt supermooi op dat beestje!
veel mooier dan een witte, want dan lijkt ie wat gelig!

ik rij zelf alijd in verenigingstenue, maar na 4 jaar hetzelfde dekje te hebben gehad, begint ie aardig te slijten en hij is superklein!komt niet eens onder mn zweetblad uit, ja of ik moe hem helemaal plat&strak over de schoft naar benedne trekken

ook zitten er waar mn benen zitten schuurplekken en komt er dat spul wat erin zit naar buiten

maar ja er komen nieuwe dekjes, maar full ipv cob....

du als de rest vd club e rniet bij is, heb ik mn eigen dekje! past 100x beter en heeft een gouden&zwart randje

maar op rayonwedstrijden en andere wedstrijden waar we met heel de club naartoe gaan gebruik ik altijd mn culbdekje , ook bij viertalwedstrijden

er is ook een meisje bij de club die niet zwart-wit maar blauw-gebroken wit als kleuren heeft, en nog nooit t clubdekje op heeft gehad, komt ook nooit naar de club, behalve als haar bak is bevroren, en helpt nooit mee als we bv een wedstrijd organiseren, dat vind ik dan wel weer aso

bij de ponyclub was t wel ff slikken trouwens, kwam bij een ponyclub vandaan waar we met jasjes enzo reden, ging toen in hoogeloon wonen en moest met beige rijbroek, wit poloshrt+donkerrode gebreide trui starten Lips are sealed

heb ik wel braaf gedaan!

maar terug on-topic Knipoog

op alle kleuren paarden ehalve lichte/witte schimmels en sommige bonte paarden vind ik wit het mooiste

voor een lichte/witte schimmel vind ik grijs wel mooi, met zwart randje ofzo, helemaal zwart is meteen zo heel erg donker en op een bonte, ligt er beetje aan hoe hij getekend is en welke kleur hij zelf precies heeft.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:32

gomir schreef:
Ja natuurlijk, verenigingstenue is verenigingstenue!

Of je wel of geen viertal rijd verandert helemaal niets aan het tenue Knipoog

Nouja dan ben ik illegaal bezig Bloos!
Maar vaan ziet er écht niet uit in dat veel te grote witte dekje met enorme punt eraan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers