Er zijn harde klappen gevallen..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Er zijn harde klappen gevallen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 18:12

Hoihoi,

Ik moet wegens een blessure elke dag buiten stappen en ook kleine stukjes draven, Maar sinds vorige week wil ze de laan niet meer af of moeilijk maar ze stelt zich gewoon aan omdat ze terug wil.
Maar je kan doen wat je wil of ze gaat steigeren bokken, of achteruit lopen zodat ze bijna de sloot in loopt. Nu heeft ze een paar dagen der zin gekregen omdat we dachten het zal wel aan het weer liggen(de wind in de kont). Maar vandaag was het natuurlijk zulk mooi weer en het begon al op het laantje maar gelukkig liep ze door. We waren net op de weg(gelukkig geen drukke weg misschien dat er 5 auto;s per half uur over heen rijden) toen waren we op de helft en ja hoor toen begon ze weer.
Nu had ik zoiets nu ga ik het winnen ook. Heb ik eerst nog een kwartier erop gezetten maar telkens maar gen doen. Toen werd ik zo boos ik ben er af gestapt. Heb der ff een paar goeie flinke knallen met me zweep gegeven Bloos! . Ben ik weer op gestapt en ze deed ineens alles voor me en ze heeft toen geen stap meer verkeerd gedaan. Haha!

Ik was terug op stal heb ik het verhaal aan de eigenaar vertelt zegt ie zo ja ze heeft weleens een harde hand nodig. Owh vandaar dat Karlijn(een meisje die melissa 1 keer per week doet) maandag in de bak ging rijden(wat ze helemaal niet mag met der been)

nou dit was het

Groetjes Amanda


christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:45

jezus das wel vervelend...
mijn paardje wilt wel eens niet voor uit maar als je dan een goeie tik geeft loopt ze wel weer......
gelukkig doet ze het nu weer wel!

....................

Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:35

af en toe is hard doorpakken si wel nodig volgens mij want andersa wordt je paard helemaal de baas over jouw en dat is niet echt goed...

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 23:07

Het is bij Pablo heel af en toe weleens nodig maar ik doe het liever niet want de volgende 2 dagen krijg ik helemaal niets voor elkaar zo beledigd is meneer dan!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 07:05

jaaaaaa soms moeten ze wel eens weten wie de baas is want de rollen draaien ze heel snel om als ze ff geen zin hebben, mijn verzorgpaardje kan dat ook heel goed, als meneeer denkt van, ik wil niet gelongeerd worden dan kan ie het soms eens knap lastig maken en dan snijd die rondjes af en loopt ie op mijn af, maar dan krijgt ie de longeerzweep in zijn kont Bloos en je zou hem moeten zien lopen OK dan! hihihihihiihhihiih, nadien krijgt ie dan wel een extra knuffel over zijn bol hoor maar als ik hem iedere keer op stal moet zetten als ie geen zin heeft of aan het uittesten is dan kan ik nu al ongeveer stoppen met hem dan en dat is niet de bedoeling!!

hij heeft alleen soms zijn momenten, het is een gewillig paardje met af en toe moet ie ff testen

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg


Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 08:00

Citaat:
Toen werd ik zo boos ik ben er af gestapt. Heb der ff een paar goeie flinke knallen met me zweep gegeven


Persoonlijk houd ik er niet van als mensen uit boosheid hun paard slaan met een zweep, er zijn andere manieren om je paard meer voorwaarts te krijgen, misschien moet je meer les nemen om je paard beter onder controle te krijgen Scheve mond

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 08:05

Ik kan wel les nemen in de bak maar daar doet ze alles voor me maar het is gewoon van ik ben alleen op de weg en daar heb ik geen zin in want ik wil gewoon terug. En ze moet het egt eens weten want anders blijft ze het doen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 08:45

Mijne wil ook nog wel eens bij de buren proberen te stoppen, steigeren en omte draaien en als een idioot terug naar stal. Er ligt dan een hoop wit zand en aan de andere kant van de weg ligt ook wat (ze heeft altijd wat met bouwmaterialen). Ik rijd haar er zowiezo voorwaarts op af en zelf lekker relaxed in het zadel gaan zitten. Draait ze ineens om en springt omhoog, schoppie erbij terug draaien, harde stem opzetten KOM KOM en dan gaat ze er wel langs. Zelf heel erg overtuigend overkomen. Ik weet zeker als ik daar ga zitten en niks doe en ze krijgt haar zin, dan wordt het alleen maar erger. Dat is gewoon zo bij ieder paard, paarden zijn niet zo dom Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashkerlon, Moossie90 en 33 bezoekers