Gipsen eieren maken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Gipsen eieren maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 23:22

Ik heb jullie hulp weer nodig Haha!
Ik wil gipsen eieren maken voor een opdracht voor school. Dus vloeibare gips in een ballon, lang draaien en dan met een scherp mesje de ballon eraf snijden. Maar mijn ei BLIJFT echt gewoon kapot gaan. Meer gips kan er niet in, want dan stroomt hij over, en ik moet hem ook nog een stukje op kunnen blazen. Heeft een van jullie misschien een goede tip? Ik ga morgen iig andere ballonen halen, misschien scheelt dat.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 23:25

wat voor soort ballonnen probeer je dan?
misschien zijn er stevigere ballonnen te vinden?

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 23:28

Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar ik kan me voorstellen dat je een soepele ballon moet hebben. Misschien eerst een paar keer opblazen en hem daarna vullen? Laat even weten als het lukt, ben nu nieuwschierig Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 23:29

Waterballonnen gebruiken en een heel klein beetje talkpoeder erin...
En desnoods gips in een doosje gieten en daarna het overtollige gips wegvijlen Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 23:37

Een paar keer opblazen helpt ook niet, het hele atelier zit nu onder het gips wat rondvliegt Scheve mond Haha!
Morgen eerst andere ballonen kopen, misschien moet ik gewoon wat grotere balonnen hebben waar meer gips in kan. Probleem is alleen dat ik ze dan weer niet zo groot hoef op te blazen en dat ze dan weer zo stevig zijn. Zelf met een chirurgenmesje kom ik er niet goed doorheen Scheve mond

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 23:57

Zo ziet de rotzooi er nu trouwens uit Scheve mond
Afbeelding
Afbeelding

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 00:33

Waarom niet in een echt ei? Je kan eieren uitblazen, of niet? (neem een ongekookt ei, maak aan de ene kant een mini-gaatje en aan de andere kant een van een halve cm doorsnee, blaas rustig in het kleinste gaatje, wel boven een bakje doen, bak een cake van je 'afval' materiaal)
Ei goed uitspoelen en laten drogen; kan je met een trechterje door het grotere gaatje gips indoen (evt gat nog iets breder maken), onderste gaatje afdichten met een propje klei of was, nacht laten harden en de volgende dag het ei afpellen.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 16:08

Dat kan idd ook, maar dan krijg ik behoorlijk kleine eieren, ik wou ze wat groter hebben namelijk Lachen