Hoefsmid gezocht in Noord-Holland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Hoefsmid gezocht in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 20:13

ik weet niet of ik hier wel goed zit maar ik ben opzoek naar een hoefsmid.
ik heb er al een aantal gehad maar daar was ik niet erg over te spreken en het is in noord-holland ook niet erg makkelijk om er 1 te krijgen en al helemaal geen goeie.

dus op deze manier hoop ik er wel 1 te kunnen krijgen waar niemand goede ervaaring mee hebben.

hij moet wel in noord-holland wonen en het niet erg vinden dat mij shetjes soms ook een opknapbeurt nodig hebben.

je mag op alle manieren reageren

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 20:42

Pfff... een hoefsmid in Nood-Holland is heel moelijk. Met veel mazzel heb ik er eindelijk een gevonden. Maar de tip die de meeste hoefsmeden geven is..... kijk in het telefoonboek / gouden gids. Op Internet staan er ook trouwens een paar, zoek via google of kijk op de website www.hoefsmedenvereniging.nl. Veel succes!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132057
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 20:58

Helaas kan ik je niet helpen, woon nl. in het zuiden van het land.
Waarschijnlijk krijg je meer reacties als je de titel van je topic even aanpast (bijvoorbeeld: hoefsmid gezocht in Noord-Holland).

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:15

Code
Titel aangepast

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:18

Ik heb Enno Poland uit Nibbixwoud als hoefsmid en ben erg tevreden over hem. Maar hij neemt geloof ik geen nieuwe klanten meer aan. Maar je zou het altijd kunnen proberen.
Misschien weet ik er nog wel een paar voor je maar dat zou ik dan aan mijn stalgenootjes moeten vragen (voor namen enz)

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:19


texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 22:47

bedank alleen maal en ga ga wel even kijken of het helpt als ik de titel verander

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 23:02

Ik heb R. Burger uit Venhuizen, hij bevalt mij goed ik heb hem zelf ook nog niet zolang.
Hij doet goed zijn werk en daar gaat het mij om.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 23:07

Dennis schreef:
http://www.hoefsmid-noordholland.nl/
Deze zit in Schagen, misschien heb je er wat aan.


Zit niet meer in schagen maar in Den Helder..
Het is ook de hoefsmid van mijn paard en ik ben erg goed te spreken over hem..

San is niet makkelijk bij de smid.. maar keer op keer gaat het een stukje beter. Soms moet Remco wel eens zijn stem verheffen maar dan maakt Sandor het echt bont. De laatste keer ging alles lekker in de rust..
Vrijdag is hij er weer Knipoog

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 23:50

ik ga remco morgen wel ff bellen kijken of hij mijn fjord misschien ook wil doen

MijnMullino
Berichten: 119
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 01:06

Anders heb je nog Joop 072-5123127 die doet het prima en is niet duur! Lachen Zonder ijzers 15 euro en met geloof ik v.a. 60 euro. Of Zavanja kan ook met een S zijn. Die hebben een aantal mensen bij mij op stal en die zijn erg goed over hem te spreken. Hij zit in Bergen. Succes! P.s ik weet niet of ze nog nieuw mensen aannemen, maar je kan het proberen.

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 01:30

Lesley Ket uit schoorl zou je ook kunnen bellen , hij komt ook hier in de buurt voor paarden, mijn vriendinnen in Hoogwoud hebben hem ook .En ik had hem ,maar ben op Natural bekappen overgegaan en dat doet iemand anders ,maar ik was en ,die andere meiden zijn, erg tevreden met hem.
Je kan hem allicht eens bellen....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:51

Ik heb zelf ook Erno Poland,en ben ontzettend tevreden over hem! Ik heb hem al bijna 8 jaar en ben nog nooit een ijzer verloren OK dan! Lachen

Hij neemt alleen geen klanten meer aan idd.

Misschien kun je Piet Bakker proberen? Ik weet zijn nummer niet uit mijn hoofd,maar een andere Bokker hier misschien wel. Hij neemt nogal snel nieuwe klanten aan heb ik gehoord. En het lijkt mij ook een goede smid.
Hij woont in Nieuwe Niedorp,dus je kunt ook in het telefoonboek kijken!

Laat je weten welke het wordt?

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 10:51

Ik heb ook Erno Poland, een wereldsmidje. Komt altijd op tijd en als je belt meestal binnen een week. Een toppertje!!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:25

PhiaBink schreef:
Ik heb ook Erno Poland, een wereldsmidje. Komt altijd op tijd en als je belt meestal binnen een week. Een toppertje!!!!


Oehoe! Het stikt hier van de Erno Fans! Haha!
Ik heb hem nu al 8 jaar,en woon geloof ik het verst uit zijn regio,maar elke keer komt hij weer vrolijk met zijn blauwe vrachtwagentje Pling OK dan!


En idd komt ie altijd binnen een week! Hij zit wel propvol dus klanten heeft hij niet meer nodig. volgens mij heeft ie een wachtlijst van hier tot Tokyo!

Ik ben er echt blij mee dat ik zo'n goede smid heb! OK dan! Bloos

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:43

Jaaa, nog een Erno fan!!
Had al gereageerd, maar hij is echt een top smid!!
Kom hem ook weleens tegen tijdens het uitgaan, hahaha *LOL* Stond wel ff raar te kijken toen ik hem voor het eerst tegen kwam. Herkende hem eigenlijk niet eens Bloos! Schijnheilig Hij had mij wel herkend en hij vondt het wel grappig dat ik hem niet herkende. Want later op de avond kwam ik hem weer tegen en toen vroeg hij: En weet je al wie ik ben......
Heb er de hele avond over lopen denken en aan het eind van de avond wist ik het pas Nagelbijten / Gniffelen

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:44

Sorry ga wel een beetje off topic

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:06

Hmmm nu ga ik me afvragen: Is ie vrijgezel?? Nagelbijten / Gniffelen
En hoe oud is hij nu eigenlijk,daar ben ik in die 8 jaar nog niet achter gekomen

Hopelijk leest hij hier niet Schijnheilig Bloos

sorry,ook offtopic!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:21

Cayenne schreef:
Hmmm nu ga ik me afvragen: Is ie vrijgezel?? Nagelbijten / Gniffelen
En hoe oud is hij nu eigenlijk,daar ben ik in die 8 jaar nog niet achter gekomen

Hopelijk leest hij hier niet Schijnheilig Bloos

sorry,ook offtopic!


Weet niet of hij nu nog vrijgezel is
Als ik hem tegenkom met het uitgaan is hij weleens met een meisje, maar heb er eigenlijk nooit opgelet of het dezelfde is Haha! Schijnheilig
Hoe oud hij is weet ik ook niet
Weet wel dat hij sinds kort niet meer thuis woont, maar of hij samenwoont?!? Verward
Raadselachtige hoefsmid....... *LOL*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:27

Haffie_Lady"]
[quote="Cayenne schreef:
Hmmm nu ga ik me afvragen: Is ie vrijgezel?? Nagelbijten / Gniffelen
En hoe oud is hij nu eigenlijk,daar ben ik in die 8 jaar nog niet achter gekomen

Hopelijk leest hij hier niet Schijnheilig Bloos

sorry,ook offtopic!


Weet niet of hij nu nog vrijgezel is
Als ik hem tegenkom met het uitgaan is hij weleens met een meisje, maar heb er eigenlijk nooit opgelet of het dezelfde is Haha! Schijnheilig
Hoe oud hij is weet ik ook niet
Weet wel dat hij sinds kort niet meer thuis woont, maar of hij samenwoont?!? Verward
Raadselachtige hoefsmid....... *LOL*
[/quote]

ja inderdaad,ja *LOL*
zodra ik hem weer nodig heb(over 4 weken waarschijnlijk) zal ik hem eens een kruisverhoor opleggen Clown Haha!

Maar een toppertje is het zeker! Niemand gelooft me als ik zeg dat ik nog NOOIT in 8 jaar een ijzer verloren ben,maar het is toch echt waar!
Mijn paard heeft Hoefkatrolontsteking en Artrose(licht) en mede dankzij Erno heeft ie daar al 5 jaar geen last meer van!

Hulde aan Erno!! OK dan! Lachen

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:43

Ben dan weleens een ijzer verloren maar dan staat ze er ook wel al 10-12 weken op Bloos
Maar eerder dan 9-10 weken heeft ze nog nooit een ijzer verloren
Een andere keer was ze d'r ijzer ook kwijt en was erno op stal voor een ander paard en toen heeft hij ff dat ijzer er weer onder geslagen. Wist er niet eens vanaf. Ik haalde haar uit de wei en toen zag ik dat ze opeens weer op alle ijzers liep OK dan!
Hoorde later van een stalgenootje dat hij dat ff tussendoor gedaan had. Nou ik was toen weer helemaal blij. Heb nog 3 weken door kunnen rijden voordat hij toen weer moest komen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:51

ik heb een keer gehad dat mijn paard zijn ijzer een beetje los zat,en omdat ik een dag later Nederlands kampioenschap Carroussel moest rijden,en mijn paard heel gevoelige hoeven had,wou ik geen risico nemen.

Toevallig kwam er die middag een andere smid bij ons op stal,en toen heb ik Erno gebeld om te vragen of het goed was als die het ijzer vast zou slaan. (ik heb Erno toen gebeld omdat ik niet zomaar 'vreemd'wilde gaan Schijnheilig ) Erno vond het goed,omdat hij het zelf erg druk had.

die smid,wiens naam ik hier niet zal noemen,heeft Orlando toen gelijk bekapt bij dat losse ijzer,maar bekapte hem te kort! Gevolg:Ontzettend kreupel! Boos! Boos! daar kwam ik helaas pas achter toen hij weg was.

Eerst de veearts gebeld,want vondt het toch wel vreemd dat ie van het ene op het andere moment zo kreupel kon zijn. Die ging aan de gang met de klem,en ja hoor,Bloed! Te kort bekapt.. #@$$#^%&*&%* Boos! Stoom uit je oren

Erno nog een keer gebeld en alles uitgelegd. Hij kwam diezelfde avond nog,en sloeg er een zooltje tussen het ijzer en de hoef,als schokdemping,en bescherming tegende gevoelige hoef!
En hij liep gelijk weer Goed!
De volgende dag werden we toen Nederlands Kampioen Carroussel in de B Poule!!

Dankzij Erno

Ik ga dus nooit meer ' Vreemd' Lachen

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 15:59

Ik heb Marcel van de Nouwland nog niet genoemd zien worden (of is dat die 'slechte' smid van Cayenne?).
Super tevreden ben ik met hem enne... altijd lachen en van de nieuwste roddels in paardenland op de hoogte!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:14

Remco Roozing uit Den Helder

Marcel Buchter in de Wieringermeerpolder(neemt volgens mij geen klanten meer aan)

Jan Huig uit schoorl(neemt volgens mij geen klanten meer aan)

Ton de Wit beslaat warm, maar hoor ik heel vaak losse ijzers van.

Franklin Posmus, maar die heeft ook al aardig wat klanten(beslaat ook warm).

Lesley Ket uit Schoorl(?)


Zijn allemaal prima hoefsmeden, met de andere die hierboven genoemd zijn heb ik geen ervaring

(ben zelf niet zo weg van Piet bakker)

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 16:28

piet bakker komt op bij mij opstal maar als ik zie hoe hij dat doet nou dan liever niet. en hij neemt ook geen klanten meer aan. hij wou mijn dan er nog wel bij hebben maar omdat hij om de 9 weken komt en mijn pony dat nog niet hoeft vond ik het niet zo goed iedee.

maar hebben jullie misschien een nummer van lesley ket en van remco roozing?