Bijrijders!! Ik snap het niet meer.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Bijrijders!! Ik snap het niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 16:06

Waarom is het zo moeilijk om een goede bijrijder te vinden? Nou heb ik niet direct een makkelijk paard om te rijden, maar hij is wel heel lief. (even voor de info: ik heb dus een paard dat hoog opgeeft en dressuurmatig nou niet bepaald een Bonfire, maar goed hij doet zijn best).

Ik heb de ervaring dat de meeste bijrijders het na een maand of 2 meestal wel weer gezien hebben. Meestal als ze het paard net een beetje goed leren kennen. Dan hebben ze ineens geen tijd of geld en de werkelijke reden waarom ze stoppen wordt dan niet vermeldt. Erg vermoeiend, want dan moet ik weer zoek en mijn paard weer wennen aan een ander op zijn rug. Misschien ligt het wel aan mij Verward , alhoewel ik volgens mij redelijk makkelijk ben, zolang je maar goed voor mijn paard zorgt.

Mijn laatste bijrijder kreeg problemen met haar rug. Kan ze niets aan doen natuurlijk, maar het is wel frustrerend.

Normaal rij ik mijn paard trouwens met mijn zus, maar die is hevig zwnager en kan dus voorlopig niet rijden. Zij is de enige die het tot nu toe wel lang uithoudt.

Hebben jullie dat nou ook?

Als iemand zich geroepen voelt om te bewijzen dat er wel degelijk trouwe bijrijders bestaan, reageer gerust! Mijn paard staat in Den Haag.


Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 16:08

nou, ik zou wel willen, maar het is een klein beetje veel te ver
woon in belgie, een uur ofzo van de kust
misschien dat ze vonden dat het te lastig was en dat ze iedere keer merkrten dat er vuil nder hun nagels zat als ze van jouw paardje kwamen? *LOL*

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 16:10

Hier was van de week ook al een topic over misschien dat je het nog terug kan vinden het heet: hebben jullie ook zo'n moeite om.

Maar je hebt wel gelijk. Ik woon in Delft dus das wel een beetje bij jou in de buurt en ik heb er ook moeite mee. Misschien ligt het aan de omgeving oid??

Lovers Estragon & Herlando Lovers

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 16:16

tjaa, ik denk dat veel mensen zich stiekem vergissen in de tjid die een bijrijdbaard met zich meebrengt. misschien dat ook vele alleen maar de lusten zien in het begin en de lasten dus niet.....jammer hoor!!!
ik zelf huur nu anderhalf jaar een fjord, en vind het nog steeds hartstikke leuk!!! de 'lasten' wegen bij mij niet op tegen de lusten...ik hoop dat ik nog heel wat jaartjes van Rhana mag / kan genieten hoor!!!

alweer een jaar samen Lachen

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 16:16

Misschien is het een idee om van te voren af te spreken dat jullie een poeftijd hebben van 1 maand. Als het dan nog goed gaat en klik met zowel jou als je paard dat je afspreekt dat het voor minimaal een half jaar is. Als je er dan bij uitlegt waarom, zullen ze daar best begrip voor hebben en weet je waar je aan toe bent

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 16:19

Misschien vallen er teveel mogelijke bijrijders af door de bijdrage die je vraagt? Iets anders kan ik niet bedenken.

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 16:20

Ja, dat klopt allemaal wel wat jullie melden. Het is veel tijd en het kost ook aardig wat geld. Mijn paard staat dan nog op een manege met een aantal binnenbakken. Dus het weer zou verder geen probleem moeten zijn.

Het is ook een belabberde periode natuurlijk. Overal knallen rotjes, dan ga je ook niet voor je lol een paard zoeken om te rijden. Die van mij is gelukkig redelijk nuchter met vuurwerk.

Er zijn trouwens wel zat meiden tussen de 8 en de 14 die willen verzorgen. Maar daar kan ik mijn reus niet echt aan toevertrouwen. Ik wil ook graag dat de bijrijder lekker naar buiten kan. Daarnaast kunnen die kinderen ook niet meebetalen en dat is toch ook wel zeer gewenst.

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 16:21

Hé Tessebes, jij bent zeker niet toevallig op zoek?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 16:34

Susanne1 schreef:
Hé Tessebes, jij bent zeker niet toevallig op zoek?


Jij staat op Beerestein he, Marijn had me al een PB gestuurd, dat jij op zoek was naar iemand.
Ik heb toch besloten om het voorlopig nog even vol te houden met m'n huidige bijrijdpaard, ookal gaat het even wat minder. Dus helaas... nu even niet. Lachen

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 16:36

Nou mocht je nog willen. Dan kan je me mailen. Kleine wereld zo trouwens! Waarschijnlijk heb ik jou dan ook al een keer een mail gestuurd. Werk jij op het ministerie?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 16:39

Susanne1 schreef:
Nou mocht je nog willen. Dan kan je me mailen. Kleine wereld zo trouwens! Waarschijnlijk heb ik jou dan ook al een keer een mail gestuurd. Werk jij op het ministerie?


Uhm... nee.

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 17:51

Wij hebben op marktplaats een advertentie gezet omdat wij ook een verzorger zochten we hebben nu wel een stuk of 10 reactie's gehad en ik hoop dat er 1 goede bij zit misschien een idee voor jou

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 17:54

Wij hebben op marktplaats een advertentie gezet omdat wij ook een verzorger zochten we hebben nu wel een stuk of 10 reactie's gehad en ik hoop dat er 1 goede bij zit misschien een idee voor jou

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:21

Och bijrijders, de mijne vliegt binnekort ook buiten. Mijn paard (4 jaar) altijd met een slofteugel rijden.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:35

Lientje schreef:
Och bijrijders, de mijne vliegt binnekort ook buiten. Mijn paard (4 jaar) altijd met een slofteugel rijden.


Misschien moet je daar gewoon over praten? Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:41

Wat ik persoonlijk een probleem vindt van eigenaars: Als ik een bijrijder zoek voor mijn paard, dan hoeft deze persoon geen bijdrage te leveren. IK heb namelijk niet genoeg tijd voor mijn paard, en daar hoeft een ander geen bijdrage voor te leveren. Dan ben ik blij, dat iemand het dier eruit wil halen.

Laatst hoorde ik dat een eigenaar stuk of wat a4tjes had geschreven met regeltjes. Tuurlijk moeten er wat regels zijn, maar in sommige dingen kan je overdrijven.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:41

is het jullie niet opgevallen op marktplaats.nl dat in de zomermaanden de verzorgers/bijrijders in de rij staan voor je advertentie en nu in de wintermaanden staan er meer bijrijders gevraagd dan er zijn!!

ik heb geluk gehad en heb de perfecte bijrijdsters gevonden.
(in delft)

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:01

Wij hebben nu ook een verzorgster op stal lopen en die zou je het liefst weg trappen het is een pony die net in is gereden en dan probeert zij die pony aan de teugel te rijden met zagen en we hebben het nu al zo vaak gezegt maag ze luisteren gewoon niet.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:02

Er bestaan wel degelijk trouwe bijrijders! Het klinkt misschien arrogant, maar daar vind ik mezelf wel 1 van Schijnheilig

Ik rijd Nico nu bijna 2 jaar, kom 3 vaste dagen in de week. Zn eigenaresse gaat wel eens een maand naar het buitenland, afgelopen Januari, ergens Oktober en aankomende Januari weer. Dan moet ik dus elke dag naar Nico, voer bestellen, mot bestellen, wortels bestellen, elke dag heen om hem eruit te halen/rijden, stal uitmesten. Het is nog nooit in die 2 jaar voorgekomen dat ik niet ben komen opdagen, of dat de eigenaresse niet kon en dat ik ook niet ging. Ze hoeft maar te bellen en ik ga! Spullen idem dito, nieuw sjabrakje? Prima koop ik, Nieuwe regendeken? Ja hoor koop ik wel! Haha! Nu moet het natuurlijk niks abnormaals duur worden, ik ben ook maar een scholier zonder werk Tong uitsteken

Maar je moet het maar net treffen, ik ken ook een meisje die alleen ging als het haar uitkwam, en als het mooi weer was dat ze liever naar het strand ging dan naar haar verzorgpony..

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:09

Ik kan begrijpen dat het frustrerend is. Een goede bijrijder moet je maar net tegen het lijf lopen...in supermarkten hangen soms wel eens advertenties van meisjes die om een vz paard vragen...

enne, niet alle bijrijders zijn zo hoor Schijnheilig *trouwe bijrijder die 7 dagen in de week komt Haha!*

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*


iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:09

Naja de paarden die ik verzorg en berijd daar ben ik nu al 6 of 7 jaar dus dat houd iklang vol! en ik wil er ook nog lang niet weg! die kerel waar ik de paarden an rij heeft ook niet eerder een bijrijder gehad. en wou er eigenlijk ook geen een maar och ffies proberen he! naja 7 jaar is tocht wel meer als ffies! Haha!

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

johnvt
Berichten: 229
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:59

Bij ons op stal lopen bijelkaar 10 bijrijdsters en dit gaat allemaal erg goed. De meeste via marktplaats gevonden zowel in de zomer als de winter maanden zijn ze bij ons op stal gekomen.

Ook dit is in Delft OK dan!

Als het schip lek is, gaan de ratten van boord.

Wat een zelf spot hebben sommige mensen, ONGELOOFLIJK SAAI.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:38

Ik ben zelf jaren lang bijrijder geweest bij verschillende paarden. Op de dagen dat ik die paarden zou rijden / verzorgen, deed ik dat ook alsof het mijn eigen paard zou zijn en zo ging ik ook met de spullen het paard om.
Ik was altijd blij als ik weer een paard had gevonden om te rijden en te verzorgen en had daar in een aantal gevallen ook flink aan meebetaald. Ik vond het vroeger ook heel wat als ik werd "uitgekozen" om iemands paard te rijden, want ja als paardeneigenaar had je de keuze uit hele hordes paardenfans die je paard wel wilde rijden en verzorgen, dacht ik....

Nu heb ik zelf een paard en merk dat dat toch wel wat anders is. Eerst stond ik met mijn paard op een manege en dan is het vaak niet zo moeilijk om een verzorgster / bijrijder te vinden.
Nu sta ik op een pensionstal en heb tijden rondgekeken voor een bijrijdster. Mensen die eerst heel erg enthausiast doen, graag willen komen rijden, laten ineens niets meer van zich horen. Wil je bijvoorbeeld 2 vaste dagen afspreken, hebben ze het plotseling erg druk en kunnen ze nooit. En dan staat mijn paard nog op een stal waar bijna alles gedaan wordt en er alleen maar even gepoetst en gereden hoeft te worden.
Dan vraag ik me toch echt af: wat willen ze dan wel?????

Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:38

Ik ben nu bijna 3 maanden bijrijdster van Cadans. Hij is een slome schat, en al op leeftijd, en de bijrijdster voor mij wilde hem niet meer rijden omdat ze het zat was om steeds weer zo hard op hem te werken. Maar het is zo'n lief paard Lovers en een echt leerpaard voor mij, dat ik er voorlopig nog echt niet mee wil stoppen! Ik woon in Den Haag en het is hier inderdaad moeilijk een leuk bijrijdpaard te vinden wat betaalbaar is. Er wordt in deze omgeving gewoon meer geld gevraagd vanwege de dure stalling. Succes met je zoektocht!

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:49

Zelfde probleem hier.....
Ik weet niet wat het is, ik zoek een bijrijder voor mijn bijrijdpaard, omdat ik naar het buitenland ga en de eigenaar geen i-net en dergelijke heeft.
Ik begrijp t niet, de eigenaar vraagt niet veel: het is geheel gratis, je mag zo vaak komen als je wilt, het liefst zelfs elke dag, je hoeft niet uit te mesten, niks van dat alles, alleen zoekt hij iemand die wat ouder is en wat ervaring heeft en dus met Irant alleen op stap kan. Er is ook geen bak, je kan dus alleen buitenrijden, maar er moeten genoeg ruiters zijn die dit toch wel genoeg vinden (ben ik de enige?)....
Ik krijg dus geen enkele serieuze reactie, op de reacties van enkele jongere meisjes na (10-12 jaara), waar het paard niet mee te vertrouwen is.
Dus hier zit t m niet in de bijdrage, maar wat is het probleem dan wel?

The Art of Riding: Keeping a horse between you and the ground


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, BingBot, DDDara, josien_m_, tienus63, Vagabondo en 117 bezoekers