gestopt met James.. :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

gestopt met James.. :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 17:08

ik reed nu net 1.5 maand ofzo een haflinger James bij.. het ging allemaal heel goed maar nu het kouder word, is hij natuurlijk ook wat drukker en moet wel beetje aangepakt worden... en hij heeft bij mij nu wel door dat ik de baas niet over hem kan zijn
ik baal er echt van!! hij was zo leuk met rijden enzo maar door een val van 3 jaar geleden ben ik soms nog weleens bang, niet echt vaak maar af en toe... en nu hij zo fris is merk ik echt dat ik niet echt de baas over hem ben...
gister begon hij met longeren ook 2 keer naar me te stijgeren.en ik durfde hem nieteens te straffen.. Scheve mond en toen rende hij keihard weg en liep dus los, met zadel hoofdstel en longeerlijn achter zich aan Boos!

ik vond het echt eng, hij had mij wel voor mijn hoofd kunnen schoppen, maar nog erger hij had zijn been wel kunnen breken toen hij zo uit zijn dak ging..

nou ja in ieder geval heb ik na heel lang denken en piekeren besloten te stoppen met hem hij zal ook na een tijdje door hebben dat hij de baas is en dan word het ook wel erger denk ik...



chip

Berichten: 2355
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 17:45

een wijs besluit. hij voelt dat je bang bent en daar profiteerd hij van. het is ook niet goed voor je zelfvertrouwen. zoek een lief en makkelijk paardje, zodat je weer wat meer vertrouwen krijgt.

succes

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:06

wat jammer zeg!!! maar net wat chip al zegt, hij voelt je angst aan en zal daar dan ook gebruik van maken! was het geen optie om voorlopig met iemand erbij naar je hafje te gaan??? dan is er altijd iemand om je te helpen.

alweer een jaar samen Lachen

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 23:47

He Anne ik hoorde net van Pimpeloentje dat je gestopt was..
James in natuurlijk niet van de makkelijkste.. Jammer dat het niet klikte.
Ik weet wat je voelt als je bang bent... dat is niet fijn.. Ik hoop het ook nooit meer mee te maken .. Succes verder en verder tot op bokt !

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 08:11

is inderdaad een heel wijs besluit, zo denk ik er ook altijd over, als het paard de baas is geworden is er geen andere mogeijkheid dan te stoppen!! dan ben je gewoon te bang voor hem-haar!!!
veel succes meis, ff lekker rustig aan en misschien vind je later een ander knolletje die wel jou de baas laat spelen Knipoog

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:13

Ik vind het ook een wijs besluit. Zoek een makker paardje waar je je vertrouwen weer mee kunt terugwinnen. Ik heb zelf 7 jaar niets meer met paarden gedaan, mijn lef is ook grotendeels weg. Ik doe voorzichtiger, ga geen dingen doen waar ik zenuwachtig van wordt want dan wordt Igor dat ook. Dat kunnen we niet gebruiken. Door vaker met paarden/pony's bezig te zijn, krijg ik mijn lef wel weer terug. Jij ook, maar moet je wel doen met een paardje wat makkelijker is.
Sterkte!!!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, guppekop, kwinney, Loe_Loe, mosimonster en 110 bezoekers