Wie kent Bertje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Wie kent Bertje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 11:35

Sinds een paar weken is Bert in mijn bezit. Haha! Hiervoor stond hij op een manege in Zeeland waar ik hem drie jaar heb gereden. Hij heeft vier jaar op die manege gestaan.

We denken dat hij nu 13 jaar oud is dus toen hij op die manege kwam was hij 8 jaar. Hij is gebracht door een handelaar uit Holten die hem weer van een vrouw uit de buurt had, Wie woont er in de buurt van Holten?
Hij heeft een peessnede gehad weet niet welk been, dit heb ik nooit geweten, maar ik ben wedstrijden met hem gestart en ben vorig jaar oktober voor het eerst en het laatst Z1 gestart. Hij is nu met pensioen. Lachen

Even wat uiterlijke kenmerken, Hij is een ruin van 1.63 hoog is donkerbruin van kleur, heeft heel opmerkelijk Verward een witte vlek ter grootte van een ganzenei op zijn rechterflank te zitten. Verder heeft hij nog een kolletje of vlokje op zijn hoofd en rechts achter een witte kroonrand binnenzijde oplopend.
Qua bouw is hij kort en dik ( misschien peessnede door hoefbevangenheid?) en heeft een hele hoge schoft. Zn hoofd is vrij lang en recht.

Hij heeft een vriendelijk karakter, maar probeert meestal onder zijn werk uit te komen door maar gewoon weg te schrikken van iets.

De handelaar uit Holten heeft hem verkocht als een L dressuur paard, springen kan hij wel maar niet te hoog. Door zn peessnede doe ik dat niet, want daarna loopt hij meestal 4 weken kreupel.

Ik plaats het bericht hier, omdat ik denk dat er wel een papier bij zit maar dat hij door zn peessnede verkocht is zonder papier. Dit betekent ook dat hij dus eerst geen Bert heette, maar wij hem zo genoemd hebben.

Ik heb wel foto's van hem, Cheese! maar weet niet hoe ik die erop moet zetten, iemand een idee?

Ik zou het fijn vinden als iemand iets over dit paard zijn verleden wist. *LOL*

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:33


anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 10:50

oke alvast bedankt.