Nakomelingen van Able Albert?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gertjuuh

Berichten: 739
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Nakomelingen van Able Albert?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 19:23

Hallo!

Een vraag van mijn zus, zij is eigenaresse van een nakomeling van Able Albert.

Wie heeft er ook een nakomeling van Able Albert? Hoe ziet die eruit? (eventueel foto) En hoe is het karakter?

Ik weet dat deze vraag al vaker is geplaatst, maar dit is al een lange tijd geleden en mijn zus+ik waren benieuwd of er nu meerdere waren. En of er eventueel foto's zijn.

Helaas lukt het me niet om een foto hier op het forum te krijgen! Ik zal het nog eens proberen! Verward

Groetjes Annelie en Gerlinde


Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:55

Dit is mijn ex-bijrijdpaardje Isabella (Able Albert xx x Uppercut xx x Folkert x Harro), 1.62m, sprong als de beste (maar dat kan ook aan de moeder gelegen hebben Knipoog ) en was geen topdressuurpaard, maar kon aardig lopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is haar dochter Velvet (Karandasj x Able Albert xx).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:58

Ik ken ook een able albert afstammeling. Hij heet heel toepasselijk Albert. Of gewoon appie. Hij is 1.75 hoog en heeft in het Z2 dressuur gelopen totdat hij artrose in zn achterbeen kreeg en nu dus alleen nog maar buitenritten mag rijden en is een groot heel lief en fijn te rijden paard. Helaas heb ik geen foto's maar hij heeft het zelfde hoofd als de schimmel merrie hierboven. Oja hij is donker bruin en heeft geen aftekeningen

Vrijdag eerste springconcour met de Mermus
SPANNEND.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:25

Able Albert?? Hihi ... ik dacht dat alleen westernpaarden van die "speelse" namen kregen ...

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:34

Thoroughbreds ook hoor Knipoog .


Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:13

HIer in de buurt hebben nog al wat Able alberst's rondgelopen, maar helaas...ze hadden een wel heel bijzonder lastig (lees; drakerig) karakter...

Op een enkeling na zijn ze eigenlijk allemaal op vage manier van het toneel verdwenen. Is geen goed teken. ik zou er zelf ook niet gauw een kopen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:41

Ik ga voor een gedeelte met Dees mee. Heb vroeger ook een Able Albert gehad. Super paard maar ik heb nog nooit zoveel op de grond gelegen dan bij hem.
Maar ik heb een tijd terug voor klanten een Able Albert merrie gekocht voor recreatief werk en heb nog nooit zo'n braaf dier meegemaakt. Schrikt nergens van ondanks dat ze aan één oog blind is en zal echt nooit een stap verkeerd zetten.
Zo zie je maar weer van elke hengst zijn er goede en slechte te vinden.

gertjuuh

Berichten: 739
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 09:05

Allemaal bedankt voor jullie reacties en voor de foto's. Isabella, lijkt precies op Helena! Twee druppels water! Echt grappig! Alleen kan Helena niet springen, ze loopt dwars door de hindernis heen...
Helena is een superbraaf paard, doet geen vlieg kwaad, heel aanhankelijk en lief! Dus een heel ander karakter als de paarden die jullie kennen, maar het kan natuurlijk ook met de moeders te maken hebben!
Bedankt voor jullie reacties!!

*\o/* Tenderwood M1+0 *\o/*

boemel

Berichten: 8327
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:34

Jaren geleden heb ik een nakomeling van Able Albert gereden. Ik was echt helemaal weg van hem.

Hij kwam als 4-jarige hengst op de handelsstal terecht waar ik reed. En hij kende echt helemaal niets. Hij zag er ook behoorlijk slecht uit.
Ik heb 'm als hengst ingereden en heb er na de 2e keer ook naast gelegen, omdat hij gewoon niet meer stopte met bokken.

Daarna heb ik 'm nog 1x gereden en dat ging goed. Toen is hij gecastreerd en heeft hij een paar weken stil gestaan. Toen ik weer begon wist hij gewoon alles nog. Hij was zo braaf.
Ik heb dit paard maar een paar weken gereden, maar ik heb echt nog nooit zo'n fijn leergierig paard gehad.

In die paar weken heb ik al alleen met hem buiten gereden, 80 cm gesprongen en kon ik al behoorlijke oefeningen met hem rijden.
Ik heb dat paard echt gemist toen hij weg was.

Hij was trouwens vrij klein, ca. 1.62, bruin. Kon eigenlijk niet echt bijzonder lopen, maar was zeker een leuk paard om te zien met een mooi klein koppie.

M1+10


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: esmee1233 en 89 bezoekers