hoezo agressief?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

hoezo agressief?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 11:51

Absurt vind ik het, wat ik gisteren meemaakte.

Ik stap in de auto om naar mijn paard te gaan. Ik draai de weg op, bleek er een auto aan te komen. Deze auto had ik wel gezien, maar ik had de afstand ingeschat en ik kon makkelijk voor deze auto de weg oprijden, plots zit die auto heel dicht achter mij, knipperend met de lampen. Ik maakte me er niet zo druk om. Iemand die er veel te hard aan komt scheuren en dan op de rem moet, tja, dat is dan niet anders. Dus ik rijd verder....gaat die man achter mij onwijs bumperkleven. Hij zat zo dicht achter mij!
Ik weet dat ik dat eigenlijk niet moet doen, maar ik heb toen de rem ingetrapt, in de trant van "neem even wat afstand". Geen reactie...toen deed ik het nog een keer, en toen kreeg ik me een reactie! Hij gaat nog dichter achter me rijden, vervolgens haalt hij me in (op een weg waar dat eigenlijk ab-so-luut niet kan. Echt link) gaat op de rem staan en zet de auto midden op de weg stil. Er komt allemaal verkeer achter mij aan rijden, en die ondertussen ook knipperen met de lampen, tja wie gaat er danook midden op de weg stil staan?
Die man stap uit zijn wagen en komt woedend naar me toelopen. Ik wist niet hoe ik het had, dus ik snel de deur op slot gedaan, gelukkig maar, want die man bedenkt zich niet en begint aan die deur te rukken en te bonken met zijn vuisten op de ramen! Onderwijl mij voor vanalles aan het uitmaken. Oh, ik kan je vertellen dat ik flink geschrokken ben.
Gelukkig kwam hij erachter dat dit geen nut had en toen is hij weer in de auto gestapt en doorgereden.
Toen ik op stal uit de auto stapte stond ik nog te trillen op mijn benen!

Ik reed in de onze reclame auto van de zaak. Vanochtend ging de telefoon, een mevrouw, ze had achter me gereden en had alle gegevens van die man genoteerd. En ze vond het zo belachelijk wat die man deed dat ze vond dat ze iets moest doen. Ze wilde graag getuige zijn in dit verhaal. Nu ga ik toch vanmiddag maar aangifte doen. Nu ik de gegevens heb, waarom ook niet.
Ik was blij dat ik de deur op slot gedaan had, die man was zo boos, dat hij me zo de auto had uitgetrokken!

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo


Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:55

Jeetje nou lekker ontspannen naar je paard Boos! . Echt belachelijk hoe sommige mensen reageren op eenvoudige dingen..
Ik irriteer me ook weleens aan mensen die heel langzaam rijden, maar dan wacht ik gewoon rustig af. Maar dat hij ging stil staan op de weg en gevaarlijke dingen uit halen.
Goed van die mevrouw dat ze nog opbelt OK dan! ! Ik zou ook zeker even aangifte gaan doen. Misschien haalt deze man wel vaker van die toeren uit. Als je je deur open had wil je ook niet weten wat ie had gedaan....

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:55

Gelijk heb je; aangifte doen! Wat denkt zo'n eikel wel niet!!!!! Laat zo'n gast maar eens de gevolgen ondervinden van onnadenkend gedrag!

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:56

meteen aangifte doen. lijkt me doodeng. brrrr

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 11:56

nee, dat is zo. En dat terwijl ik niet eens te langzaam reed. Het enige probleem is dat het auto'tje waar ik op dat moment in reed niet zo verschrikkelijk snel kan optrekken.

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:56

Wat die man deed kan echt niet!!!! Ik zou daar ook zeker werk van maken!!

Ik maak mezelf ook regelmatig schuldig aan hard rijden. Ik doe het alleen op de plaatsten waar het kan en waar de situatie het ook toelaat.
Maar om nu de weg op te draaien terwijl je iemand met hoge snelheid ziet naderen is ook niet slim, hij mag niet te hard rijden, maar jij mag geen ongelukken uitlokken puur uit principe overwegingen.
Maar goed hij was goed fout!!!

Succes ermee!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 11:57

en dat terwijl ik dat eerst nog niet eens wilde gaan doen!

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 11:58

Sorane schreef:
Wat die man deed kan echt niet!!!! Ik zou daar ook zeker werk van maken!!

Ik maak mezelf ook regelmatig schuldig aan hard rijden. Ik doe het alleen op de plaatsten waar het kan en waar de situatie het ook toelaat.
Maar om nu de weg op te draaien terwijl je iemand met hoge snelheid ziet naderen is ook niet slim, hij mag niet te hard rijden, maar jij mag geen ongelukken uitlokken puur uit principe overwegingen.
Maar goed hij was goed fout!!!

Succes ermee!


Heb je helemaal gelijk in, als ik het goed had gezien, had ik dat ook zeker niet gedaan. Maar ik had zijn snelheid niet goed in geschat. (de afstand wel, die was groot)

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:58

Ik snap dat je behoorlijk geschokken bent, zou ik ook zijn geweest.
Ik zou inderdaad ook gelijk aangifte doen.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:00

Toen ik het verhaal leesde was het eerste wat ik dacht: ik hoop dat je zijn nummerplaat hebt genoteerd! En gelukkig heeft een vrouw dat gedaan . Bah, dat zijn gewoon van die eikels die menen dat ze de koning van de weg zijn en overal een snelheid van gemiddeld 100 per uur mogen rijden, en o wee als er iemand voor hun durft rijden die een paar kilometertjes langzamer rijdt, dan moet die koste wat het kost maar aan de kant gaan. Het was misschien een risico, maar ik vind het heel goed van je dat je je niet hebt laten doen OK dan!. Die man komt zichzelf nog wel eens tegen als hij door ruw rijgedrag tegen een boom is aangekwakt...

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:01

Zo sjezus joh. Wat asociaal zeg! Waar haalt ie de brutaliteit vandaan?
Ik zou echt aangifte doen, zeker als die vrouw wil getuige heb je iig bewijs!
Sterkte/succes!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:02

Jeetje wat een idioot! Ik hoop dat je iets bereikt met die aangifte. Ik zou me ook een ongeluk zijn geschrokken.

* To Belg, or not to Belg *

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:03

GOED ZO! Geweldig van die andere vrouw zeg! MEnsen moeten maar een afleren zo agressief te reageren! Ik hoop dus ook dat je aangifte gaat doen.

De hond is de betere mens

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 12:06

om 14:00 uur heb ik een afspraak op het politiebureau, dus die aangifte gaat zeker door. nu hoop ik dat er ook daadwerkelijk wat mee gaat gebeuren... maar dat denk ik wel

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:07

welk bureau ga je???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:10

Als jij de afstand goed ingeschat hebt en je gaat ervan uit dat iemand zich netjes aan de snelheid houd zit je inderdaad niet fout!! Die man kan nog wel eens een serieus probleem hebben!!! OK dan!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:13

nou, je zit wel formeel fout, omdat je nu eenmaal hem voorrang moet verlenen. Maar zijn gedrag is absoluut belachelijk, dat ben ik met je eens.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:15

Wat ontzettend aardig van vrouw Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk geschrokken ben, wat een idioot Boos!

Succes vanmiddag....

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:16

Zo he... Houd je ons op de hoogte... Ben wel benieuwd hoe dit afloopt.
Mijn vriend en ik reden laatst achter een man die 15 a 20km p/u reed, steeds stopte midden op de weg. Een kruispunt blokkeerd, waar wij nu net links moesten... Mario duwt een x op de claxon haalt die man met moeite in. Gaat die vent ineens gas geven achter ons, bumperkleven, volgen... Wij de auto geparkeerd, die vent ons blokkeren en stapt uit. Schelden en tieren, toe maar zeg, het hield niet op. Maar het ergste was nog die lucht van alcohol die we roken... Mario hield zich gelukkig rustig, ik weer iets minder Bloos Eigenlijk hadden we zijn kenteken moeten noteren en aangeven bij de politie, maar die vent reed ineens aan en ipv van om te draaien rijdt hij via het voetpad weer de weg op. Ik woon (voor de duidelijkheid) aan het einde van een doodlopende straat...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:17

Lielle schreef:
nou, je zit wel formeel fout, omdat je nu eenmaal hem voorrang moet verlenen. Maar zijn gedrag is absoluut belachelijk, dat ben ik met je eens.

In principe mag je het andere verkeer niet hinderen op de weg. Als ze voor je moeten afremmen, dan hinder je ze. Dus als je een voorrangsweg op rijdt moet het zou zijn dat anderen gewoon door kunnen rijden. MAar daar heeft iedereen tegenwoordig gigantisch sch**t aan heb ik gemerkt.

MAar waar ligt de grens? Als je aan de andere kant de kans niet krijgt omdat er veel te hard gereden wordt.... Maar ja, dat kun je niet aantonen, dat iemand te hard rijdt.

MAar dit agressieve gedrag is niet goed te praten.

De hond is de betere mens

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 12:50

Nathalie1981 schreef:
welk bureau ga je???


Aan de jachtlaan, klein bureautje.

Bedankt voor alle reacties, ik zal jullie op de hoogte houden.

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:52

Ja doen he! ik wil wel eens weten hoe dit afloopt.

De hond is de betere mens

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 13:13

Desiree schreef:
Ja doen he! ik wil wel eens weten hoe dit afloopt.

Ben zelf ook wel benieuwd eigenlijk. Mijn vriend dacht dat hij een brief van de officier van justitie zal gaan krijgen met een oproep. Maar ik weet het niet, we zullen zo wel zien.

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:55

Wat die man deed kan echt niet, volledig mee eens....maar!

Jij bent er zelf ook deels schuld aan.

Blijkbaar had je de snelheid en afstand van die man verkeerd ingeschat, kan gebeuren.
Dat hij dan vervolgens gaat bumperkleven (mag ook niet) had je het beste gewoon laten doen.
Jij bent toen 2 maal expres op de rem gaan staan (mag ook niet), maar zoiets werkt als een rode lap op een stier.

Ik vind dat jullie beide schuld hebben.
Die man voor het uistappen en jij voor het hinderen en express 2x remmen....
Ik vermoed dan ook dat je aangifte weinig gaat uithalen....

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 15:30

Desiree"]
[quote="Lielle schreef:
nou, je zit wel formeel fout, omdat je nu eenmaal hem voorrang moet verlenen. Maar zijn gedrag is absoluut belachelijk, dat ben ik met je eens.

In principe mag je het andere verkeer niet hinderen op de weg. Als ze voor je moeten afremmen, dan hinder je ze. Dus als je een voorrangsweg op rijdt moet het zou zijn dat anderen gewoon door kunnen rijden. MAar daar heeft iedereen tegenwoordig gigantisch sch**t aan heb ik gemerkt.

MAar waar ligt de grens? Als je aan de andere kant de kans niet krijgt omdat er veel te hard gereden wordt.... Maar ja, dat kun je niet aantonen, dat iemand te hard rijdt.

MAar dit agressieve gedrag is niet goed te praten.
[/quote]


helemaal mee eens. Je zat idd fout, maar dat kan die bestuurder ook wel duidelijk maken door ff te toeteren. Hij hoeft niet meteen zo agressief te reageren vind ik.

[o]