Wanneer zie je het effect van Arnica op stalbenen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-01 14:11

Nikita heeft stalbenen! Ze is ook al 17, maar ik ben er niet blij mee. Ik gebruik nu Arnica D6 pilletjes en heb cooling gel enzo geprobeert, helaas ZONDER SUC6. Aan de beweging ligt het ook niet, ze loopt in de trainingsmolen en na m'n werk ben ik iig 2 uur met d'r buiten de stal bezig (incl. poetsen enzo).

Nu heb ik het KUILVOER wat ze krijgt teruggebracht en vraag me af hoelang het dan duurt voor je een eventueel resultaat kan zien. Zou me banketstaafig voelen als het geen effect heeft en ze wel op minder voer blijft staan.

[Edit] titel duidelijker gemaakt [/edit]
_________________
Het is niet het paard wat vastzit, maar de ruiter die niet loslaat..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nikit op 2001-11-01 13:15 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-02 15:36 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nikit op 2001-11-06 16:45 ]</font>

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 16:11

Binnen een paar dagen moet je wel wat verschil kunnen zien. Alleen, als het lichaam stalbenen heeft gekregen door een overmaat aan afvalstoffen, dan zal het probleem over gaan wanneer alle overtollige afvalstoffen zijn afgevoerd. Dat kan dus wel wat langer duren. Maar binnen een paar dagen tot een week kan je veranderingen in het voer terugzien aan je paard.

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 10:12

Arnica werkt doorgaans vlot, maar ik gebruik het eigenlijk alleen bij blessures als kneuzingen. (Helpt ook prima voor jezelf als je iets gekneusd hebt!). Het lijkt dus wel logisch om het ook voor stalbenen te gebruiken.

Zelf geef ik preventief voor stalbenen een lepel appelazijn door het voer.

p.s. ik zag dat je pilletjes geeft, ik geef arnica in vloeistofvorm (druppels dus), nooit in pilletjes (ook voor mijzelf niet). Gewoon bij de reformzaak te verkrijgen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Petra1 op 2001-11-07 09:13 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Petra1 op 2001-11-14 10:36 ]</font>

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 13:43

Dank je voor de tip dat creme wellicht beter werkt, ik wilde het in eerste instantie van binnenuit behandelen, maar dat werkt toch niet zo goed. Heb d'r inmiddels wel weer op de normale hoeveelheid kuilvoer gezet, scheelde toch ook niets om daarin te minderen..