foto van mijn afstammeling samber!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ducky

Berichten: 82
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: drente

foto van mijn afstammeling samber!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 22:22


heey allemaal. ik ben helemaal gek van paarden maar ja , lees je toevallig dit en heb je een tinker of een kwpn paard stuur ff wat is gezellig kunne we verichtjes sturen nou xxxxjes mij kath.


kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 22:40

De foto is een beetje onscherp helaas.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

ducky

Berichten: 82
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: drente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 22:42

ja sorry maar ga zo nog ff wat foto's van hem erop zette.oke

heey allemaal. ik ben helemaal gek van paarden maar ja , lees je toevallig dit en heb je een tinker of een kwpn paard stuur ff wat is gezellig kunne we verichtjes sturen nou xxxxjes mij kath.

ducky

Berichten: 82
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: drente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 22:49


heey allemaal. ik ben helemaal gek van paarden maar ja , lees je toevallig dit en heb je een tinker of een kwpn paard stuur ff wat is gezellig kunne we verichtjes sturen nou xxxxjes mij kath.

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 23:01

Leuk paard ! Wel een aparte kleur !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

ducky

Berichten: 82
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: drente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 23:10

ja he hahah , maar ja ik heb alleen maar aparte paarden.

heey allemaal. ik ben helemaal gek van paarden maar ja , lees je toevallig dit en heb je een tinker of een kwpn paard stuur ff wat is gezellig kunne we verichtjes sturen nou xxxxjes mij kath.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 23:36

wat opvallend, een valk uit samber. Wat voor kleur was zijn moeder?

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 01:18

Heel leuk kleurtje dat zeker

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:59

heel apart een valk uit de bonte samber, wat is zijn volledige afstamming als ik vragen mag?

Haha!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:32

wat voor bloed zit er van moederskant in?

ducky

Berichten: 82
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: drente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 19:52


heey allemaal. ik ben helemaal gek van paarden maar ja , lees je toevallig dit en heb je een tinker of een kwpn paard stuur ff wat is gezellig kunne we verichtjes sturen nou xxxxjes mij kath.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:48

Ik vind hem zeer apart van kleur, erg mooi. Beetje een onder halsje...maar er zit dus helemaal geen papier bij? Sorry maar dan kan ik ook niet geloven dat het een samber is, dat wordt nl zo vaak geroepen wanneer een paard bont is (of met goed karakter) dat het een samber is....maar desondanks, absoluut niet een verkeerd paardje.

Haha!

ducky

Berichten: 82
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: drente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 09:31

wat nou , de vorige eigenaar heeft hem als vewulen gekocht bij een man , die wist dat hij een afstammeling samber is. maar hebben er nooit papaieren bij gedaan , ik ga binne kort er achteraan wat de moeder enzo. dus maar het is welk een samber. oke ik hou je op de hoogte

heey allemaal. ik ben helemaal gek van paarden maar ja , lees je toevallig dit en heb je een tinker of een kwpn paard stuur ff wat is gezellig kunne we verichtjes sturen nou xxxxjes mij kath.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 09:35

Ik vind het enorm apart dat de bonte Samber een valkkleurig paard geeft.

apart

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 09:37

gijsenkim schreef:
Ik vind het enorm apart dat de bonte Samber een valkkleurig paard geeft.

apart


Haha! Haha! heel apart...

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 09:46

Misschien een beetje te apart, helemaal omdat er geen papieren bij zitten Clown
Misschien is het wel een nakomeling van een paard wat Samber heet, maar niet van DE Samber Lachen

Ik vind het verder wel een leuk paardje.

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 10:34

ducky schreef:
wat nou , de vorige eigenaar heeft hem als vewulen gekocht bij een man , die wist dat hij een afstammeling samber is. maar hebben er nooit papaieren bij gedaan , ik ga binne kort er achteraan wat de moeder enzo. dus maar het is welk een samber. oke ik hou je op de hoogte


voor € 300 heb je een DNA test.....maar ik heb echt mijn twijfels, dan zou de moeder al valk moeten zijn, en ik denk qua kleur ook zo gefokt zijn, en gezien samber zijn nakomelingen que bekendheid met kleurvererving...kweet niet, lijkt me sterk...

Haha!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 13:01

Apart een valk vanuit een bonte vader. Ik vind het paard zelf niet zo spectaculair Bloos, overbouwd nog en een onderhals, hij is ook vrij grof voor een warmbloed vind ik zelf. Ben wel benieuwd wat er voor papieren bij zouden zitten. In ieder geval veel plezier met je paardje!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 13:50

Ik kan er verder niks over zeggen. Vind het wel een leuk paard, ben weg van stevige valken...Alleen jammer van de eerder genoemde hals, maar elk paard heeft zijn gebreken! Lijkt me inderdaad vrij stevig voor een Samber, de moeder moet een behoorlijk zwaar paard geweest zijn. Ben heel benieuwd wat er voor kleuren achter zitten, kan zo niet bedenken op welke manier bont voor valk kan zorgen.

Roelof

Berichten: 36
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:09

RUBYWHITE"]
[quote="ducky schreef:
wat nou , de vorige eigenaar heeft hem als vewulen gekocht bij een man , die wist dat hij een afstammeling samber is. maar hebben er nooit papaieren bij gedaan , ik ga binne kort er achteraan wat de moeder enzo. dus maar het is welk een samber. oke ik hou je op de hoogte


voor € 300 heb je een DNA test.....maar ik heb echt mijn twijfels, dan zou de moeder al valk moeten zijn, en ik denk qua kleur ook zo gefokt zijn, en gezien samber zijn nakomelingen que bekendheid met kleurvererving...kweet niet, lijkt me sterk...
[/quote]

Een DNA test via NRPS kost +/- 50 euro

ducky

Berichten: 82
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: drente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 19:11

nou ja ik weet alleen dat die mensen hadden gezegt dat hij zon hals heeft omdat hij tot zijn 7 /8 ste jaar daar tussen is gecastureerd hij is nu 9 . ja dat zijden zij dan he het zal. hij denkt ook nog wel dat hij hengst is nu. en ik vindt apsoluut niet overbauwd , maar hij moet nog goede spieren krijgen van trainen. hij heeft altijdt in het land gelopen bij die mensen en 1 keer in de 3 weken werd hij gereden dus. vandaar. dnek dat hij over een jaar er ook anders uitziet .

heey allemaal. ik ben helemaal gek van paarden maar ja , lees je toevallig dit en heb je een tinker of een kwpn paard stuur ff wat is gezellig kunne we verichtjes sturen nou xxxxjes mij kath.

anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:16

Jammer dat het geen bonte valk is dat zou pas apart zijn, en ja dat heb ik wel eens gezien. De pony, want dat was het zag er zo uit. vier hoge witte benen, de voorknieen en spronggewrichten waren zwart. Op zn kont een grote witte vlek en op zn hals ook, waardoor er een pluk manen ook wit was, echt heel grappig om te zien.

Vrijdag eerste springconcour met de Mermus
SPANNEND.


xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:23

hij heeft cker een hele aparte kleur!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers