Slecht... Goed Nieuws + Vraag...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pasja

Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Helmond

Slecht... Goed Nieuws + Vraag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 22:20

Het is niet echt een geschikt verhaal om bij VVDD neer te zetten...
Want het is niet echt van vandaag...

Maar wat dus is... Waar ik veel moeite mee heb gehad om het hier op bokt te zetten... dat ik bang was dat ik van alles over me heen zou krijgen.
Mijn gevoel zei dat ik het nu maar echt is moet doen en even te laten luchten...

14 Sep. 2003.
We zouden een boktrit maken...
Op een gegeven moment had iedereen een paard behalve Jaqueline ( Wilfredlover )...
Ze moest regelen of ze een pony kon krijgen waar ze verzogt had dan kon ik zo met haar naar de anderen toe rijden... wat toen niet het geval was...
Ik had nog nooit met Shanti in het verkeer gereden en wou het niet alleen doen dus was ik zaterdag 13 sept. alvast naar de plaats toe gereden met Meike ( Zilverster ) waar we zouden afspreken. Ze werd afgezadelt eten gegeven , deken op en met drinken , hooi in de wei.
Er stonden ook allemaal paarden op haar heen maar dan in andere weides
Het was al schemerig toen we er waren... en Shanti had alles braaf gedaan buiten. dus was niet gespannen.... Ze had de wei zitten onderzoeken en toen was het donker ik vond er vrij rustig...
Toen waren we gegaan...

Zondag 14 sept.

Ik werd door de vader van Meike met de auto opgehaald om naar de wei te rijden...
We waren daar... en we zagen geen Shanti staan ik kreeg het al helemaal benauwd van binnen...
We keken in stal nee niks... toen keken we naar de wei... 3 paaltjes waren kapot en het draad was los terwijl er stroom op stond...
We gingen rond rijden... Politie Helmond aan de tel. en toen daarna Eindhoven... Daar werden we doorverbonden met de Dierenambulance...
Die had gezegt dat ze een pony hadden gevonden... ik was natuurlijk al in tranen uitgebarst...
We werden doorverbonden met de vrouw waar Shanti stond...
Toen we daar waren... zagen we haar staan... ik natuurlijk weer blij maar ook weer zeer verdrietig... Ze had haar net afgespoten van al het bloed...
Ze had 2 hechtingen ong. bij de oksel aan een kant waar een mannenhand inkon... Allemaal sneden in haar achterbenen en een mega dikke rechtervoorknie... Ze had vertelt wat er gebeurd was...
Ze wist natuurlijk niet wat er in de wei was gebeurd maar ze was uitgebroken... geschrokken, in paniek geraakt we weten het niet...
Shanti was bijna de weg terug gelopen die we waren gegaan...
Ze is een grote weg overgestoken waar een vrouw haar tegen kwam...
Ze kwam in volle vaart voorbij ( Shanti ) de vrouw is er achteraan gegaan heeft politie en dierenambulance gebelt... na een tijd hadden ze haar te pakken en was helemaal over de rooie...
De vrouw werd om 3 uur haar bed uitgebelt en om half 5 pas klaar...
Ze was 's morgens natuurlijk weer rustig maar kon niet draaien dan moest ze gewoon bijna zitten omdat ze voor niet kon steunen...
Omdat haar deken schuin zat omdat achter de bilriemen gekapt waren is ze in de bochten en rotondes gevallen en uitgegleden... Waardoor ze harde klappen heetf gehad op haar knie...
Ik voel me zéér schuldig... maar mijn ouders zeggen Als je dat niet had gedaan Als je diet niet had gedaan ... niemand had dit kunnen weten dat dit zou gebeuren... Ik moet mij niet de schuld geven...
Waardoor eigelijk was gekomen toen Shanti was opgeknapt was als ze beter zou worden zouden wij haar kopen... de DA was langsgeweest en heeft gekeken en gevoelt ze word niet meer beter... Haar kraakbeen hoort glad over elkaar heen te schuiven maar bij haar is het als schuurpapier... dus dat doet haar pijn... We zouden haar niet meer mogen berijden enz... ze gaat haar ben ontlasten maar dat andere voorbeen overbelasten dus krijgt ze in de toekomst problemen mee...
De man waar we het nieuwe paard van willen kopen zei : Hoeveel je ook van dat beestje houd en wat voor band je erook mee hebt...
Als ze naar iemand gaat voor als weidemaatje die zien haar dan toch wat beter lopen en denken '' ooh ze loopt toch weer goed we gaan er is op zitten '' waar ze haar alleen maar pijn mee doen...
Ze krijgt in de toekomst ook pijn omdat het andere been overbelast word... dus zei hij dat je haar het beste kan laten inslapen...
Zo kan je haar leven mooi afsluiten en niet slechter maken...
Ze heeft 8 jaar lang altijd maar met vriendjes in de wei gestaan is daarna ingereden... en toen de eigenaar geen tijd meer had ben ik gekomen... ik heb er weer opgeknapt en ook na het ongluk een heel stuk... met natuurlijk wat hulp.
Zo weet je dat ze nooit meer zal pijn lijden en dat ze een mooi leven heeft gehad... Verdrietig
Ik vind dat hij wel gelijk heeft... maar wat vinden jullie?


Moreno:

Door Shanti heb ik weer een nieuw paard gekregen... anders was dit nooit gebeurt...
Het is een Engels Volbloed van 3 jaar oud in Januarie 4...
Is hengst maar word ruin gemaakt... Is heel braaf enz...
Het is een Plaatje... om te zien...
Wat moet je nog meer weten? (Binnenkort Foto's)

Ik heb veel moeite gehad omdat ik dacht dat ik van alles over me heen zou krijgen...
Ik hoop dat jullie het niet doen...
Shanti moet 15 Januarie van de stal weg... Wat zou ik doen?
Naar iemand anders toe brengen of in laten slapen dan kunnen we het ook vertellen aan de officieële eigenaren...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:28

Ik vind het zo verschrikkelijk voor je Richelle...
En zo als je ouders zeggen, het is inderdaad jou schuld niet. Je had niets kunnen doen om het te voorkomen.

Betreft de beslissing die je wilt maken...
Het ligt er denk ik aan hoe veel pijn Shanti heeft en hoeveel ze gaat krijgen.
Liever oordeel ik daar niet over... het is toch een beestje wat ik als het ware ken...

Ontzettend veel sterkte meid, dat heb je hard nodig Verdrietig

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:06

Ik krijg helemaal kippenvel nu ik dit lees. Ik kan me voorstellen dat dit héél moeilijk voor je is.
Uit je verhaal maak ik een beetje op dat je diep in je hart al weet wat het beste voor Shanti is, ook al is dat niet het leukste voor jou. Ik denk toch dat dit tegenover het paardje het eerlijkst is. Maar die beslissing is niet voor mij...

Ik wil je in ieder geval heel erg veel sterkte wensen de komende tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 04:15

Ik heb jou verhaal zeer gespannen zitten lezen... Ik vind het nogal wat zeg phoe... Ik snap ook dat het echt onwijs moeilijk voor jou.. Maar ik denk dat het voor Shanti het eerlijkste is dat je haar laat inslapen.
Mijn persoonlijke mening zonder emoties:
Als je haar zou verkopen weet je maar nooit of die mensen zoals hierboven al is beschreven ooit zullen denken van: ja maar dat paard loopt wel goed hoor k kan dr best wel eens op klimmen. Ik persoonlijk zou het nooit over mijn hart kunnen verkrijgen alleen de gedachte al. En zoals de dierenarst als zei: Ze heeft wel pijn aan haar knie waardoor ze deze gaat ontlasten door meer op haar andere benen te steunen. Maar dit houdt ze ook niet super lang vol.
De beslissing ligt geheel aan jou, maar ik zou eens goed de voor en nadelen (in eerlijkheid tegenover Shanti) opschrijven en bij jezelfs eens denken (wat je ongetwijfeld al wel hebt gedaan) wat nou het beste is... Ik wil jou enorm veel sterkte wensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 09:35

Jemig meis wat naar allemaal!
Je moet goed en eerlijk nadenken over wat het beste is voor het paardje. Ik ga dat niet zeggen want mijn emoties zijn de jouwe niet. Dat is een keus die je zelf moet maken. Denk er goed over na!
Heel veel sterkte meis!! Ach gut

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 09:44

Het enige wat ik me afvraag is
Citaat:
Naar iemand anders toe brengen of in laten slapen dan kunnen we het ook vertellen aan de officieële eigenaren...

zouden zij niet die beslissing moeten nemen?

Wel een rotverhaal trouwens!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:19

Lielle schreef:
Het enige wat ik me afvraag is
Citaat:
Naar iemand anders toe brengen of in laten slapen dan kunnen we het ook vertellen aan de officieële eigenaren...

zouden zij niet die beslissing moeten nemen?

Wel een rotverhaal trouwens!

Lielle, het zit zo: Shanti is wel van haar. Er is alleen met de vorige eigenaar afgesproken dat wanneer ze na het ongeluk niet goed gekeurd zou worden dat dan de koop omgedraait zou kunnen worden.

Ik weet niet of ze haar dan terug móét geven, of dat er alleen die mogelijkheid is...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:19

Ik heb vandaag precies 2 weken geleden mijn eigen paard weggebracht. Bij hem was het eigenlijk hetzelfde, hij kon nog wel pijnloos rondwandelen, maar hij wilde altijd meer dan dat en dat zou een zeer pijnlijk verhaal worden. Ik heb hem 9 jaar gehad en nog steeds doet het elke dag pijn, maar ik weet heel zeker dat ik hem zo'n toekomst niet wilde geven, waarin hij gewoon een tweederangs paardje zou worden en bij een ander in de wei. Ik zou hem dan sowieso verkocht hebben en ik heb ervoor gekozen om hem zelf weg te brengen. 't Is het allermoeilijkste wat ik ooit gedaan heb, aan de ene kant voel ik me nog steeds een verrader, maar aan de andere kant weet ik zeker dat hij nu geen pijn meer heeft.
Ik kan jou nu niet vertellen wat jij moet doen, dat moet je helemaal zelf weten. Vraag jezelf eens eerlijk of je die beslissing niet al genomen hebt?
En dan ben ik het ook met Lielle eens: als het niet jouw eigen paard is, moet jij dan wel zo'n beslissing nemen? In mijn geval was het 100% 'ons' paard en kon ik de beslissing nemen. (en ik herken me ook wel in het stukje dat je jezelf wel voor je kop kunt slaan, maar daar heeft het paard op dit moment niets aan. Mijn paard bleek achteraf de training niet aan te kunnen en heeft daardoor HKO opgelopen, dat is nog ruim 4 jaar heel erg goed gegaan, maar beter zou het nooit worden)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:21

oke, dat verklaart het (een beetje). Mara ik zou nu eerst met die mensen gaan overleggen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:09

Ik denk dat je dit wel even met de oude eigenaren moet overleggen. Die afspraak staat er niet voor niks. Leg de situatie zoals die nu is goed uit en laat hen evt. de DA bellen om bevestiging.
Hou wel in je achterhoofd, dat mocht je besluiten je pony een leven als weidemaatje te geven, ze nog altijd bij de verkeerde mensen terecht kan komen. Zodat ze misschien toch bereden wordt, of zelfs in de handel terecht komt.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:13

Heel erg moeilijk iets, maar denk dat jij ook al een beetje weet wat het beste voor Shanti is.

De kans is gewoon heel erg groot dat mensen er toch weer op gaan zitten, heb het helaas zien gebeuren en heb er paarden helaas 2 tellen van op zien beuren en daarna weken lang last gehouden.

Tenzij je nog iemand kent en dan heel erg goed kent waar die echt alleen als weidemaatje zou fungeren.

Maar dan nog zou de vraag zijn of dat zo geweldig voor haar is....ze gaat dat ene been ontlasten en gaat dus ook met de tijd pijn krijgen aan dat andere been...en eerdat wij mensen dat doorhebben lopen ze er meestal al ene tijdje mee.

Heel veel sterkte en succes met je beslissing en ik zou ook zeker even de oude eigenaar hierbij betrekken...misschien heeft hij nog ideetjes?

Pasja

Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 20:45

Dankje wel voor jullie steun...
Mij lijkt het ook het beste om in te laten slapen...
Dan weet ik zeker dat ze geen pijn meer zal hebben en wat voor goed leven ze heeft gehad...

Ik weet dat hun ( de officieële eigenaren ) daar over na moeten denken...
Maar wat bij hun het probleem is dat hun helemaal niks doen...
Als wij die DA er niet bij hadden gehaalt wisten we nu nog niet wat er aan de hand zou zijn...
Het zijn een soort '' luilaken '' Dus daarom willen ik vragen wat nu het beste is voor Shanti dat hun er ook iets gaan aan doen...
Wat 15 Januarie moet Shanti van stal weg... Als we niks meer laten horen dan staat Shanti er nog gewoon... Ik wil gewoon het beste voor Shanti...
Ze kijken nu ook niet meer om... of bellen niet is van Hoe gaat het met Shanti...
Ik hoop dat jullie dit een beetje begrijpen...

missraldo
Berichten: 219
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:03

Wat erg voor je. Het ging net zo goed met shanti en het werd echt een hele mooie pony. Maar kan ze niet meer trug naar die wei waar ze eerst stond?

Pasja

Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 21:21

Ik zou het willen...
Maar de zin '' ze heeft en blijft pijn hebben '' achtervolgt je gewoon...
Ik vind het een hele moeilijke beslissing...
Ik zou haar het liefst willen houden en willen verzorgen maar ze krijgt in de toekomst ook problemen met het andere been...
Als ik der zou houden is het alleen poetsen, uitmesten, op de wei zetten en ooit is wandelen... Maar dat word op een gegeven moment niet meer leuk.. je krijgt er geen plezier meer in...
Ik weet het echt niet...

missraldo
Berichten: 219
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:38

Jah ik zou ook niet wete wat ik zou moete doen als ik in die situatie terecht kwam. Als ze echt pijn heeft is het beter als je haar in laat slape. Maar het is erg jammer en je zal er wel veel verdriet van hebben.
Maar in ieder geval veel succes met je nieuwe paardje!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:53

Meid... Ik ben der voor je!!!
Ik weet zeker dat je de juiste beslissing zal maken voor Shanti en dat iedereen je begrijpt!!
Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd,
maar gelukkig ga je vast een super tijd met je nieuwe paardje tegemoet!!!!
Dikke kuss Mij!!

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:21

Volgens mij is het het beste als jij die beslissing neemt en de officiële eigenaren dit mede deelt. Klinkt niet echt alsof je op veel steun van hun kunt rekenen en het is tenslotte nu toch ook jouw paard, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Sterkte Vriendjes zijn?

Pasja

Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 22:22

Het is eigelijk Half... Half.... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 23:10

Pasja schreef:
Ik zou het willen...
Maar de zin '' ze heeft en blijft pijn hebben '' achtervolgt je gewoon...
Ik vind het een hele moeilijke beslissing...
Ik zou haar het liefst willen houden en willen verzorgen maar ze krijgt in de toekomst ook problemen met het andere been...
Als ik der zou houden is het alleen poetsen, uitmesten, op de wei zetten en ooit is wandelen... Maar dat word op een gegeven moment niet meer leuk.. je krijgt er geen plezier meer in...
Ik weet het echt niet...


Volgens mij heb je eigenlijk al wel een beslissing gemaakt, maar ben je er nog (een beetje) bang voor Ach gut

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 00:00

meissie je weet het he, ik ben er altijd voor je. ik weet hoe pleun is en haar familie.

shanti heeft altijd bij mijn stiefzussen op stal gestaan waar ik mijn paard ook had staan, shanti is vorig jaar oktober door de oude eigenaren als het ware"uit de wei getrokken en in een stal gezet" pleun het meisje waar ze van was, vond het de eerste tijd geweldig en zorgde goed voor haar na een week of 3 werd dit minder en minder en minder, op een gegeven moment kwam ze 1 keer in de week de rest van de week zorgde ik voor haar.
ze werd altijd helemaal gek als ze alleen moest zijn alleen al als ik mijn paard uit de stal haalden deed ze al super raar. alleen op de wei staan ging moeilijk.

het was een schat van een beestje, en na 9 maanden vroeg pleun of ik niet iemand wist die shanti zou willen "hebben" of verzorgen, ik ging op zoek en vond richelle een schat van een meid, ze zorgde super voor shanti en we konden het goed vinden, ik heb haar geholpen met rijden en andere dingen als ik ook maar even wat meer tijd had. het ging super, maar pleun kwam nog minder.

ze liep ook altijd achter met stalgeld het kopen van voer en betalen van andere dingen, en het belangrijkste het zorgen van haar pony, ik heb nooit gesnapt waarom ze deze pony zolang gehouden hebbe.

het is gewoon kl*te wat er is gebeurt, en echt meid het komt pleun+familie alleen maar makkelijk uit zo ze zijn van die pony af.

ik wens je heel veel sterkte met alles en je kan altijd bij me aankomen, je weet mijn mening erover en doe wat het beste is voor jezelf, het kan nu wel even pijn doen maar je hebt niks aan een pony waar je "niks" aan hebt. ook al geef je nog zoveel om haar.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 15:02

Goeiesmorgens allemaal.....

Mag ik heel even binnenvallen? Ik ken Pleun toevallig ook, en ze heeft er langer plezier van gehad als 3 weken zoals marloezzzke beweert. Toen ze bij ons op stal stond had ze er veel plezier mee, zorgde goed voor haar pony, en heeft haar ook echt opgeknapt. Jullie willen echt niet weten hoe die pony bij ons op stal aankwam. Wat ze daarna heeft gedaan weet ik natuurlijk niet maar ik vind niet dat jullie je zo mogen uitlaten over haar. Dat ze nu niet meer komt kan ik best begrijpen als mede door iemand anders zijn schuld je pony een ongeluk krijgt, en misschien wel ingeslapen moet worden. Jullie hebben Pleun niet zien huilen toen haar pony voor het eerst bekapt werd. Ze rende naar buiten omdat ze niet aan kon zien dat Shanti pijn had en bang was. Ik kan het wel een beetje begrijpen dat ze haar pony niet wil zien lijden. Iedereen gaat er anders mee om.

Maar om even terug te komen op je vraag, Richelle, ik zou altijd eerst nog een second opinion doen. Misschien, heel misschien is er nog een kleine kans dat de veearts niet geod heeft gekeken... of een verkeerde diagnose heeft gesteld. Je kan het altijd proberen, misschien lijkt het overduidelijk dat er niks anders mogelijk is, maar zou je je niet voor je kop slaan als blijkt dat er een 'fijne' oplossing geweest zou zijn?

Als ze bij de second opinion wederom afgekeurd wordt moet je dapper zijn. Dan bestaat er geen prettig leven meer voor Shanti, dan... kun je beter laten inslapen of wat in zo'n situatie het beste is.

Veel sterkte... Ach gut

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 21:54

ow wat verschrikkelijk denk je een leuke rit te maken ..... en dan dit ik vind het vreselijk knuf voor je pony en jij!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 01:07

Ik heb het verhaal natuurlijk al eerder gehoord. En het maakt het allemaal erg ingewikkeld dat je met de officiele eigenaren moet overleggen.

Ik denk dat je in je hart wel weet wat je moet doen. Je moet nu niet aan jezelf of aan de vorige eigenaren denken maar gewoon aan Shanti.

Volg je hart. En nee dat is niet gemakkelijk. En er zullen nog vele moeilijke dagen komen.

Maar vergeet niet dat je geen schuld hebt. Je geeft hartstikke veel om Shanti en paarden in het algemeen. Je zou toch nooit iets doen als je dacht dat er een groot risico aan zat. Nee meisje, straf je zelf nu niet zoveel. Laat het verdriet gewoon toe. Ook dat mag er zijn.

Pasja

Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 13:44

Emeraldo schreef:
Goeiesmorgens allemaal.....

Mag ik heel even binnenvallen? Ik ken Pleun toevallig ook, en ze heeft er langer plezier van gehad als 3 weken zoals marloezzzke beweert. Toen ze bij ons op stal stond had ze er veel plezier mee, zorgde goed voor haar pony, en heeft haar ook echt opgeknapt. Jullie willen echt niet weten hoe die pony bij ons op stal aankwam. Wat ze daarna heeft gedaan weet ik natuurlijk niet maar ik vind niet dat jullie je zo mogen uitlaten over haar. Dat ze nu niet meer komt kan ik best begrijpen als mede door iemand anders zijn schuld je pony een ongeluk krijgt, en misschien wel ingeslapen moet worden. Jullie hebben Pleun niet zien huilen toen haar pony voor het eerst bekapt werd. Ze rende naar buiten omdat ze niet aan kon zien dat Shanti pijn had en bang was. Ik kan het wel een beetje begrijpen dat ze haar pony niet wil zien lijden. Iedereen gaat er anders mee om.

Maar om even terug te komen op je vraag, Richelle, ik zou altijd eerst nog een second opinion doen. Misschien, heel misschien is er nog een kleine kans dat de veearts niet geod heeft gekeken... of een verkeerde diagnose heeft gesteld. Je kan het altijd proberen, misschien lijkt het overduidelijk dat er niks anders mogelijk is, maar zou je je niet voor je kop slaan als blijkt dat er een 'fijne' oplossing geweest zou zijn?

Als ze bij de second opinion wederom afgekeurd wordt moet je dapper zijn. Dan bestaat er geen prettig leven meer voor Shanti, dan... kun je beter laten inslapen of wat in zo'n situatie het beste is.

Veel sterkte... Ach gut


Hallo,

Marloes bedoelde denk ik toen Shanti bij haar op stal kwam...
En wat betreft het ongeluk zo je het nu zegt geef je mij de schuld...
Ik had echt toestemming gekregen om haar daar neer te zetten...
Maar ik zeg ook niet dat Pleun er niet goed heeft voor gezorgt maar ze zou er nu toch wel weer een beetje energie in moeten steken.
Als Shanti 15 Januarie weg moet van stal en naar een andere stal moet wie verzorgt haar dan?
Ik weet ook waarom Pleun die weken er niet meer is geweest daar heeft ze ook een stuk van vertelt... En ik heb daar begrip voor....
Ik vind het nu ook niet gemakkelijk om elke dag naar Shanti toe te gaan en er maar aan denken...
Ik wil dat ze dalijk bij iemand goed terecht zou komen en niet op een stal waar ze het dalijk heel slecht gaat hebben.
Wat wel is dat we Shanti ook bijna niet weg krijgen...
Ze krijgt vroeg of laat nog meer pijn...

Deze veearts die geweest is is ook toen bij het ongeluk geweest.
Hij had er al voor gevreest... Hij had eerst gevoelt en daarna moest ik stappen en draven je zag het gewoon echt duidelijk.
Wat je ook ziet is dat ze niet genoeg steunt op het been...
Waar Shanti heeft gestaan toen het ongeluk gebeurd was heeft die vrouw haar elke dag 2x afgespoten. Toen ze nu bij mij stond heb ik haar been ook goed afgespoeld...
Ik zou willen dat ze nu beter zou worden en dat alles geholpen heeft...
Ik denk dat de veearts gelijk heeft.
Mijn Instructeur is ook nog is langs geweest en zei ook dat ze er te kort mee stapt en ook niet genoeg op steunt.
Mocht het been beter worden dan zal het andere been denk ik gaan beginnen....

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 15:02

Waar komt Shanti te staan na 15 januari? Want het is toch jou pony?