Zwelgje is niet helemaal goed...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Zwelgje is niet helemaal goed...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 10:10

Ben twee weken geleden bij de huisarts geweest voor mijn aanhoudende hoofdpijnen. Uiteraard heeft de huisarts toen ook mijn bloeddruk gemeten en die bleek veel te hoog te zijn: namelijk 180 (bovendruk) over 90 (onderdruk). Verder heb ik geen andere klachten dan de hoofdpijnen. Voor de bloeddruk heb ik meteen pillen gekregen om die zo snel mogelijk omlaag te krijgen. Voor mijn hoofdpijnen kreeg ik een doorverwijzing naar de neuroloog voor een EEG. Die bleek helemaal OK te zijn!
Gisteren moest ik weer terug langs de huisarts om de bloeddruk weer te meten na 2 weken en hij was nog steeds 180 over 90. Nog niks gedaald dus. Nu krijg ik een hogere dosis van die pillen (voor hartpacienten) en er zijn een aantal buisjes bloed afgenomen om te onderzoeken. Volgende week dinsdag moet ik weer terug om de bloeddruk weer te controleren en om te kijken wat er uit de bloedtests is gekomen.
Ik ben er best wel een beetje zenuwachtig voor, wie weet vinden ze een of andere rare aandoening.
Ik kan verder ook moeilijk verklaren waardoor ik die hoge bloeddruk gekregen zou kunnen hebben. Ik heb het wel heel erg druk, zowel thuis als op het werk maar ik ben de laatste 5 jaar nog geen dag ziek geweest *klopt af* Haha!
Met uitzondering van de hoofdpijnaanvallen heb ik nergens last van en voel ik me de meeste tijd goed in mijn vel.
Duimen jullie met me mee dat ik niks ernstigs onder de leden heb. Want een hoge bloeddruk staat nu eenmaal niet garant voor een lang leven. Ik wil er ook alles aan doen om die weer normaal te krijgen.
Volgende week dinsdag weet ik dus weer meer en afhankelijk van de uitslag zal ik meteen een verslagje plaatsen.
Zijn hier nog mensen die te kampen hebben met een te hoge bloeddruk en zo ja wat is de oorzaak in jullie geval en wat heb je er aan laten doen. Mag ook via PB

Groetjes,

een snielige Zwelgje Cool

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain



Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:19

He bah, wat een vervelend nieuws.
Gelukkig heb ik er geen ervaring mee, maar ik kan me wel goed voorstellen dat je je zorgen maakt.
Ik hoop voor je dat ze snel iets kunnen vinden dat niet ernstig is Knipoog

Mocht je in de problemen komen met je paardjes, dan mag je altijd een berichtje sturen; 'k zal je proberen te helpen waar en wanneer ik kan.

Veel sterkte en beterschap ! Ach gut

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 10:21

Hartstikke bedankt Osacr voor deze 'hart onder de riem' .
Ik wacht in spanning af...

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:23

joh, wat rot zeg. Ik kan je helaas niet helpen, heb hier geen ervaring mee, althans niet met de hoge bloeddruk (helaas wel met de hoofdpijn). Sterkte ermee!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:31

Mijn moeder heeft ook last van hoge bloeddruk (en daardoor kan je ook flink hoofdpijn hebben).
IIg weinig zout eten, ook op je eten de helft zout doen.
en geen drop, daar zit een stof in waarvan je bloeddruk erg omhoog gaat.

:evaw:

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:38

Je moet je ook niet zo druk maken, meid... Knipoog Knipoog
Nee, heel vervelend voor je! Ik heb juist een te lage bloeddruk (en NEE, dat komt niet doordat ik zo vreselijk lui ben!!! Haha! ) dus ik moet me wat drukker maken Tong uitsteken
Echt naar, hoofdpijn... ik heb er de laatste tijd een beetje last van, maar das al genoeg...

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 11:53

Ik probeer ook echt om me wat rustiger te houden maar dat zit niet in mijn aard. Zelfs op de resultaten van mijn EEG konden ze duidelijk zien dat ik een druktemaker ben.
Misschien moet ik maar eens ontspanningstherapie gaan volgen Knipoog
Volgens de dokter zou het heel goed kunnen zijn dat wanneer er in het bloed geen aanwijsbare oorzaak te vinden is, dat het eigenlijk iets is wat ik zelf uitlok doordat ik geen rust ken en neem. Ik weet dat het slecht is maar als ik een uurtje op de bank ga liggen en niks ga doen vind ik het al snel zonde van mijn tijd en sta ik binnen 10min. weer op om maar iets te doen, al is het maar stofzuigen ofzo.. Knipoog
Jeetje, ik ben echt een beetje gek....

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:09

Och Zwelgje, dat is me ook wat!
Geen dropjes meer voor jou....

zou het wellicht even helpen als je een tijdje aan de valeriaan gaat? Word je wat rustiger van, kan misschien helpen bij het weer gezond worden...
Succes, hou je kalm!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 12:35

Goede tip. Ik kan het op zijn minst proberen. Kan ik dat gewoon bij de drogist krijgen?

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:39

Ja, is homeopatisch.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie