Hoefbevangen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Aremi

Berichten: 59
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Ell

Hoefbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 18:36

Laatst liep Walter, een van onze haflingers van het ponyrusthuis, los (hij had weer eens zijn staldeur gemold...). Het gebeurde 's nachts. Hij is toen natuurlijk onmiddelijk op de brokken afgelopen en heeft zich helemaal rond gegeten. De dag erna was hij dus meteen hoefbevangen (is hij heel gevoelig voor). Hij staat nu in de modder, ter verlichting en afkoeling. Weet iemand (behalve een brokkenverbod) nog iets dat hem nu kan helpen?
groetjes Anniek

15 jaar Op Herme!!!


EngeltjeS

Berichten: 16627
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:40

mijn verzorgpaard heeft het ook gehad.....
ik ben elke dag naar haar toe gegaan en heb 2 keer per dag dr benen nat gemaakt met een spons.
ik hoop dat het een goede tip is voor je!
k leef met je mee!!!
xxDevica


Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:32

De DA bellen en vragen om medicijnen die er voor zorgen dat de doorbloeding in zijn hoeven beter wordt. Het is een gewoon asprientje, maar bij hoefbevangenheid is het een goed middel! En ik neem aan dat de DA al ervaring met hem heeft (jammer genoeg voor Walter)

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:34

Pijnstiller geven!!

XANTHA

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:26

kijk op www.hoofcare.nl, daar staat uitgebreid de behandelingsmethoden voor hoefbevangenheid

Aremi

Berichten: 59
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Ell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 22:56

Mist schreef:
kijk op www.hoofcare.nl, daar staat uitgebreid de behandelingsmethoden voor hoefbevangenheid

bedankt, ga ik meteen doen!

15 jaar Op Herme!!!

iesolde
Berichten: 331
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Ternaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:01

Kzint momenteel ook met mijn oude bejaarde paardje die hoefbevangen is Huilen Huilen Huilen . De DA is er bij geweest en heeft haar pijnstillers toegespoten en nog iets en ik heb pijnstillers in poedervorm (Quadrisol) en een soort of paracetamol in poedervorm gekregen, ook zij staat in zand. We hebben in haar box gewoon een zandbak gemaakt en op 1 plaats wat stro zodat als ze wil ze in het stro kan slapen.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:46

Ik heb mijn paard gelijk laten bioscannen(soort lichttherapie) 5 dagen achter elkaar en dat heeft snel geholpen. En ze heeft de kruiden Hilton comfort en supplement Navilam o gekregen.

Aremi

Berichten: 59
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Ell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 08:26

iesolde schreef:
Kzint momenteel ook met mijn oude bejaarde paardje die hoefbevangen is Huilen Huilen Huilen . De DA is er bij geweest en heeft haar pijnstillers toegespoten en nog iets en ik heb pijnstillers in poedervorm (Quadrisol) en een soort of paracetamol in poedervorm gekregen, ook zij staat in zand. We hebben in haar box gewoon een zandbak gemaakt en op 1 plaats wat stro zodat als ze wil ze in het stro kan slapen.


Dat paracetamol en aspirine kunnen werken wist ik niet. Dat gaan we dus ook proberen. Pijnstillers geven wij ook. Het is verder gelukkig een stevig beestje, dus het kan geen kwaad dat hij nu veel buiten staat.
Groetjes Anniek

15 jaar Op Herme!!!


Aremi

Berichten: 59
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Ell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 08:31

Nathalie w schreef:
Ik heb mijn paard gelijk laten bioscannen(soort lichttherapie) 5 dagen achter elkaar en dat heeft snel geholpen. En ze heeft de kruiden Hilton comfort en supplement Navilam o gekregen.


Zoals ik zei, hebben we dus een ponyrusthuis, er staan altijd rond de twintig paarden en pony's. Het geld voor voer, stro etc. krijgen we bij elkaar door fondsen en donateurs te werven. De dierenarts komt vrijwel wekelings langs voor controle, maar helaas zitten de exclusieve therapieen er niet in met het budget. Voor echte noodgevallen (acute koliek of zo) worden onze dieren uiteraard meteen naar de kliniek gebracht, maar de andere kwalen moeten we proberen zo simpel mogelijk te genezen. Ik ga in ieder geval kijken wat voor supplementen er nog allemaal zijn, de lichtterapie kunnen we helaas niet uitproberen.

15 jaar Op Herme!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, germie, GrapeshotBot, mvermeulen1, ramasso en 20 bezoekers