film: Horse Whisperer

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

film: Horse Whisperer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 20:40

Voor de geinteresseerden onder ons:
Vrijdag 26 December komt de Horse whisperer op de tv
op VRT TV 1 om 21.40 en het vervolg om 23.25.


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:48

Hij zit toevallig in m'n videorecorder die ik net aangesloten heb Lachen . Ik hoef hem dus niet op TV te kijken.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:51

Alweer? dat was vorige kerst juist hetzelfde... Scheve mond

maakt mij niet uit. Ik heb die film al een keer of 10 gezien Haha! (en ik krijg nog altijd een krop in mijn keel bij de scene van het ongeval Bloos Schijnheilig

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:53

ik ga hem zekerzzz nog een keer kijken Tong uitsteken!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:56

Die film heb ik ook al tig-keer gezien, maar komt omdat ik hem op videoband heb en er helemaal verslaafd aan was. Het boek is ook heel mooi.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 20:57

Ik heb hem zelf nog nooit gezien dus ik ga hem zeker kijken en/of opnemen

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:06

Verschrikkelijk

- Offline -

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:23

Ik heb hem gister nog gezien toen ik ff niks te doen had, maar ik kijk nu anders naar die film en vind jammer dat sommige stukken er niet echt in zitten, bv dat je helemaal niks meer van die judith ofzo hoort vind ik wel jammer. Maar zitten echt mooie stukjes tussen, op een stukje, hoe die grace iets verteld, ik weet niet meer wat, maar toen schoten echt tranen in m'n ogen..

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:27

Die Judith is dood. Dus daar kan je niks meer van horen, maar van haar ouders natuurlijk wel. Ik vind het zelf een hele mooie film, bij siommige stukken komen er ook tranen over mijn wangen. WE hadden hem opgenomen maar mijn moeder heeft over het einde opnieuw getaped. Dus ik vraag wel of ze hem wil opnemen bedankt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:30

Het boek is zoveel beter dan de film. En ik snap nog steeds niet waarom ze voor de film nou een ander einde moesten nemen dan in het boek (daar gaat hij namelijk dood) en de film heeft een open einde.

Je suis Charlie.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:33

Cassidy schreef:
Het boek is zoveel beter dan de film. En ik snap nog steeds niet waarom ze voor de film nou een ander einde moesten nemen dan in het boek (daar gaat hij namelijk dood) en de film heeft een open einde.


ja dat open einde vind ik ook zoooo stom Boos! Weet je eigenlijk nog niet echt hoe het afloopt..

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:44

Tja, die Amerikanen kunnen niet tegen een slechte afloop. Zo hebben ze voor de Amerikaanse Markt de Nederlandse Film "Op hoop van zegen" een ander einde moeten geven....

Trouwens, dat hele horsewhispererverhaal klopt niet in die film. Het paard neemt de benen, staat in een weiland met gras, maar eet niet, Robert Redford gaat er op zijn hurken bijzitten, en het paard komt op een gegeven moment naar hem toe?

Wij paardenmensen weten dat het zo niet in elkaar steekt, maar je wilt niet weten hoe die film het "paardefluisteren" in een verkeerd licht heeft gezet.

Je suis Charlie.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:48

En weet waar ik ook aan moeten denken? aan hoe dat ongeval is gebeurd. Soms gebeurt dat wel eens als een niet-paardenmens de film ziet en mij vraagt als ik nooit geen schrik heb om aangereden te worden, dan antwoord ik: "nee hoor, want welke IDIOOT gaat er nu rijden in de sneeuw, zonder kalkoenen of dergelijke onder de hoeven, gaat bergop, en als het paard al terugschuift probeert ze het nog eens, en als ze dan valt heeft ze geen beveiliging op haar beugels(dat heb ik althans, als mijn beugels ver naar achter worden gehouden knappen ze onmiddelijk los). Moet je toch heel dom voor zijn vind ik Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 00:09

Vervolg? Is er een pauze tussen of heb ik iets gemist? Lachen Zal wel pauze zijn, nietwaar? Maar goed, ik heb m ook al op video.. duss...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 00:36

xKatleentjex schreef:
En weet waar ik ook aan moeten denken? aan hoe dat ongeval is gebeurd. Soms gebeurt dat wel eens als een niet-paardenmens de film ziet en mij vraagt als ik nooit geen schrik heb om aangereden te worden, dan antwoord ik: "nee hoor, want welke IDIOOT gaat er nu rijden in de sneeuw, zonder kalkoenen of dergelijke onder de hoeven, gaat bergop, en als het paard al terugschuift probeert ze het nog eens, en als ze dan valt heeft ze geen beveiliging op haar beugels(dat heb ik althans, als mijn beugels ver naar achter worden gehouden knappen ze onmiddelijk los). Moet je toch heel dom voor zijn vind ik Haha!


Net zoals elk ongeluk gebeurd:
Een samenloop van omstandigheden....

Veiligheidsbeugels zijn net zo veilig als het paard dat je daarmee rijdt...

De film is een verfilming van het boek... en iet wat er beschreven staat en zonder de fantasie die je hebt tijdens het lezen van het boek..
Een open einde laat ruimte voor je eigen fantasie.. hoe wil je dat het eindigd.....
Ik zelf ben ook voorstander van een film met begin en einde.. echter geen film heeft een begin... een film begint, het ervoor fantaseer je zelf...

een boek: niet alles wordt in detail beschreven...tussen de letters, woorden, zinnen, het begin en het eind zit een hoop fantasie van jezelf. Dat maakt en breekt een boek...
Hoe meer fantasievrijheid een boek heeft of laat, hoe meer of minder mensen het lezen..

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 08:10

xKatleentjex schreef:
En weet waar ik ook aan moeten denken? aan hoe dat ongeval is gebeurd. Soms gebeurt dat wel eens als een niet-paardenmens de film ziet en mij vraagt als ik nooit geen schrik heb om aangereden te worden, dan antwoord ik: "nee hoor, want welke IDIOOT gaat er nu rijden in de sneeuw, zonder kalkoenen of dergelijke onder de hoeven, gaat bergop, en als het paard al terugschuift probeert ze het nog eens, en als ze dan valt heeft ze geen beveiliging op haar beugels(dat heb ik althans, als mijn beugels ver naar achter worden gehouden knappen ze onmiddelijk los). Moet je toch heel dom voor zijn vind ik Haha!

Ja daar zat ik ook aan te denken, vooral toen dat paard niet wou, dat ze lekker door zat te drijven..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 08:25

Kinderen zien niet altijd het verschil tussen veilig en niet veilig. Jij hebt in je jeugd beslist ook wel eens onbezonnen dingen gedaan...die op dat moment net WEL goed afliepen....

Je suis Charlie.

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 09:08

Solide schreef:
Die film heb ik ook al tig-keer gezien, maar komt omdat ik hem op videoband heb en er helemaal verslaafd aan was. Het boek is ook heel mooi.


Ik vind het boek eigenlijk mooier dan de film. Je kunt er zelf een hele wereld omheen creeeren.Lekker dromen.

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 09:12

Als je een mooie film wilt zien moet je morgen The green mile opzetten

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 09:59

Beetje jammer dat ze het boek met de film in verband brengen. De film is gewoon een flauwekul romatisch verhaal, terwijl het boek tenminste over paarden gaat Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:06

Romkabouter schreef:
Beetje jammer dat ze het boek met de film in verband brengen. De film is gewoon een flauwekul romatisch verhaal, terwijl het boek tenminste over paarden gaat Haha!


Wordt in het boek de relatie tussen de horse whisperer en Annie niet juist veel meer uitgediept? Knipoog

Kerstmuts

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:24

Die film is toch een paar maand geleden er al op geweest? Maar goed hij blijft leuk!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:35

Cassidy schreef:
Het boek is zoveel beter dan de film. En ik snap nog steeds niet waarom ze voor de film nou een ander einde moesten nemen dan in het boek (daar gaat hij namelijk dood) en de film heeft een open einde.



Ik heb eerst de film gekeken, het boek heb ik pas later gekocht. Om een of andere reden krijg ik niet de motivatie om dat boek uit te lezen. Kom geloof ik niet verder als de eerste 3 hoofdstukken. Ik heb hem nu al 3jr ofzo, maar ik heb hem nog steeds niet helemaal gelezen. Verward

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:51

Sjuimpje schreef:
Als je een mooie film wilt zien moet je morgen The green mile opzetten


Dat is inderdaad een hele mooie film, het boek is ook super. OK dan!

De horse whisperer is ook wel mooi, maar ze gebruiken volgens mij niet 1 paard, als je goed oplet zie je soms verschillen.

Verder wel een mooie film, maar niet echt realistisch in mijn ogen.

Maar toch leuk om te kijken

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:44

Het is een mooie film ik ga hem niet kijken heb hem al zo vaak gezien dat ik hem kan dromen, en ik heb hem op video!

Het is misschien niet echt ofzo/verhaal klopt af en toe niet e.d. zoals hierboven gezegd wordt! Maar het is en blijft een mooie film. Echt een jank film!!! Haha!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hel1, rosak en 24 bezoekers