Pup krijgt klap van pony...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Pup krijgt klap van pony...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 20:41

Mijn arme Jack russeltje Louis heeft vanmiddag een flinke klap gehad van een van de pony's.
Ik had hem meegenomen naar stal en hij liep lekker op het erf te spelen terwijl ik de waterbak vol deed. Toen ik weer naar binnen ging om de katten te voeren heb ik waarschijnlijk de deur niet goed dicht gedaan.
Louis is weer naar buiten geglipt en is waarschijnlijk al spelend in de ponywei terecht gekomen.
Hij is nog geen 30 seconden buiten mijn blikveld geweest en dat was toch genoeg. Ik hoorde opeens Louis hard janken en hij kwam naar de stal gestrompeld waar hij in elkaar zakte.
Hij ademde meteen heel moeizaam en had een snelle hartslag. Ik heb direct mijn vriend gebeld dat hij ons moest komen ophalen en heb de dierenarts gebeld dat we onderweg waren.
Intussen zelf goed naar Louis gekeken en hij had een hoefafdruk in zand op zijn zij staan. Gelukkig geen gebroken ledematen, maar ik vertrouwde het toch niet.
Bij de dierenarts konden we meteen doorlopen en daar hebben ze Louis goed onderzocht. Hij was inmiddels in shock en ademde nog steeds moeizaam en oppervlakkig. Gelukkig zijn er geen breuken gevonden en ook zijn pols was sterk genoeg. Geen inwendige bloedingen, dus. Hij heeft wel een paar gekneusde ribben en flinke blauwe plekken, maar het lijkt erop dat het allemaal meevalt.
Louis heeft een spuitje hekregen tegen de pijn en om hem rustig te houden en de komende paar uur moeten we hem goed in de gaten houden.
Hij ligt nu lekker warm in een dekentje op mijn schoot te slapen en ik denk dat het wel goed gaat. Zijn slijmvliezen hebben alweer wat meer kleur, dus is hij niet meer in shock. Als hij slaapt ademt hij goed, maar wordt hij wakker dan begint hij weer te hijgen. Waarschijnlijk ademt hij zo oppervlakkig door de pijn in zijn ribben....
Arm klein ventje... Huilen

* To Belg, or not to Belg *


esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:44

Ohh wat sneu. een beurse pup!!! Ze zijn ook zo vlug als water, tien paar ogen moet je hebben. Ik spreek uit ervaring, heb nu zelf een pupje van 20 weken thuis.

...

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:45

Zo moet een harde klap geweest zijn. Gelukkig geen breuken. Maar die zal voorlopig niet meer in de buurt van de paarden komen, of hij moet wel erg hardleers zijn. Wens hem maar heel veel beterschap van mij. Hopelijk heeft ie niet teveel pijn.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:47

arm beessie

Gelukkig zijn Jack Russels echte survivers! Ik ken er die overreden zijn, klappen hebben gehad van honden en koeien, maar allemaal still going strong! Maar ze blijven even gek Haha!

Hopen dat Louiske vandaag een wijze levensles heeft geleerd OK dan!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 20:47

Ik hoop eerlijk gezegd ook dat hij hier iets van leert. Hoewel hij normaal nooit in de wei komt. Waarschijnlijk is hij achter een blaadje aangerent, ofzo, en dan zit in ongeluk helaas in een klein hoekje...

* To Belg, or not to Belg *


Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:47

aah wat een stakkerd je hondje!!
laat hem amar lekker slape en hou hem maar goed in de gaten! geef hem maar een knuf van me...

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:47

aah wat een stakkerd je hondje!!
laat hem amar lekker slape en hou hem maar goed in de gaten! geef hem maar een knuf van me...

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:53

Gerem, Sprinter had het laatst ook bijna een trap te pakken hij rende door de wei heen en een paard stelde dat neit op prijs.. En hij is ook een keer achter Natal aan gaan rennen tijdens het longeren en toen hing hij eineens in zn staart.
Beterschap hondje!

So close,
no matter how far.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:57

Arm hondje.....geef hem ook van mij een knuf!

boeflover

Berichten: 6042
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:02

het arme beest! zal zn leven lang wel bang zijn van paarden nu, bij onze hond is ook een keer een paard op een paar staartharen gaan staan(gelukkig niet zn bot), zij is er sindsdien ook bang voor..

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:02

Wees maar blij dat het zo goed is afgelopen.
Bij ons op stal is een pup doodgetrapt.
Die zat lekker naast de bakrand en rolt om de bak in en voordat ze ook maar op kon staan kwam er een van de paarden die los liep aanscheuren en trapte er bovenop... ja helaas.... die heeft het niet gered.
Nu dacht dat paardje misschien dat het een rat was, die bij ons veel op stal lopen en in hun boxen moesten ze ze ook doodtrappen.

Heel veel suc6 met je kleine dondersteen.. vertroel hem maar hoor. arm ding

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:16

Het is idd te hopen dat hij hier wat van geleerd heeft...

Sommige honden zijn zo vreselijk hardleers, hoe vaak ze ook door de lucht vliegen ze blijven er achteraan gaan Scheve mond

Sterkte met je kleintje

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:35

Ahh, geef hem ook maar een knuffel van mij, arm beesie...... Ik wens hem veel sterkte, gekneusde ribben is iets wat je niemand toewenst! (oef en ik spreek helaas uit ervaring)

Van vallen leer je opstaan...!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:37

Meisje op de manege waar ik reed heeft het ook meegemaakt. Hondje liep vrolijk los, paard in de galopeerbaan. Paard opnaaien en hij springt zo over het hek heen. Waar dus de puppy achter stond. We weten niet of de pup is geraakt, ik stond er echt met mijn neus bovenop, maar hij was binnen 5 seconden dood. Echt heel sneu, ze heeft al zoveel pech gehad.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:50

Jee, wat erg! Ik weet nog wel dat ik een klap kreeg, laat staan zo'n kleine pup Scheve mond Gelukkig komt hij er wel weer bovenop. het had ook erger af kunnen lopen... Geef hem maar een dikke knuffel van mij Lachen

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:10

Arm ding... wat geluk heeft ie gehad...
tja, zoals je zegt, het zit in een klein hoekje. En helaas doe je er niets aan.

Ik hoop dat ie zich gauw beter voelt.. gee fhem maar een extra knuffel... Ach gut

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:16

Ahhhhhh wat sneu zeg!! Huilen Louis weet gelijk dat ie uit de buurt moet blijven van de paarden!!
Het is wel een sterke pup hoor! Als ie nix gebroken heeft! Bloos!

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:29

hoop dat je ervan geleerd hebt dat je een pup niet met paarden los moet laten, omdat een pup he tgevaar ervan nog nie tkent.
Zielig voor je puppy, maar de verantwoordelijke is de baas die het dier bij paarden los laat lopen.
even niet opletten is geen excuus. Met een pup / c.q. kleine kinderen moet je altijd opletten . punt. Zal ik wel iedereen over me heen krijgen, maar het is wel zo.

Caira
Berichten: 26048
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:24

fijn dat je het er nog even inwrijft fjordenfan! ze zal zich vast nog niet schuldig genoeg voelen! toppie van je OK dan!

Pauline
Berichten: 12187
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:53

Ik heb mijn honden altijd los bij de paarden, ze zijn zo opgegegroeit. Dit kan altijd gebeuren, en dan is dat gewoon heel erg rot.
Als je ze weghoudt bij elkaar leren ze imo ook niet omgaan met elkaar, de vraag is dus wat je wilt, fjordenfan....

Veel sterkte voor dat leuke schatje van je, ik vond hem zo scheetig op die foto's.

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:04

toen mijn hondje nog pup was,raakte het ook bij mn paard en zij stond per ongeluk op haar pootje,resultaat: teentje gebroken! Verdrietig ze heeft er nogal van afgezien natuurlijk en sindsdien kan ze mn paard niet meer uitstaan,ze blaft er naar en vliegt uit,er valt echt niks meer aan te doen,ze heeft er een trauma aan overgehouden vrees ik Scheve mond
maar hopelijk komt het met jouw jackje in orde,het zijn dan ook heel sterke hondjes he,en die gaan niet vlug voor iets terugdeinzen Knipoog

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:07

Jeetje, wat sneu. Gaat het alweer wat beter met hem?

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:10

Wat een zieltje zeg! Ach gut Geef hem maar een aai over zijn bol van mij

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:15

Ik hoop dat hij ervan geleerd heeft en dat hij voortaan afstand houdt van paarden.

De hond is de betere mens

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 12:23

fjordenfan schreef:
hoop dat je ervan geleerd hebt dat je een pup niet met paarden los moet laten, omdat een pup he tgevaar ervan nog nie tkent.
Zielig voor je puppy, maar de verantwoordelijke is de baas die het dier bij paarden los laat lopen.
even niet opletten is geen excuus. Met een pup / c.q. kleine kinderen moet je altijd opletten . punt. Zal ik wel iedereen over me heen krijgen, maar het is wel zo.


Normaal gesproken loopt hij ook nooit zonder toezicht bij de stal rond, ook liep hij niet met de paarden los. Hij is waarschijnlijk al spelende onder het hek door gegaan.
Ik heb er wel voor gekozen om hem regelmatig mee te nemen. Juist omdat paarden zo'n groot deel van mijn leven vormen, en je een pup daar nog gemakkelijk aan kunt wennen. Bovendien is het voor hem juist een mooie kans om een paar keer per week eens lekker los te lopen en te ravotten.
Zoals Pauline al zegt, het is net waar je voor kiest. Ik ben iig niet van plan om hem voortaan thuis te laten. Ik hoop dat hij er wijzer van geworden is en zodra hij zich wat beter voelt gaat hij gewoon weer mee.

Nog even een kleine update. Louis heeft geen terugval gehad, en het gaat zelfs alweer wat beter met hem. Zijn ademhaling is wat rustiger geworden en hij heeft vanmorgen alweer iets gegeten.
Hij is nog wel erg rustig, maar dat is te verwachten na zo'n opdonder. Ik heb hem vanmorgen toch even een klein blokje uitgelaten en na een stijve start liep hij wat soepeler.

* To Belg, or not to Belg *


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dimphyl, Kimberley_, MirjamRobin, missfalki, Waratje en 78 bezoekers

cron