Wat vind jij het engst met paardrijden???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Wat vind jij het engst met paardrijden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 18:59

Ik vind het doodeng als ik geen controle meer over mijn paard heb...Maar ik denk ook te gauw dat ik niet meer heb...Als ik een buitenrit maak en het paard gaat best wel snel in galop vind ik dat gauw eng...Komt misschien wel omdat ik met ponykamp over het schapendijkje heb gevlogen met mijn lieveling...Was niet meer te houden en deed er ook nog eens 6 hoge bokken bij Scheve mond . Wat vinden jullie heel eng met rijden en weet je ook waardoor dat komt?

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:02

Bij mij hetzelfde... ik ben niet bang op het paard, behalve als het beestje zo doorgedraaid is of zo erg van streek is, dat je totaal niks meer hebt in te brengen... Scheve mond doodeng

FuNcKyLaDy
Berichten: 68
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:03

ik vind het engste, als ik net opstap en ik hang met 1 voet in de beugel en hij gaat ervandoor...dat is gekomen toen ik mijn paard net had en buiten opstapte en hij ging ervandoor...toen maakte ik een harde smakkerd..soms denk ik daar nog weleens aan bij opstappe ofzo als er iets gebeurt....maar verder niet

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:04

Als het ergens glad/modderig is en Evita is een beetje druk.. bang dat ze uitglijd dan

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:07

Ik vind zoveel dingen eng! Haha!
Net als ireentjuh, als t glad is ben ik bang dat hij uitglijdt. Bij ons heb je bij de bak ook een paar sloten eromheen, ik ben dan altijd bang dat we in die sloot terecht komen omdat hij uitglijdt of ervandoor gaat ofzo.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:07

Ik vind het engste van paardrijden,dat je weet dat je ooit afscheid moet nemen van je paardjes.
Dat is echt het enigste wat ik kan bedenken wat ik eng vind aan paard rijden Haha!

FuNcKyLaDy
Berichten: 68
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:10

ja maar dat is niet alleen met paardrijden zo

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:13

Glad vind ik niet prettig, gelukkig komt dat niet vaak voor (op vorige stal na sproeien was dat wel eens). Ook struikelen vind ik wat minder.. Heb al 2x onder m'n paard gelegen..

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:15

Ik vind flink steigeren en bokken soms eng. Als mijn pony flink bokt dan lijkt het net of hij om klapt Verward en als ie stijgerd, stijgerd ie soms zo recht over end dat goed naar voren moet gaan zitten zodat ie niet omklapt!
Als hij een beetje bokt en steigerd is het niet erg! soms alleen maar leuk Haha!
Het lijkt me idd ook erg eng als je geen controle over een paard hebt. Dat vin dik soms toch griezelig bij jonge paarden! die weten meestal niet wat een rem is Haha!
Gelukkig heb ik niet zo vaak op een onbestuurbaar paard gezeten Lachen
Ben over het algemeen niet zo bang uitgevallen.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 19:17

Jady schreef:
Ik vind het engste van paardrijden,dat je weet dat je ooit afscheid moet nemen van je paardjes.
Dat is echt het enigste wat ik kan bedenken wat ik eng vind aan paard rijden Haha!


Idd die gedachte lijkt me ook eng...Zit je bij je paard in stal bijc en dan denk je: Goh hoeveel jaren kan ik dit nog doen ofzo...Doodeng ja.

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:18

Jady --> Daar geef je ook een heel goed punt Lachen Dat vind ik ook supereng!!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:23

Ik kan echt niets bedenken wat ik enger vind dan dat!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:26

Een klap van een ander paard krijgen als ik op zorro zit (= shet) mijn hoofdhoogte is ong. ter hoogte van de paarden achterbenen brrr is houd ook altijd afstand als ze langs komen.

Achteroverklappen als een paard steigert is ook niet 1 van mijn favorieten, bij Zorro zal dat wel meevallen Knipoog maar bij een grotere pony of paard zou ik het wel heel eng vinden

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:27

Als het glad is en je paard kan niet ophouden met onnzozel doen. Das pas eng Knipoog

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:28

Ik ben niet echt bang als ik op het paard zit!

alleen als hij of zij heele maal gek word en ik geen controle tot de stop knop meer heb!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:29

Ik ben ook alleen maar bang dat mijn pony een ongelukje krijgt. Misschien overdrijf ik wel een heel klein beetje... Ik heb namelijk nog nooit gesprongen met mijn pony (heb hem nu bijna 4 jaar). Ik mag dat trouwens ook niet van mijn moeder. Het zal niet zoveel uitmaken als ik val en wat breek o.i.d. maar het is wel erg als de pony wat mankeert... Moeders??? Ik ben in ieder geval wel blij dat ze zo zorgzaam is voor meneer....

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:32

Achteroverklappen met steigeren, al heb ik daar nooit wat mee gekregen maar het is wel ontzettend schrikken vind ik.
Of met je voet in de beugel blijven haken of erdoor schieten, had ik gister nog toen ze ineens niet oplette en daardoor bijna op d'r snufferd viel.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:38

Bang dat ze uitglijdt of onderuit gaat.

In de zomer rijden wij weleens in de wei, maar tsja...gras kan ook glad worden en heb er weleens 1 onderuit zien gana tijdens een heel erg rustig galopje op de volte.

Par kan nogal scheuren en iedere keer had ik weer zoiets van kijk nou uihuit!!!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:38

ik vind best veel dingen eng..ook omdat ik best veel enge dingen mee gemaakt heb..in de bossen bijna van een afgrond naar beneden vallen emt paard en al..
paarden die geen rem blijken te hebben..
als een paard de weg op schiet..allemaal enge dingen..als ik ee paard goed ken heb ik het niet..maar bij vreemde paarden..euhh neej..
ben niet zo;n held Haha!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:39

Dat ik 'r weer onder kom en dat er weer op me gestaan word. Als je dat eenmaal mee gemaakt heb(en daardoor op de IC gelegen heb in kritieke toestand) blijft je dat toch achtervolgen(ook al is de kans dat het gebeurd zo verschrikkelijk klein).
Op Dennis is er maar 1 ding waar ik bang voor ben en dat heeft niets met Dennis zelf te maken. En dat is dat een ander paard hem probeerd te meppen(hij loopt zelf nooit uit te dagen en mept zelf ook niet, ook niet terug als het gebeurd). Het is me nu 2x gebeurd, 1x m'n cap geraakt, 1x m'n been. Omdat ik zo laag zit op hem is een flinke bok van een C-pony of groter voor mij al op hoofdhoogte.
Voor de kar vind ik enger, daar is 1 huppeltje al genoeg om mij in de stres te laten schieten door een overdosis slechte ervaringen.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:48

Ik zou niet echt weten wat ik eng vind? Wel ben ik bang dat als ik een keer vlieg dat ik er weer zolang uit lig. Elke keer als ik viel had ik iets aan mijn rug of knieƫn. Dat idee vind ik minder. Maar verder heb ik eigenlijk nooit angst op het paard zover ik weet.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:54

Als het glad is en kane is lekker fris ( lees druk Lachen ) dan vind ik het eng en als ik het gevoel heb dat ik geen controle meer heb over het paard waar ik op rij , ook heel eng ( vooral als ik buiten rij ) en idd jady de gedachte dat het zomaar afgelopen kan zijn met je paardje is ook erg beangstigend
Verder weet ik niet echt iets te bedenken

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:00

ik ben vantevoren niet bang dat ze iets doet. alleen als er iets gebeurt schrik ik wel, waarna dolly lekker meeschrikt Knipoog
vooral het gevoel ineens totaal geen controle meer te hebben vind ik rot, dat had ik laatst buiten toen ze in volle galop (wat ze een paar weken daarvoor voor het eerst had gedaan, op het strand..), op een weg afrende waarheel veel auto's reden...

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:06

......dat m'n paard zich blesseerd. Bijvoorbeeld door zich aan te tikken, zich te verstappen, peesblessure waar dan ook door enz. enz. Gelukkig nog niet veel meegemaakt een paard dat ik reed zich op zo'n manier echt blesseerde, maar het is wel m'n grootste schrik.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:09

Er zijn meerdere dingen die eng kunnen zijn...
In sommige gevallen ben ik bang te valen met paard en al (onder het paard terecht te komen) toen ik een paar weken terug alleen buiten ging rijden deed hij zo gek op een hobbelig terrein dat ik daarom afgestapt ben.
Ik vind het eng als ik de controle verlies over het paard en we rijden op een weg (verkeer) aan of op andere mensen.
Soms (als ik de tijd krijg om er over na te denken) ben ik bang om te vallen...