Dilemma, operatie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Dilemma, operatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 17:10

Zit met een dilemma waar ik zelf niet helemaal uitkom, dus met jullie hulp/ervaringen/meningen zou ik erg blij zijn.
Heb al een tijd medische klachten die niet echt fijn zijn (zal ik verder niet over uitweiden, want maakt voor het verhaal verder niets uit), nu blijkt de enige optie om van de klachten af te komen een operatie te zijn. Naast het feit van alle “normale” dilemma’s (narcose, bijwerkingen, eventuele complicaties) zit ik met het dilemma paard!
Voor de operatie zou ik een week in het ziekenhuis moeten blijven, en daarna nog in ieder geval 6 weken thuis. Deze 6 weken zou ik weinig tot niets kunnen en mogen doen (zelfs koffiezetten schijnt al te veel te zijn Verward ). Deze termijn wordt opgegeven voor een gewoon gezond mens, zonder dat er complicaties optreden, het absolute minimum dus.
Tja, de hamvraag: hoe moet ik dat in vredesnaam doen met Cas? (denk voor het gemak nog maar niet eens aan de hond, het huis, de katten…..pfff)
Iemand al eens in deze situatie gezeten? En zo ja….TIPS????

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 17:38

Misschien kun je iemand vinden die hem die 6 weken wil doen?
Of misschien wil de stalhouder een beetje helpen door hem op de wei te laten los te gooien longeren e.d.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 17:40

Nog nooit ingezeten....Wel eens op vakantie geweest.Knipoog
Ik heb het toen aan een goede vriendin van me gevraagt,zij vond het geen probleem..

Maar stel wel zet er dan iets tegenover...klein bedrag ofsow.....
Ik weet hoe je staat op pension stal....aan huis???
Voor 6 weken een goede verzorgster zoeken.....er zijn zat leuke jongen (16 17 18) meiden die dat wel willen voor niks of een prikkie!
Het is dat het te ver is en me eigen paard heb anders zou ik je graag hebben geholpen Knipoog


Sterkte en alvast beterschap!!!!
Groetjes laura

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 17:43

op het moment dat je klachten serieus zijn en je gezondheid en functioneren sterk beïnvloeden òf dat blijkt dat je domweg geopereerd moet worden dan is je paard (en het huis en de kat en de hond en...) misschien wel een struikelpunt, maar dat mag nooit zo groot zijn dat je besluit om je niet te laten opereren. Misschien kun je Cas in training geven bij iemand en met familie / vrienden / ... iets regelen voor huis en kleinvee?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 17:46

Misschien kan je paard een tijdje op vakantie ?
Er is vast wel een adresje te vinden waar je paard een tijdje in de wei mag luieren.
Rond de zomervakantie worden er hier op bokt ook vaak vakantieadressen aangeboden, misschien kunnen deze mensen je ook in een andere tijd van het jaar helpen.

In elk geval heel veel succes en beterschap Ach gut

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 17:49

Ik heb indertijd een aantal maanden lang voor een paard gezorgd waarvan het baasje ook wat medische toestanden had. Toen zij weer ok was ging het paard weer naar haar.
Stalling was voor mijn rekening, rest voor haar rekening. Alles vantevoren duidelijk op papier gezet en afgesproken.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 17:53

Ik wou net zeggen daar mag je wel me opassen stel dat de ''nieuwe'' eigenaar zich een beetje gaat hechten.......

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 17:59

Maar dat is niet jouw probleem Knipoog.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 18:17

Dank voor de reacties OK dan!
Vakantie geven had ik zelf ook al aan gedacht, alleen vind ik 6 weken (op zijn minst) een beetje lang om hem stil te zetten.
Eens informeren of de ziektekostenverzekering ook het in training zetten van mijn paard wil vergoeden? Pling
Pff, blijf het moeilijk vinden, ben blij dat ik niet op al te korte tijd hoef te beslissen.

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 18:37

Het is vrij moeilijk om je paard zo lang niet te zien !! Is er geen webcam in de buurt Haha!? Kan je in de stal zetten. Ik denk wel dat er mensen in de buurt zijn die voor een leuk paardje willen zorgen.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 18:43

Het fijnste zou inderdaad zijn wanneer hij kan blijven waar hij is en iemand zijn training en zorg op zich neemt. Wanneer dat niet lukt kun je misschien denken aan een constructie zoals Apple aangeeft. Verder zijn er geloof ik ook wel stallen waar ze paarden tijdelijk opvangen en training of alleen beweging geven. Sterkte!

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 18:47

Hee ik zou er zeker voor kiezen om jezelf te laten opereren. Als je het uit kan stellen tot ze weer de wei in kunnen dan kan je mij pben dan weet ik wel een plekje in de buurt van Utrecht als je wil.

6 weken stil zetten is idd wel erg veel Misschien iemand zoeken die je nu al komt helpen kan je nog aan schaven zo gezegd. En altijd door iemand die je echt echt echt vertrouwd laten controleren.

Veel suc6 met dit dilemma

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 18:49

Zo fout is het toch niet om het paard een tijdje op rust te zetten?

Vaak komen ze er beter uit dan ooit, weliswaar wat dikker en minder bespierd maar dat train je er zo weer op.

Je hebt dan verder ook geen zorgen of de training wel allemaal goed loopt, of dat je verzorgers wel komen en nog meer van die zaken.

Ik heb ook ivm een hernia 8 maanden niks kunnen doen. Vaak kreeg ik ze niet eens uit de wei, dan was ik op stal aangekomen nam een blik op de wei en ging ik weer.
De paarden hebben de hele zomer in de groep gelopen en ze hebben zich best vermaakt. Ik hoefde me verder ook geen zorgen te maken over rijden oid en dat is best lekker.

6 weken zijn zo voorbij. Ik wou dat het bij mij maar 6 weken was.

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:12

Ik zit met precies hetzelfde.
Wordt half januari geopereerd en mag dan ook zeker 6 weken helemaal niks doen.
Alleen heb ik het "geluk" dat Shana een peesblessure heeft en momenteel alleen weidegang krijgt.
Ondanks dat is het nog een heel geregel,want bij ons op stal moet je zelf mesten.
Gelukkig heb ik inmiddels een heel hulpteam paraat zodat mijn troeltje niks tekort gaat komen OK dan!
Ook thuis moet er veel geregeld worden,want als moeder van 2 kinderen kan je niet zo makkelijk 6 weken "plat" gaan
Maar wat moet dat moet en overal is een oplossing voor,al zag ik het in eerste instantie ook niet zo helder allemaal. Haha!
Toch gaat jouw gezondheid en welzijn ten alle tijden voor.
Sterkte i.i.g.