Logo ontworpen voor Menclub de Nieuwe Heuvel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Logo ontworpen voor Menclub de Nieuwe Heuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 23:58

Ik kreeg van Ilona de opdracht of ik eens een nieuw logo wilde ontwerpen voor de menclub van de Nieuwe Heuvel waar zij in het bestuur zit. Zo gezegd, zo gedaan.
ps. Denk het 'specimen' even weg Knipoog

Afbeelding

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 23:59

Vergeet even niet te vermelden dat ik de foto heb gemaakt Syph Tong uitsteken.

Prachtig gedaan hoor, ben er erg blij mee!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 23:59

Oh ja, Iloon heeft de foto gemaakt van het bit van Jurga Knipoog

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:00

waaw mooi hoor.. echt sjiek gedaan... OK dan!

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:19

Dat is zeker een mooi logo!
Erg stijlvol

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:48

ik weet niet of je alleen maar wilt horen dat het mooi is maar ik kom weer met commentaar hoor Tong uitsteken

Dat is geen logo. Dat is een photoshopfrutseltje om het maar even onaardig te zeggen.

Sorry maar er is echt totaal niet goed bij nagedacht. Misschien leuk om op een website te plakken maar niet voor andere doeleinden waar een logo eigenlijk voor bedoeld is.
Een logo moet simpel zijn, je moet in 1 oogopslag kunnen zien wat het is en je moet het goed kunnen onhouden (denk aan logo's als die van KLM, heineken, BOL.com...dat soort dingen).
Transparantie in een logo is ook uit den boze. Daarbij komt ook nog eens dat er niet goed is nagedacht dat NH, de N moet boven de H uitkomen, als je hier naar kijkt klopt het gewoon niet. De leesrichting die iedereen automatisch volgt is van links naar recht, van boven naar beneden, dus wat je nu als eerste tegenkomt is de H.

Het klopt gewoon niet van alle kanten, misschien dat ik er ander naar kijk omdat ik voor grafisch vormgever leer, maar op die opleiding leer ik niet voor niets dat juist deze dingen die jij nu hebt gebruikt fout zijn bij een logo.

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 10:16

mooi gedaan Haha!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 11:00

IcePrincess schreef:
Daarbij komt ook nog eens dat er niet goed is nagedacht dat NH, de N moet boven de H uitkomen, als je hier naar kijkt klopt het gewoon niet. De leesrichting die iedereen automatisch volgt is van links naar recht, van boven naar beneden, dus wat je nu als eerste tegenkomt is de H.


Hier ben ik het iig niet mee eens, omdat de N als eerste staat en zwart is, lees je het toch goed. Tenminste ik deed dat wel.

Ik vind hem erg mooi geworden. Ik ben alleen wel benieuwd waar hij voor gebruikt gaat worden?
Ik denk eerder dat dit gebruikt wordt op brieven en dergelijke, want dan kan het prima...

Signe

Berichten: 5807
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 11:21

Ik ben het helemaal met ice prinsess eens ( hoewel misschien wat bot gezegd door haar..)
Ik heb geen grafisch gedaan, maar wel een diploma kunstacademie op zak en hoewel het een leuke afbeelding is en de menvereniging er waarschijnlijk blij mee is, is het geen goed pakkend logo. De uitgangspunten die Ice noemde helpen bij het maken van een goed logo...als je je daar niet aan houdt i, laten we het artisitieke interpretatie noemen. Maar die uitgangspunten zijn wel gebaseerd op psychologische onderzoeken....

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 11:35

Het is toch jammer dan dat nog niet eens drie kwart van de bevolking een 'grafische' opleiding volgt, en dus helemaal niet kijkt naar jullie uitgangspunten Lachen. Er zijn maar een aantal mensen die zo nauwkeurig op die specificaties let. Als het grootste deel van de bevolking het niet eens in de gaten heeft, who cares? Het logo gaat idd gebruikt worden voor op brieven. Bedankt voor de leuke reacties trouwens Lachen

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:13

Zooooo! Die is gaaf!!!

Ik vind hem juist heel erg origineel, en ik denk dat ie juist daarom bij veel mensen in het geheugen blijft zitten. Wel zal ik idd de N boven de H zetten. Maar ik vind het echt supermooi! Logo of geen logo, ik denk dat het een aanwinst is voor de nieuwe heuvel: modern, origineel en mooi!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:21

*beter dan het rare groene paard* aldus mijn mening... Wij hebben als menclub niets daarmee, een passagerend/piafferend paard. Vandaar dat ik graag een eigen logo wilde. *al blijkt het geen logo te mogen heten Tong uitsteken*

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:29

Ik zou de letters in een andere leesrichting zetten...
Van boven naar beneden van links naar rechts.
En dan de N boven de H.
(hoop dat het nog te snappen is Knipoog )

Verder ziet het er (voor mij als leek Tong uitsteken ) erg goed uit OK dan!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:55

mooi logo Lachen
is het trouwes waar dat prins abdullah de arabische hengst op de nieuwe heuvel stond/staat

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 17:01

Hij is inderdaad wel leuk, maar ik heb ook een aantal punten:
- Geen zwate achtergrond nemen: Wil je dit op een shirt drukken, of ergens anders op gebruiken, moet er dus een zwart kader om heen. Dit is storend.
- Glow/schaduw onder de onderste tekst: Ziet er erg leuk uit, maar een logo moet strak zijn en aan spreken
- Verschillende grijstinten in paard: Ook zo als hier boven, te veel details, te veel verschillende tinten.

Je moet denken als een consument, probeer hem strakker te maken, zonder te veel details. Een witte achtergrond, eventueel wel een zwarte dunne ovaal om deze afscheiding te maken en het lettertype onderaan aanpassen.

Behalve de NH moet ook de tekst daar onder opvallen lijkt me zo, dat is de naam van de menclub dus die moet ook goed in beeld zijn..

Als je even bekijkt wat na 1 blik het eerste opvalt:
- Grote zwarte kader
- Zwarte N
- Grijze H
- Paarden neus
- Tekst er onder

Je moet eerst de N en H op laten vallen, dan de tekst er onder en dan eventueel het plaatje er om heen.

Persoonlijk zou ik hem even op nieuw maken.

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 17:03

Het wordt inderdaad geen logo genoemd maar een beeldmerk. Ik vind het verder een mooi plaatje, je kan misschien in plaats van zwart een grijstint gebruiken (het zwarte stuk is nu iets te opvallend) en iets meer contrast tussen de letters N en H.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 17:08

Wel handig zulke tips, misschien kan Siep er nog iets mee. Lachen

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 17:09

Ik vind het iig wel mooi Lachen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 17:22

Glow vind ik heel erg onprofessioneel voor een serieuze vereniging, verder blijf ik erbij dat de NH makkelijk te lezen is, aangezien mensen van links naar rechts lezen en niet van boven naar beneden. Voor t-shirts vind ik het ook mooier om een andere druk te pakken, niet het logo alleen, dat is zo standaard, bouw er dan wat omheen.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 17:23

Ik vind hem wel mooi, maar als logo te druk. Ik kijk namelijk eerst naar de paardenneus, dan pas zie ik de rest. Plus dat ik de tekst onderin te te vind, mag wel wat rustiger.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 17:55

Ik zal even het logo zonder 'specimen' hier neerzetten.
Afbeelding
Ik vind hem zo toch al een heel stuk rustiger lijken?

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 18:29

Ik vind het opzich heel leuk, maar die punten die Iceprincess noemt ben ik het wel mee eens. Iig de N boven de H, kun je dat niet eens proberen en daarvan het resultaat laten zien? Ik vind het idee wel leuk!
En ik vind opzich ook wel dat je dit logo makkelijk onthoud als je het eens gezien hebt.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 18:30

Ik vind hem er nog steeds erg druk uit zien. En nog steeds valt de aandacht niet op het geen wat eigenlijk op moet vallen.
Je wilt toch de interesse trekken naar de naam van de club? Toch niet naar het grote zwarte kader?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 18:34

Ik had in eerste instantie ook niet het ontwerp met zwart kader gekozen maar daar waren de andere twee bestuursleden weg van. Lachen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 18:51

Had nog wat andere opties:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding