hoe zien jullie de shetlander?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

Hoe zien jullie de Shetlander?

Kleine klere pony's
1 (1%)
Leuke grasmaaiers
13 (13%)
Leuke kinderpony's
11 (11%)
Leuke veelzeidige pony's (recreatie)
25 (26%)
Leuke veelzeidige pony's (sport)
9 (9%)
Anders
4 (4%)
Combi van bovenstaande opties
30 (32%)

Totaal aantal stemmen: 93


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

hoe zien jullie de shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 23:24



Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:10

haha, leuke vraag! Eerst zag ik shetlanders als de eerste optie Lips are sealed Ik vond ze maar klein en ze stonden bij mij echt een beetje bekend als bijters... Totdat ik Koos tegenkwam... Ik zag hem en dacht, aaah wel een leuk shetje... maar echt een band mee hebben? Nee, dat kan niet.
Pas toen Koos verkocht werd besefte ik dat ik heel erg veel om dat kleine beestje gaf. Sindsdien heb ik een hele andere kijk op shetlanders gekregen. Koos is nou in ieder geval mijn maatje... kan er mee lezen en schrijven Lovers.
Ik denk dat veel mensen negatief neerkijken op shetlanders... en waarschijnlijk is dat omdat er toch nog heel veel onopgevoede shetten rondlopen die alleen maar worden gebruikt als grasmaaier... jammer Scheve mond

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:20

Ik moet toegeven, ook ik had geen al te goede gedachten bij shetjes, maar al even zeer moet ik toegeven dat m'n mening helemaal herzien is!! Wij hebben nu zelf een grote shet die 200% betrouwbaar is, zeer goed opgevoed, extreem lief voor de kinderen, luisterd feilloos ook onder drukke omstandigheden (aan school bijvoorbeeld Haha!) ... Shetjes hebben echt wel meer in zich dan gras maaien (al is dat een klusje dat ze met plezier doen, en ze bemesten nog 's achter hun ook Haha!)

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 09:01

Ik heb Leuke veelzeidige pony's (recreatie) gedaan. Je kan er gewoon leuk op rijden voor de lol.

Stal Shetbende nu 10 pony's.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 09:39

Ik heb de combi gekozen. Ik vind het veelzijdige pony's voor de recreatie maar ik vind dat ze in de sport ook wel wat kunnen presteren. Kijk naar het grand national of bij bijvoorbeeld marathon.
Toch zijn sommige ook wel kinderpony's die van mij bijvoorbeeld wordt altijd geborsteld door mn nichtje van 6 zij rijd er ook af en toe op.
Rijden wordt met die van mij vnl voor de lol gedaan maar als we straks tweespan gaan doen dan gaan we misschien ook weleens aan wedstrijden meedoen. Je ziet dus hoe veelzeidig die kleintjes zijn!

Lovers Estragon & Herlando Lovers

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 09:50

Ik heb ook een combi gekozen, vooral omdat het zo verschillend is, Berdientje kan je bv met een kind van 3 op pad sturen (ik bedoel dus dat het kind ernaast loopt) Maar dat zou ik bij Pooh nooit proberen. Pooh zie ik misschien ooit voor de kar nog wel eens wedstrijdjes rijden hoor, daar is ze een hele goede pony voor, lekker pittig en fel. Berdien is daar gewoon weer niet braaf genoeg voor, die gaat alleen maar kloten. En allebei zijn het heerlijke recreatiepony's Haha!
BTW dit is niet alleen gebaseerd op deze twee shetties, is alleen een voorbeeld. Ik zie het ook bij de andere heleboel shetties die ik ken Haha!

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 13:12

Ik heb gestemd op Veelzijdige pony's.

Shetten vind ik echt fantastische beesjes, ik heb ook erg veel bewondering voor ze, omdat ze, ondanks ze zo klein zijn, zo ontiegelijk sterk zijn.
Ze hebben karakter en zijn erg leuk om te zien.
Je kunt heel erg veel met ze, want ze zijn erg intelligent.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 13:35

Een combinatie. Ik ken vervelende kleine donderstenen, maar ook betrouwbare kinderpony's en alles hier tussenin. Ik heb er niet echt een vaststaand beeld van.

* To Belg, or not to Belg *

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 13:46

Een combie. Het zijn zeker veelzijdige pony's. Voor de sport en recreatie. En ik vind ook dat een shet dusdanig op gevoed moet zijn dat hij ook prima als kinderpony door kan.

Maar zeker geen grasmaaier of kleine klere pony.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 14:12

Kleine klere pony's Haha!
Nee hoor, grapje. Ik vind Shetlanders superpony's!

Heb dan ook gestemd combi van.
Het kunnen fijne kinder pony's zijn mits goed afgericht.
Het kunnen grasmaaiertjes zijn of als gezelschap bij andere paarden.
Ze zijn ook leuk voor volwassenen die er recreatief wat mee willen doen (voor de kar, vrijheidsdressuur, bij niet al te zware mensen ook rijden).
En ze kunnen ook best meekomen in de sport.
Het ziet er dan misschien niet helemaal "mooi" uit maar het kan zeker.
Vooral als er ook een goede ruiter opzit! +:)

Zou zelf ook best een shet willen hebben, weet genoeg leuke dingen om er mee te doen Lachen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 14:17

Fijne beestjes!! Maar....venijnig (hap en,...ooowww,...jeetje? Heb ik wat gedaan? Schijnheilig Schijnheilig Nee toch? dat was ik niet hoor, kijk maar eens hoe een onschuldig koppie ik heb Tong uitsteken Schijnheilig ) en vooral:.....SLIM Schijnheilig Tong uitsteken

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 15:51

Geen veelzEIdige pony's Ik heb gestemd op combi van bovenstaande opties Lachen Ik vind ze heel leuk voor erbij (leuke grasmaaiers dus) Maar je kan ze ook recreatief erg veelzijdig gebruiken


Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:43

Ik heb ook voor combi gekozen!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:32

Uiteraard veelzijdig in de sport. Grand National, aangespannen, bixi's en ik breng Zorro zelf uit in de dressuur.

Alle paarden en pony's moeten die niet goed opgevoed zijn zijn "klere" beestjes. Het is geen raseigenschap van de shetlander.

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:13

anders, ik hou niet zo van shetten, dus als echt leuk zie ik ze zoieso niet... nou heb ik ook nooit echt leuke ervaringen gehad, maar dat kan ook aan mij of de pony's in kwestie liggen natuurlijk...

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:29

Een combi van allemaal.

Af en toe zijn het kleine klere pony's Haha! , als ze weer eens de omheining slopen Tong uitsteken Of zo ontzettend stront eigenwijs zijn Cool Maar dat vind ik dan juist weer zo leuk aan ze Haha!

Dat ze het ook goed doen in de sport bewijst dat ze hoog in de mensport meelopen. En de Grand National natuurlijk. Eigenlijk kun je er alles mee doen wat je ook kunt doen met een paard.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 20:31

Yessy schreef:
anders, ik hou niet zo van shetten, dus als echt leuk zie ik ze zoieso niet... nou heb ik ook nooit echt leuke ervaringen gehad, maar dat kan ook aan mij of de pony's in kwestie liggen natuurlijk...


Kleine klere pony's dus...
Mag je gerust zeggen hoor Haha!
Het gaat er niet om of ze het zijn ja of nee, het gaat erom hoe JIJ ze ziet, en als jij ze als kleine klere pony's ziet, dan is dat zo.

Tot nu toe veel "shetland liefhebbers", ben vooral benieuwd naar wat de niet shetland liefhebbers ervan vinden.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:33

ik vind het geen van alle want ik zie de shet als een coole stoere pony die nneit voor kleine kinderen is en die lekker rennend en bokkend en bijtend door het land mag rennen. als ik een weiland zou hebben en 1 paard dan zou ik er een shet bijkopen. Ik vind ze gewoon zo lekker eigenwijs en zo cool als ze bokken enzo. Haha!

dan eigenlijk een leuke grasmaaier waar je veel mee kan Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 20:56

er is ook nog de optie "anders" mochten de rest van de opties niet naar wens zijn.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:00

combi!!!!!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:14

stef schreef:
er is ook nog de optie "anders" mochten de rest van de opties niet naar wens zijn.

ja die heb ik ook gekozen Knipoog

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:48

Ik hoop recreatie pony's maar ben beetje blond en had combinatie bovenstaande over het hoofd gezien Haha! dus vandaar maar het ook hoe je ze opvoed want als je alles toe laat kunnen het nare beestjes worden!

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:21

Ik heb op combi van bovenstaande opties gestemd. Shetlanders zijn zeker veelzijdig (zie ukkie!), ze zijn ook goede grasmaaiers (als ze niet ontsnappen Haha!) en zijn soms wel eens echte rotzakjes. Maar dat zit er bij elk ras wel tussen. Misschien bij shetlanders iets meer, omdat die sneller door onervaren ruiters gekocht worden (kleine kinderen en de lage verkoopprijs). Maar dat ligt dan weer helemaal aan de opvoeding.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:43

Ik denk toch combi. En het zijn zeker geen kleine klere pony's. (de meeste dan Knipoog ) Het zijn ook hele veelzijdige pony's. Je kunt er alles mee doen, nou alles bijna alles. Haha!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:02

Ik vind het wel een leuke vraag. Ik antwoord even naar hoe ik weet dat Shetten worden gebruikt.
Er zijn mensen die het rotpony's vinden, er zijn ook rotpony's tussen. Maar dit komt wel door diegene die de pony opvoed.
Er zijn ook mensen die hem als grasmaaier gebruiken. Zo kan ik je veel voorbeelden hier uit de buurt geven. Echt een beestje voor de leuk, maar verstand hebben ze er vaak niet van.
Kinderpony's, om eerlijk te zijn ben ik nog geen echte fan van een Shetlander als kinderpony. Ik ken teveel Shetten die daarvoor niets zijn. Maar toevallig ken ik er ook eentje die wel geschikt is. De meesten die ik ken echt niet.
Recreatiepony's zijn het zeker. Aangespannen en onder het zadel.
Voor de sport, sorry, dan vind ik ze minder. Recreatiesport gaat wel. Maar ik merk dat je ook bijvoorbeeld aangespannen snel toch meer moeite moet doen. Ik weet iemand die met Shetten wel vrij hoog rijd, maar er wel veel voor moet doen.

Dus een combi.

Bij mij komt er geen Shet in, ik ben er te zwaar voor, en aangespannen heb ik ook liever een grotere pony. Als er bij ons ooit een Shet komt, dan mini om te fokken.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers