Help! Gerechtsdeurwaarder!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Help! Gerechtsdeurwaarder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 15:46

Ik schrik me dood, krijg net een brief van een gerechtsdeurwaarder die uit naam van UPC Nederland ruim 760 euro vordert wegens achterstallige betalingen.
Nou wil het feit dat dit gaat over mijn modems voor chello en telefonie die op respectievelijk 5 en 21 oktober zijn verwijderd. Ik weet dus heel zeker dat ik dit bedrag niet hoef te voldoen.
Ik heb ontvangstbevestiging van de opgehaalde apparatuur en moet nu een brief opstellen en deze binnen 5 werkdagen versturen om bezwaar te kunnen maken. Wie kan mij helpen bij het opstellen van een dergelijke brief?
Mensen, begin niet aan UPC, want ik zit al vanaf mei te klooien met opzeggen...

* To Belg, or not to Belg *


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 15:50

gewoon even bellen en uitleggen.......... de bewijslast ligt bij hun.......... niet schrikken hoor.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 15:52

Ik heb al gebeld, maar moet een brief sturen met het bewijsmateriaal. Weet niet zo goed hoe ik die moet opstellen.

* To Belg, or not to Belg *

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 15:55

hey kloyo´s hier zijn de kopieen van de opzegging, de ontvangstbevestigingen en een rekening voor mijn tijd. iets in die strekking zou er bij mij uitgaan.

Hoeft iks formeels te zijn, Doe de kopieen van de bewijzen erbij maar laat ze wel weten dat dit geen grappen zijn.

Als je het moeilijk wil maken dan zeg je tegen hun, komen jullie maar met jullie bewijzen dat ik het moet betalen. Maar daar moet je natuurlijk maar net zin in hebben.

Gewoon een kort briefje referend aan het telefoongesprek met de kopieen is genoeg

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 16:00

Moet je zoiets nog aangetekend versturen?

* To Belg, or not to Belg *

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:01

ik zou m per gewone post versturen, aantekenen gaat jou nog meer geld kosten

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:02

Het is hier in Nederland nog steeds zo dat zij moeten bewijzen dat jij schuldig bent, jij hoeft niet te bewijzen dat je onschuldig bent.

En je hoeft je niet erg druk te maken hoor, zo'n brief krijg je al snel. Heb je trouwens eerst al brieven gehad voor incasso? Zo niet zijn ze fout.
Bij deurwaarders / incasso's is het meer dreigen dan daadwerkelijk tot actie overgaan. Spreek uit ervaring.

Je hoeft er echt geen nette brief van te maken, wel kopieën van maken en liefst aangetekend opsturen. Ook niet het originele bewijs opsturen, maar daar ook kopieën van sturen.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:04

Yorghos schreef:
Moet je zoiets nog aangetekend versturen?


Je zou het ook kunnen faxen met ontvangstbevestiging.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:05

Dat kan inderdaad ook, is ook nog sneller.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 16:07

Ik heb 2x een rekening van UPC zelf gehad, maar daarover heb ik gebeld en toen niks meer gehoord. Dat was eind september, ofzo. Ik nam aan dat het dus in orde was, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Ik ga nu iig even kopiëen maken en ik heb gelukkig zelf bijgehouden wanneer er telefonisch contact is geweest. Ik hoop het dan te kunnen afwerken...

* To Belg, or not to Belg *

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 16:10

Tessebes"]
[quote="Yorghos schreef:
Moet je zoiets nog aangetekend versturen?


Je zou het ook kunnen faxen met ontvangstbevestiging.
[/quote]

Ik heb helaas niet de beschikking over een faxapparaat. Op mijn werk wel, maar daar kom ik maandag pas weer en ik wil dit vandaag nog proberen af te werken.

* To Belg, or not to Belg *

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:15

Och gut...UPC is weer bezig...hier hetzelfde verhaal...kregen ook brieven van een incassobureau...we moeten een rekening betalen...maar we hebben alles betaald...ik werd er zo schijt ziek van...nu zou het incassobureau het uit gaan zoeken.
Wij willen ook van UPC af..gaan naar een andere provider en hopen dat we daar niet zoveel problemen mee krijgen.

Ik sta trouwens bekend bij UPC als wanbetaler haha..
UPC kan niet omgaan met mensen die verhuisd zijn..dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor die dozen daar...rekeningen kwamen op mijn oude adres aan (en dat meisje gooide ze weg)en bij ons nieuwe adres kwamen rekeningen aan...en UPC dacht ook nog even een tijdje geld bij mijn ouders afhandig te kunnen maken....de sukkels!!


Boris
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:33

Paar tips (heb zelf bij deurwaarders gewerkt Haha! ):
-op zich hoeft het geen formele brief te worden, maar ik zou niet beginnen met "hey klojo's". Het is nog altijd zo dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn. Hou het dus netjes en concreet.
-aantekenen hoeft niet, je kunt ook gewoon na 1 of 2 dagen bellen en vragen of de brief goed is ontvangen. Kun je gelijk even vragen hoe ze het nu verder gaan oplossen en of ze nu voldoende info hebben.
-inderdaad zelf alle originelen houden! ook in je brief refereren aan de telefoontjes die je hebt gehad (als je het weet liefst ook nog aangeven met wie je hebt gesproken).
-vraag (vriendelijk!) om een bevestiging dat de hele situatie nu is opgelost en vraag of ze dat binnen (bijvoorbeeld) 2 weken willen sturen. Dat zet een beetje druk er op en dan weet je zelf tenminste wanneer je reactie had moeten hebben en wanneer je dus moet gaan bellen.

Tenslotte, ook al heb je gelijk (daar ga ik van uit), het is de kunst om gelijk te krijgen en ook al is dat niet even makkelijk, soms gaat dat nu eenmaal beter als je je woede/frustratie etc. weet in te tomen.
Succes!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:36

boris, ..... ik bedoelde het ook niet letterlijk hoor!

maaruh ik vind best dat je je ongenoegen mag laten merken, jij zit niet te wachten op die sjit.

De arrogantie van die bedrijven is soms enorm. Vergeet niet dat zij moeten bewijzen dat jij een schuld hebt. Dat jij dit nu doet doe je om HUN tegemoed te komen. Als jij niet mee wil werken komt het voor de rechter en word daar bepaald dat jij geen schuld hebt, want dan overleg jij het bewijs daar.

Enuh ik vind niet dat ze jou lief hoeven te vinden hoor. Dat vinden ze jou ook niet

Boris
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:43

gijsenkim, weet ik Knipoog Ik haalde dat aan als voorbeeld. Trouwens je zou verstelt staan over de teksten die je bij een deurwaarder in brieven ziet staan ! Ik bedoel alleen te zeggen dat je meer resultaat boekt als je de brief netjes opstelt en vraagt om alles uit te zoeken.

Je kunt het inderdaad voor de rechter laten komen, alleen.... zit je daar zelf op te wachten? Ze hoeven je niet lief te vinden, maar als je nu even "helpt" dan is het probleem wel opgelost. Anders zit je nog een tijdje met dit probleem in je maag, maar goed dat is natuurlijk je eigen keuze. Zoals ik al eerder zei, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. En de weg naar dat "gelijk krijgen" kan heel vervelend zijn of makkelijker lopen, dat bepaal je zelf....
Laatst bijgewerkt door Boris op 16-12-03 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:45

Dat begrijp ik ook. Ik kan me er enigzinds een voorstelling van maken, Jullie zullen soms best gelachen hebben denk ik.

Ik ben trouwens wel van mening dat het met een deurwaarder beter zaken doen is dan met de schuldeiser zelf.

Boris
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:54

Veel gelachen, maar zo nu en dan ook mindere momenten... Schrijnende gevallen waar je zelf weinig aan kunt doen en ook dreigementen zijn niet zo fijn, zeker niet als er slechts een houten balie zit tussen jou en die ander. Ik heb daar in ieder geval voor mezelf geleerd dat ik problemen liever niet groot laat worden maar zo snel mogelijk oplos, ook al ben ik zelf niet altijd de "schuldige". Het kan vreemd lopen als je bij het standpunt blijft dat de ander moet bewijzen...
Denk trouwens ook dat je inderdaad beter met de deurwaarder kunt handelen dan met eiser, deurwaarder heeft over het algemeen een meer realistische kijk op de zaak en is (iets) objectiever.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 17:15

Helaas moet ik mijn onschuld via UPC bewijzen, en niet aan de deurwaarder. Ik hoop dat de hele zaak nu vlot wordt afgehandeld, maar UPC kennende kan dat nog eens behoorlijk tegenvallen. Hun administratie is echt een gigantische puinhoop volgens mij.
Ik heb een schriftelijke ontvangstbevestiging dat mijn modem op 21 oktober is opgehaald en vanmiddag had ik de klantenservice aan de telefoon die mij doodleuk vertelde dat er geen monteur is geweest... Ja, ja!

* To Belg, or not to Belg *

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 17:28

Officieel gezien mag UPC zich er niet meer mee bemoeien, als ze het uit handen hebben gegeven.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 17:31

Tessebes schreef:
Officieel gezien mag UPC zich er niet meer mee bemoeien, als ze het uit handen hebben gegeven.


Dat dacht ik dus ook........... Haha!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 18:59

Ik heb ook eens een brief gehad,
ging over 8.60!! (Die wij overigens gelijk betaald hadden) van de gemeente groningen.
Die zouden we niet betaald hebben en na meerdere herinneringen en dergelijke nog steeds niet. Waar wij over gebeld hebben dat dat wel het geval was, zij gecontroleerd en het klopte idd. Tot tweemaal toe dus zo'n herinnering gehad, dat vond ik al irri...

Maar goed, ik dus Groningen gebeld, zij zei ook dat ik bij de deurwaarder moest bewijzen dat ik betaald heb. Zij konden er niets meer aan doen, want het was al uit handen gegeven....

Toen heb ik haar haarfijn uitgelegt dat zij dat zelf mag doen. Omdat hun administratie een k*tzooi is, mag ik het oplossen? Dat dacht ik dus niet. Boos!
Niet van jou probleem, mijn probleem maken... Ons een beetje beschuldigen van achterstallig betalen (had het afschrift thuis) en dan ook nog de deurwaarder sturen? Ze zei dat zij er niets aan kon doen... ja, zo dacht ik er ook over, IK kan er niets aan doen dat hun er een troep van maken... Ik was echt boos. Twee keer gebeld nadat zij een herinnering hadden gestuurd en dan nog niet op orde????

Ik heb niets meer gehoord daarna... Verward

Ik vind het heel erg dat jij als burger de schuldige wordt hiervan... ik hoop dat het snel opgelost is....

Succes....

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:15

Ik heb je een PB gestuurd Knipoog

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:02

Hetzelfde gehad met de NUON. Van mij mogen ze die toko opdoeken. Wat een waardeloze administratie hebben ze daar. Dreigementen dat ze de electriciteit af zouden komen sluiten.... Grapjassen.
Maar intussen voel je je wel mooi kl*te. Succes!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 20:28

Jennygirl schreef:
Dreigementen dat ze de electriciteit af zouden komen sluiten.... Grapjassen.


Inderdaad, grapjassen zijn het. Ze dreigen mijn telefonie en chello af te sluiten, terwijl ik al vanaf mei geen abonnee meer ben...

* To Belg, or not to Belg *

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:28

ik zou zeggen.......... jonges sluit vooral af die handel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Corien_, DotBot, DWitzel, Facebook, fleurtjeuh, Hootje, Silenna, tessaaa24, Urona447 en 160 bezoekers