Darwin.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Darwin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 10:29

Nou zijn er al een aantal topics waarin mensen vragen of er meerdere bokkers zijn met dezelfde afstamming als hun paard, maar ik wilde toch ook een poging wagen. Haha! Dussss, zijn er Bokkers met een afstammeling van Darwin en is het waar zoals wordt beweerd door velen dat Darwin (v. Roemer) over het algemeen heel lieve nakomelingen fokt?? Door de kenners wordt ook weleens beweerd dat Darwins nogal strak in hun lijf zijn. Ben heel benieuwd.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:45

Goh wat een enthousiasme........ Huilen Huilen Huilen

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 13:09

Yep, mijn paard Ozistrade is een nakomeling van Darwin OK dan! En qua karakter is ze inderdaad harstikke lief Lovers Onder het zadel is het af en toe nog weleens een racemonster en een wat kijkerig paard, maar ik heb vernomen dat dit er ook vooral in zit van moeders kant Verward Ik hoor eigenlijk ook altijd van alle kanten positieve berichten over de nakomelingen van Darwin OK dan!

Hier een foto van Ozis, een dochter van Darwin dus *LOL* :

Afbeelding

Heb je ook een foto van jou paard? Ik ben benieuwd of ze een beetje op elkaar lijken Pling

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 13:19

Toevallig bleek ik tijdens de eerste bezichtiging van de hengstenkeuring dit jaar, naast de fokker van Darwin te zitten! De heer Janssen uit Fochteloo. Bijzonder vriendelijke en bescheiden man.

Over Darwin zelf hoor ik ook goede berichten, is Inspecteur geen nakomeling van Darwin?

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 14:18

Ik heb een Jet Set x Darwin. Dus Darwin is de vader van de moeder.
Mijn merrie is zeer lief en zet zich voor de volle 100% in. Verder is ze niet kijkerig of schrikkerig. Ze windt zich niet snel op.
Ze is pas 4 en nog niet zo lang ingereden, maar ze is absoluut niet strak in haar lijf. Ze is mooi soepel en zeer ontspannen.

Ze is gewoon een 'gouden paard met een gouden karakter'.

Voor evt. foto's: zie mijn profiel: Secret.
Laatst bijgewerkt door Imago01 op 16-12-03 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 14:39

Mieke schreef:
Toevallig bleek ik tijdens de eerste bezichtiging van de hengstenkeuring dit jaar, naast de fokker van Darwin te zitten! De heer Janssen uit Fochteloo. Bijzonder vriendelijke en bescheiden man.

Over Darwin zelf hoor ik ook goede berichten, is Inspecteur geen nakomeling van Darwin?


Inspekteur is inderdaad een zoon van Darwin, en Paddox (v. Ferro) heeft Darwin als moedersvader. Darwin staat er om bekend hele goede karakters te geven aan zijn nakomelingen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 14:43

Ik heb een Vasco x Ecrasiet. Darwin zit in de Vascotak.

Ik kan niet anders zeggen als dat ik qua karakter een van de liefste paarden heb die ik zo ken. Dat zal dan de Darwin-kant zijn.

Het is tevens ook het meest eigenwijze paard dat ik ken. Ze blijft lief, maar als ze iets niet wil, wil ze het ook niet. En als ze het dan uiteindelijk wel gaat doen, doet ze het maar voor 1 of 2 mensen. Dat zal de Amorkant aan mijn lieve draakje zijn.

Foto's in mijn profiel.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 14:45

Foto's van mijn Darwin staan ook in m'n profiel! Haha!
Mijn paard is inderdaad ook een beest met een gouden karakter!
Maar ook de mijne kan erg kijkerig en loperig zijn MarchaL.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 14:46

Anya schreef:
Ik heb een Vasco x Ecrasiet. Darwin zit in de Vascotak.

Ik kan niet anders zeggen als dat ik qua karakter een van de liefste paarden heb die ik zo ken. Dat zal dan de Darwin-kant zijn.

Het is tevens ook het meest eigenwijze paard dat ik ken. Ze blijft lief, maar als ze iets niet wil, wil ze het ook niet. En als ze het dan uiteindelijk wel gaat doen, doet ze het maar voor 1 of 2 mensen. Dat zal de Amorkant aan mijn lieve draakje zijn.

Foto's in mijn profiel.


Vasco is een Gag xx x Darwin Sgrt, en dat is een andere Darwin dan die in dit topic wordt bedoeld (de Roemer-zoon).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 14:47

O ja, mijn ex-instructrice heeft op de stal gewerkt waar Darwin stond vroeger toen ie nog leefde. Ze zei dat ook Darwin zelf een vreselijk lief beest was. OK dan!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 14:49

Ik heb dus twee Paddox-nakomelingen, waar dus ook Darwin inzit. Bijzonder goed karakter zit er bij beide in.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 14:52

MissHIS"]
[quote="Anya schreef:
Ik heb een Vasco x Ecrasiet. Darwin zit in de Vascotak.

Ik kan niet anders zeggen als dat ik qua karakter een van de liefste paarden heb die ik zo ken. Dat zal dan de Darwin-kant zijn.

Het is tevens ook het meest eigenwijze paard dat ik ken. Ze blijft lief, maar als ze iets niet wil, wil ze het ook niet. En als ze het dan uiteindelijk wel gaat doen, doet ze het maar voor 1 of 2 mensen. Dat zal de Amorkant aan mijn lieve draakje zijn.

Foto's in mijn profiel.


Vasco is een Gag xx x Darwin Sgrt, en dat is een andere Darwin dan die in dit topic wordt bedoeld (de Roemer-zoon).
[/quote]

Oh dat kan natuurlijk ook Lachen
Dan zit het lieve karakter in de naam Darwin Knipoog

hertog
Berichten: 94
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 14:58

Een vrouw bij mij op stal heeft een Darwin, is op stal erg vriendelijk, maar kan met rijden wel even een kop op zetten. Dat kan ook komen omdat ze erg vroeg is ingereden, met 2 jaar en 4 maanden. Dit was de vorige eigenaresse. Nu wordt er gelukkig een stuk rustiger met het paardje gedaan.

Nieuwe foto's in mijn profiel, op 2 januari 2006

Geniet van de dag, en ga nooit boos slapen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:03

MissHIS"]
[quote="Mieke schreef:
Toevallig bleek ik tijdens de eerste bezichtiging van de hengstenkeuring dit jaar, naast de fokker van Darwin te zitten! De heer Janssen uit Fochteloo. Bijzonder vriendelijke en bescheiden man.

Over Darwin zelf hoor ik ook goede berichten, is Inspecteur geen nakomeling van Darwin?


Inspekteur is inderdaad een zoon van Darwin, en Paddox (v. Ferro) heeft Darwin als moedersvader. Darwin staat er om bekend hele goede karakters te geven aan zijn nakomelingen.
[/quote]

MissHIS, kan je ook zo'n lijstje van Darwin tevoorschijn toveren??? Lachen
*kijkt heel lief* Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:06

Ik kom hier in het noorden heel weinig afstammelingen van Darwin tegen. Toevallig zondag bij de L2 selectie was er nog eentje, heel sporadisch zie ik er eens eentje, waar ik dan totaal geen vergelijking in zie met mijn paard.
Haha!
Bedankt voor jullie reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:49

Ik heb 2 Darwins gereden en ik vond het beide superfijne paarden. De ene liep Z dresuur op zijn slofjes. Mooi aansprekend paard die goed kon lopen.

En de andere is nu in jou bezit Picasso Haha! Haha!:D:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 17:34

Pipo schreef:
Ik heb 2 Darwins gereden en ik vond het beide superfijne paarden. De ene liep Z dresuur op zijn slofjes. Mooi aansprekend paard die goed kon lopen.

En de andere is nu in jou bezit Picasso Haha! Haha!:D:D



En is nog steeds geen Z Haha!
Maar wel een superfijn paard!!!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 18:38

Picasso schreef:
O ja, mijn ex-instructrice heeft op de stal gewerkt waar Darwin stond vroeger toen ie nog leefde. Ze zei dat ook Darwin zelf een vreselijk lief beest was. OK dan!


Sorry dat ik er ff bij kom maar is Darwin dood dan?
Darwin is toch dat paard dat bij de junioren/young riders zit/zat????

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:04

INkie"]
[quote="Picasso schreef:
O ja, mijn ex-instructrice heeft op de stal gewerkt waar Darwin stond vroeger toen ie nog leefde. Ze zei dat ook Darwin zelf een vreselijk lief beest was. OK dan!


Sorry dat ik er ff bij kom maar is Darwin dood dan?
Darwin is toch dat paard dat bij de junioren/young riders zit/zat????
[/quote]

Darwin (v. Roemer) is inderdaad vorig jaar overleden. De Tangelo xx-zoon Darwin loopt in de sport met Wendy Fokker (YR).

Aimee

Berichten: 11794
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:28

Een vriendin van me heeft twee Darwins, zelf gefokt, zijn twee volle broers. Allebei een super karakter en leuke paarden, fijn in de omgang. Is ook meteen hun enige overeenkomst, de één lijkt een kloon van Darwin, de ander van z'n moeder....... Haha!

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:44

Overigens is Picasso een kopie van zijn grootvader Souvenir, niet alleen qua uiterlijk en aftekeningen, ook een beetje qua karakter. volgens mij fokte die hengst ook superfijne karakters!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:02

Ik heb een Kimberley x Darwin en ook ik hoor alleen positieve berichten over darwin. Zelf liep ie ook bijzonder goed en geeft goeie nakomelingen. Mijne is erg braaf en nooit kijkerig oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:22

Pipo schreef:
Overigens is Picasso een kopie van zijn grootvader Souvenir, niet alleen qua uiterlijk en aftekeningen, ook een beetje qua karakter. volgens mij fokte die hengst ook superfijne karakters!


Ik had hoop dat je zou zeggen grootvader Roemer..... Lachen
Dat vond ik toch ook wel een kanjer hoor....... Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:24

Wat is er mis met Souvenir? Volgens mij niets hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:31

Pipo schreef:
Wat is er mis met Souvenir? Volgens mij niets hoor!


Helemaal niks denk ik??? Verward
Ben gewoon een enorme fan van Roemer.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers