Wedstrijd sores

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-01 07:11

In Amerika zijn ze gek op awards uitreiken lijkt het wel, zo ook op de horse shows (wat overigens gewoon wedstrijd betekend, heeft niks met een show/demonstratie te maken). Zo kun je op wedstrijden awards winnen voor het beste paard van een bepaald ras, beste young rider (ruiters t/m 21, waar ik dus nog onder val) show highpoint en ga zo maar door. Inmiddels bulkt mijn kamer uit van de awards, voel me net kwik, kwek en kwak van de jonge woudlopers *LOL* Maar goed, zo maakt de USDF (te vergelijken met de nederlandse KNF/NBVR en ook NVDR) ieder jaar rankings op over hoe je geplaatst staat ten op zichte van de rest van Amerika. Ik had mijn jonge paard dit jaar voor het eerst gestart en we hebben echt een knaljaar gehad. Ik kreeg nu een brief in de bus met mijn rankings en die waren niet eens zo slecht!

Lachen Mijn paard staat op de derde plaats beste
KWPN paard in training level (= B dressuur)
in de categorie Young riders.

Lachen Ik sta op de 13e plaats in Training Level van
de Young Riders van heel Amerika

Lachen Ik sta 120ste overall in training level (uit +/-
5000 ruiters) dit gaat dus over alle ruiters die
training level rijden, dus prof, amateur, YR

Lachen Ik sta 22e in First Level (= L dressuur) van de
Young Riders

Lachen En op de 122ste plaats First Level overall (ook
uit +/- 5000 ruiters)

Ik was eigenlijk best wel verbaast en blij natuurlijk! Ik vind het ook heel knap van mijn paardje (ben stiekum wel ongelooflijk trots op `m Lovers ). Hij is nog maar 4 jaar en dit was notabene zijn eerste wedstrijdjaar. Hij heeft zo`n beetje iedere proef 1 (en vaker) 2 winstpunten gelopen en ook een paar keer 3 winspunten. Volgend jaar gaan we heel Amerika ff inmaken, dat snappen jullie wel he Haha! Maar dan in de M.

Nou ja dat wou ik even laten weten, en om er even een topic van te maken: Hoe is jullie wedstrijd jaar verlopen (ondanks MKZ)? Nou ja, het is nog niet helemaal om (hier loopt het seizoen van 1 oktober t/m 30 september), maar tot nog toe? Ik ben trouwens ook gekwalificeerd voor de kampioenshappen. Die zijn dit weekend maar ik vertrek donderdag al ( moet helemaal naar Oklahoma :0 ) Ik laat jullie wel weten hoe het is gegaan!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 09:18

Zozo dat is zeker niet slecht wauw je wordt beroemd!!!!

Mijn jaar is niet zo heel erg slecht denk ik ondanks de MKZ.Tijdens de wedstrijden voor het bronzen paard eindigde ik in het totaal op de 4de plek. *trots*
Ik moest een aantal bekende ruiters voorlaten gaan maar had er ook wat uitgereden
Voor de MKZ reed ik nog in de L ben ook naar de slectie's van de NBVR kampioenschappen gegaan.
Daar werd ik 6de ondanks een rotbak had Lot het daar niet zo slecht gedaan.
Paard van een clubgenootje kwam kreupel daar de bak uit (vol kuilen etc.)dus we hadden mazzel.
Na de MKZ voor het eerst M1 gestart. Dat ging niet al te best vanwege zenuwen van mijn kant en de 2 keren daarop kreeg ik nogal ruzie met het paard die elke keer zodra ik de zweep weggooide niets meer wou doen ook de galop niet.
Dat is nu opgelost en ik ben nu 4 keer op rij eerste geworden en heb 4 winstpuntjes.
Ik hoopte zondag de 5de te rijden maar zit nu met een zwaar gekneusde enkel dus dat zal wel niet lukken.
Voornemen is om zomer 2002 M2 te gaan starten dan zijn we er denk ik beiden wel klaar voor./
Voorlopig nog niet

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 09:56

Jee knap hoor! Dus binnen enkele jaren staat jouw naam in de boekjes? Haha! Ga zo door zou ik zeggen!
Ik zou willen dat ik zulke wedstrijdresultaten had!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 10:02

Wow netjes man! Echt Cool Enig idee hoeveel wedstrijdruiters er zijn daar bij jullie? Een stuk meer als hier denk ik Haha!
Volgend jaar eerste he!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 10:04

Nou is toch leuk! Goed hoor!

(moet volgend seizoen nog maar zien dat ik uberhaupt op een ranking-lijst terecht kom Haha! )

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 12:25

Knap hoor!
Lekker als je van te voren al weet dat je gaat winnen!!!

Ik ben op zich redelijk tevreden over dit seizoen,
Kreeg Ozep in maart, hij was toen alleen zadelmak, in april ben ik een beetje begonnen met rijden, in juni heb ik mijn eerst B wedstrijdje met hem gestart en nu gaan we M starten.
Het had van mij nog wat sneller gemogen, ik had dit jaar eigenlijk nog wel M2 willen rijden, maar ik mag niet klagen.
Volgend jaar moet hij in iedergeval Z lopen, het liefst nog voor / in het 2e kwartaal.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 12:54

Sjuimpje, doe wel effe rustig aan met je jonge paard. Vindt 6 nog wel jong voor de Z. Je vraagt toch wel zware oefeningen. Zelf zou ik minimaal 7 jaar willen in de Z. Je wilt toch langer genieten van je paard dan tot volgend jaar in de Z?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 13:38

Hoi Elenoor,
bedankt voor je bezorgdheid Haha!
Maar is niet nodig hoor!
Naast onze wekelijkse dressuurles 'train' ik niet meer dan eens in de week, dat is ook nooit langer dan een half uur.
Verder probeer ik eens in de week te springen en de overige dagen gaat hij aan de longe, het bos in of een dagje weide,
relaxt programmaatje toch?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 19:43

Goed hoor, van jou en Perry.
Zijn halfbroertje Pablo (ook een 4 jarige Flemmingh) heeft het prima gedaan dit seizoen. Nadat we in december een keer B gestart waren (2 w.p.) is door de MKZ perikelen een tijd lang niets gebeurd. Toen daarna de wedstrijden weer begonnen hebben we uit 4 proeven 5 w.p. gehaald in het B en vervolgens uit 4 proeven ook 5 w.p. voor het L1. Hij heeft nu twee keer L2 gestart, de eerste keer was hij aan het puberen, de tweede keer hadden we 155 punten. Verder hebben we zondag voor het eerst officieel B gesprongen, en dat ging redelijk. We zijn eind augustus naar zijn 1e oefenparcours geweest dat me geloof ik 64 strafpunten opleverde in de 50 cm rubriek. (val, balken, weigering etc) en nu kwam hij rond in de B. Wel met wat strafpunten (13 geloof ik) maar dat vond ik minder belangrijk. Vrijdag weer, kijken wat het dan wordt.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 22:53

Goed hoor, Pril, dat je zulke plaatsen inneemt.

Gelukkig hebben wij hier niet zulke rankings, want ik vraag me af op wat voor plaats ik zou staan. Haha!

Ik heb dit jaar echt een pechjaar achter de rug.
Fitz is heel veel uit de running geweest vanwege hoesten, beenwond en kreupelheid.
Schoot niet echt op.

Ik heb in totaal 5 wedstrijden gereden dit jaar. 3 voor de MKZ en 2 erna.
Ik begon als M1 + 4 dit jaar. Tijdens de Almelose Ruiterdagen, dit zijn 5 dagen wedstrijden, ben ik de M2 doorgereden en ging ik als 2e de finale van de M2 in, dus dit was wel succesvol.

Daarna heb ik nog 1 wedstrijd gestart in het Z1 en daar was ik 2e met 186, mijn eerste wp in het Z1 dus.
In totaal heb ik f 350,- prijzengeld uit die wedstrijden dus daar ben ik wel tevreden mee.

Ik hoop dit jaar nog wat wedstrijden te kunnen rijden en ook wat winstpuntjes bijelkaar te sprokkelen, zodat ik eindelijk in het Z2 Fitz zijn fantastische wissels kan laten zien Haha! !

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-01 22:57

Leuk om allemaal te horen! Ik moet eerlijk bekennen dat ik in Texas niet echt concurentie heb, maarja ik kan er toch niets aan doen dat mijn tegenstanders nog niet eens het niveau van "hoe blijf ik de hele proef op m`n paard zitten" onder de knie hebben? *LOL* Ik heb zelfs een aantal keren gewonnen met Per met scores ergens in de 70% en de tweede plaats had 55% Bloos ! Daarom vind ik deze rankings over heel Amerika wel leuk, want aan de east en west coast (en vooral Florida en Californie) zitten wel heel veel goede ruiters. Mischien dat ik volgende winter twee weekjes in Florida ga starten, daar heb je pas concurentie! Maar ik ga er niet eerder heen voordat Perry constant in de 70% kan scoren op het level dat ik volgend jaar wil starten (= M), anders ben je daar niets waard. Je moet dan tegen topruiters rijden zoals Michelle Gibson, Caroll Lavel etc. (die starten met jonge paarden rustig in de B!) maar das juist wel coollie! Niet dat ik enige kans maak hoor, maar ik wil in ieder geval niet finaal afgaan. Maar eerst nog heeeeel lang oefenen en heel veel centjes sparen want een wedstrijdcircuitje Florida is alles behalve goedkoop Scheve mond\

Wauwie Nimber, zit je alweer bijna in de M2?! Dat gaat echt lekker zo! (mag Perry een beetje massa van Lot lenen? Perreknol is nl. echt een ielepiel. Hoewel, het wordt al beter, hij begint steeds meer spiertjes te kweken!)

Sjuimpje- Die Ozep lijkt me echt zo`n paard waar de losheid vanaf straalt! Die loopt volgens mij Z op z`n (witte) sokken! Ga je ook springwedstrijden doen?

Lielle- Party!! Flemmingh boven, olee! Party!! Nee hoor, grapje, ik kijk helemaal niet naar papier. Toen we Per kochten wisten we de afstamming nog niet eens! Maar Flemminghs zijn natuurlijk wel vaak fijne paarden....

Nog meer wedstrijd stories? Lachen

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 23:37

Ik ben dit jaar M2-dressuur en M-springen geworden met mijn pony, maar hij is nu weg. Ik ga het aankomend jaar met mijn nieuwe paardje weer in de B proberen Haha! Tot nu toe pakt hij iig super aan Haha!
Veel succes in Oklahama!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 13:40

Ik heb nu 1 springlesje met Ozep gevolgd en dat zag er veelbelovend uit!
Vrijdag mogen we weer en hopelijk kan ik daar na afloop wat foto's van laten zien Lovers