*zucht* Kerstsfeer.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

*zucht* Kerstsfeer.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 21:52

Die zit er al weer helemaal in bij mij.

Nu zit ik ziek thuis en krijg ik de Kerst-ellende over me heen.

Het is altijd, ieder jaar alweer een groot getob hoe we het doen met mijn moeder+man, echte vader, schoonmoeder en de rest van de family...

Dit jaar Kerstavond wordt ook weer wat. Ik wilde eigenlijk niet echt van huis af, en daarom heb ik mijn mams+stiefpa gevraagd of ze bij ons komen gourmetten en dat we daarna naar de kerk gaan. Daarna gaat de fam. van mijn wederhelft altijd naar de buren Verward om daar na te kletsen etc. Dat zie ik dus echt niet zitten en dus heb ik gezegd dat we dit jaar de eeuwenoude traditie verbreken en "na-de-missen" bij ons thuis.

En wat moet je, als je schoonmoeder graag heeft dat bepaalde familie (zo zal ik het maar even omschrijven) wel komt, en je daar geen trek in hebt? Voor goed fatsoen kun je het niet weigeren, maar jasses, mijn Kerstsfeer is al goed verpest....

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:59

gut, ik wil het er niet over hebben. Komt er op neer dat ik mijn ouders dus deze Kerst niet zie, we gaan wel naar mijn schoonouders. Ik vind dat best wel moeilijk en ik vind het absoluut niet leuk. Maar beide vierden ze het 2e kerstdag (mijn vader moet de 1e werken) en mijn schoonvader viert dan ook zijn 65e verjaardag dus moesten we een keuze maken.

Het liefst was ik thuis gebleven zodat ik helemaal niet zou hoeven kiezen maar ja ik heb het niet alleen voor het zeggen. Volgend jaar ga ik wel op vakantie ofzo, heeft er iemand interesse om op mijn paarden te passen Haha!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:10

Drama altijd... ik begrijp precies wat je bedoeld.

Mijn ouders hebben de oplossing, wij doen altijd een dagje bij mijn ouders, heel gezellie;

Om niet steeds weer met het probleem te zitten wie wanneer op welke dag kan komen... Stel we hebben dag X gekozen....

*vrouw van mijn broer kan niet op dag X, want dan willen haar ouders, of kan haar broertje niet op dag Y en kan alleen op dag X en moet zij dus op dag X naar haar ouders..

oké, dan doen we dag Y wel...

*Peet en ik gaan dan dus op dag X naar zijn moeder, komt zus van mijn man om de hoek... , nu blijkt zuslief absoluut niet op dag X te willen en wil persee dag Y.... Scheve mond

Zo hebben wij van elke kant telkens weer gezeik....
enz enz.... We moeten altijd rekening houden met de andere kanten van de familie...

Mijn ouders hebben dus gezegt; voortaan doen wij elk jaar het weekend voor de kerst wat afspreken... geen geziek wie wel of niet kan... reuze gezellig en iedereen kan altijd...

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 23:33

wij hebben geluk dit jaar helemaal geen verplichtingen, dus zijn helemaal vrij in doen en laten wat we willen, familie kotm wel bijeen maar dat alleen op 2 januari, dus niet verkeerd toch!! OK dan!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 23:57

Ja, zo langzamerhand komen er steeds meer families bij inderdaad die het wel enigzins op prijs zouden stellen (zacht uitgedrukt) als je daar met kerst je gezicht laat zien.
Paps, mams, schoonmoeder, schoonvader...
Ik doe er niet te moeilijk over hoor, het is dan misschien maar 2 dagen kerst, maar er zijn nog 363 dagen over dus ik snap heel eerlijk gezegd nooit zo goed waarom dan per se die dagen uitgebreid met elkaar doorgebracht moeten worden Bloos Bedoel ik jullie niet mee hoor, maar meer de oudere generatie. Ik laat het altijd maar een beetje op me afkomen terwijl half Nederland aan het plannen is wie, wat, wanneer Haha!
En meestal komt het nog prima uit ook, zodat ik lekker ontspannen aan de kerstdineetjes, brunches en ontbijtjes zit Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:05

imker schreef:
Die zit er al weer helemaal in bij mij.

Nu zit ik ziek thuis en krijg ik de Kerst-ellende over me heen.

Het is altijd, ieder jaar alweer een groot getob hoe we het doen met mijn moeder+man, echte vader, schoonmoeder en de rest van de family...

Dit jaar Kerstavond wordt ook weer wat. Ik wilde eigenlijk niet echt van huis af, en daarom heb ik mijn mams+stiefpa gevraagd of ze bij ons komen gourmetten en dat we daarna naar de kerk gaan. Daarna gaat de fam. van mijn wederhelft altijd naar de buren Verward om daar na te kletsen etc. Dat zie ik dus echt niet zitten en dus heb ik gezegd dat we dit jaar de eeuwenoude traditie verbreken en "na-de-missen" bij ons thuis.

En wat moet je, als je schoonmoeder graag heeft dat bepaalde familie (zo zal ik het maar even omschrijven) wel komt, en je daar geen trek in hebt? Voor goed fatsoen kun je het niet weigeren, maar jasses, mijn Kerstsfeer is al goed verpest....

lekker met zijn 2-en weggaan met Kerst Knipoog

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:27

Cody schreef:
maar er zijn nog 363 dagen over dus ik snap heel eerlijk gezegd nooit zo goed waarom dan per se die dagen uitgebreid met elkaar doorgebracht moeten worden.


Ik dus ook niet.. Maar je maakt je familie er altijd zo blij mee. Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:32

Ik heb me voorgenomen om dit jaar op 25 december 0.00 uur een slaappil te nemen die op 27 december om 09.00 uur uitgewerkt is...... Heerlijk, geen gedoe met verplichte familiefestijnen e.d.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:56

Dit jaar word onze kerst wel leuk (hoop ik Schijnheilig )
Eerste kerstdag gaan we uit eten met mijn moeder, opa en niels zijn ouders.
2e kerstdag houden we voor ons zelf denk ik Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 01:10

Steef schreef:
Ik heb me voorgenomen om dit jaar op 25 december 0.00 uur een slaappil te nemen die op 27 december om 09.00 uur uitgewerkt is...... Heerlijk, geen gedoe met verplichte familiefestijnen e.d.

Mag ik ook zo'n pil?

Ik lees allemaal gezeur over ouders waar ze verplicht heenmoeten, wees blij dat je ze nog hebt!

LindaVelingsJarig

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 04:33

Steef schreef:
Ik heb me voorgenomen om dit jaar op 25 december 0.00 uur een slaappil te nemen die op 27 december om 09.00 uur uitgewerkt is...... Heerlijk, geen gedoe met verplichte familiefestijnen e.d.


Waar kan ik die halen Knipoog , ik ben ook wel geïnteresseerd Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 10:17

Meid, ga lekker je eigen tradities maken!
Het is ook jouw kerstfeest hoor! Je denkt veel te veel aan de gevoelens van anderen, wat heb jij aan kerst als je niet kan genieten? Niks toch? Praat er met hen over en geef aan hoe jij erover denkt, daar is niks mis mee hoor. Ik herken je gevoel echt wel (maar dat weet je wel Bloos Lachen ). Het vervelende is alleen; je schiet er zo weinig mee op.

Fijn kerstfeest Veerle; go for it!!!! Lachen

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 10:51

Gelukkig bepaal ik nog altijd zelf wat ik met kerst doe! Lachen

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 13:58

Ik heb zelf ook een gloed hekel aan de feestdagen. Elke jaar weer hetzelfde gezeik; wat doen jullie met de feestdagen?
Rot toch op, ik houd liever een winterslaap en ik word in het nieuwe jaar wel weer wakker.
Ik ben helemaal geen familie beest. Vreselijk!
Gewoon lekker thuis zitten en wat lekkers eten en voor de TV hangen.
Ik hoop altijd maar dat de kerstdagen snel voorbij zijn!
Gelukkig gaan we dit jaar maar heel eventjes naar de schoonouders op eerste kerstdag. 's morgens heen en 's middags weer naar huis. Ja, de paarden moeten ook nog naar buiten en gereden worden. Die kan ik niet even uitzetten omdat het kerst is Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 14:02

Ik begrijp wat je bedoelt. Door alle gedoe eromheen wordt kerst vieren een verplichting en is het niet langer een gezellig samenzijn.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 14:37

Volgend jaar ga ik idd een aantal dagen Preston Palace boeken ofzo, geen gezeik meer aan mijn hoofd!!!

Enne, die pil heb ik niet echt nodig, heb al Pfeiffer van mezelf, dus slapen lukt nu wel!!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 15:40

Ik heb dit jaar voor mezelf besloten kerst en nieuwjaar alleen bij m'n 'schoonouders' (zijn ze nog niet, maar he, ouders van vriend is zo lang geschreven Haha!) te vieren.

De band met m'n moeder is rotslecht (en dat is nog licht uitgedrukt) door dingen die er gebeurd zijn, waar ik niet over ga uitwijden...
Vorig jaar 'verplicht' (omdat ik me toch wat verplicht voelde ook een dag uit te trekken om 'thuis' kerst te vieren) kerst thuis gevierd. Eten en drinken met m'n ma en haar nieuwe vriend.
Het is nog nooit zo een rotkerst geweest... Door het jaar leven we langs elkaar door en toen die ene dag zou er verplicht gezellig gedaan moeten worden... En dat is me zo tegengevallen dat ik dit jaar besloten heb om kerst niet thuis te vieren... Ik zit de kerstperiode bij m'n vriend thuis, waar ik me meer thuis voel dan in m'n eigen huis...

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 15:53

Gelukkig heeft mijn vriend net zo'n hekel aan kerst als ik. (Nou ja, misschien iets minder, maar het doet hem in ieder geval niets)
Wij blijven dus lekker thuis met kerst.
Ouders en 'schoonouders' wel een beetje teleurgesteld, maar voor mij de enige manier om nog enigzins fatsoenlijk door de kerstdagen heen te komen.

Misschien 1 of 2 januari even een rondje maken, iedereen weer tevreden (hoop ik Haha! )

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:01

Op 24 December om 12:00 'smiddags wordt hier op televisie de kerstvrede uitgeroepen.

Vanaf dat moment staat tot het einde van 2e kerstdag een verdubbelde straf op geweldsdelicten. Dit wordt al héél lang zo gedaan.

24 December is dus geen werkdag, na 13:00 zijn alle stations, kroegen etc dus allemaal dicht.

26 December gaan de meeste winkels weer open.

Kerstmis duurt hier dus 3 dagen, officieel is kerstmis pas op 6 Januari afgelopen (nationale feestdag hier, driekoningen Knipoog )

Dit jaar wordt wel leuk, mijn broer komt op visite. Daar heb ik al sinds 1994 geen kerstmis meer mee gevierd.

Oftewel: ben blij dat je familie in de buurt woont en denk eens na wat voor positiefs je allemaal kan bedenken Knipoog

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:09

Ik kan positieve dingen genoeg bedenken... Maar dit is al de tweede opmerking dat je blij moet zijn dat familie dichtbij woont... Maar bedenk ook eens dat er mensen zijn waarvan de familie echt niet zo leuk is om kerst mee te vieren... En dan bedoel ik niet de mensen die er gewoon geen zin in hebben om kerst te vieren met familie omdat het zo verplicht voelt... Maar degenen die kerst vieren en waar er problemen met familie is en het al helemaal niets is als je dan verplicht gezellig gaat moeten doen omdat het kerst is, terwijl de rest van het jaar het een poedersuiker is.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:09

het voordeel van een kleine familie kring hebben is dat Kerstmis en Nieuwjaar dan niet zo'n gedoe zijn. Met kerstmis gaan wij altijd naar een tante van me. Is daar reuze gezellig.

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:11

Bij ons is het altijd puzzelen omdat er steeds meer familie bij komt...maar 1e kerstdag is eigenlijk al jaren zo dat we lekker eten met het gezin en cadeautjes uitpakken..dat gaat dit jaar ook gewoon door.

2e kerstdag daar in tegen..is mijn mannetje jarig (pff ben blij dat wij "goed gemikt"hebben en dat ons kindje niet in december geboren wordt) dus dan komt schoonfamilie op bezoek..heb 'r helemaal geen zin in..was liever samen met man-lief er tussen uit geknepen..naar een hotelletje ofzo.