ik ben een kur aant maken ,,,phh das moeilijk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-01 16:54

wat voor muziek gebruiken jullie .Ik begin maar met muziek uitzoeken en dat vind ik al megamoeilijk. ik heb de metronoom er maar bij gehaald en ik ben er achter dat Moon in stap 104 loopt in draf 144 en in galop 100 ,dat weten we dan alweer. Hij is een vrolijk niet te groot paard met een hele goeie tact en mag absoluut geen zware muziek hebben dat kan totaal niet. Lichte vrolijke goed in t gehoor liggende muziek ..Hebben jullie een ideetje? (let op t tempo)

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 16:57

leuk!!!!! ik ben ook bezig met een kur aan het maken voor mijn zusje. Binnenkomen begint gelijk al goed: met het begin stukje van We are the champions van Queen.
iets wat je goed doet, is de tact. Stap 1-2-3-4 draf 1-2 en galop 1-2-3 en dat moet je ook in de muziek goed kunnen tellen.

Echt, iets wat ik leuk vind is wel kur's maken!

Succes ermee!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 19:35

Ik vond in Vught de 'James Bond' muziek erg leuk bij Junior,
ze had overigens meerdere stukken verschillende muziek gecombineerd.

Zelf vind ik Bjork erg leuke muziek.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 20:05

Binnen komen op de theme van Hawaii 5-0 moet volgens mij super zijn.
Neem bonanza, superman, indiana jones etc etc.
Een stuk uit de filmmuziek van The deer Hunter is zeer geschikt voor een stap stuk.

MMm reed ik maar zz dan wist ik het wel.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-01 20:16

hartstikke bedankt ,ik zit al op morfeus jullie ideetjes op te zoeken

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 22:41

Pfff dat is inderdaad een hele klus...
Ik ben nu bezig met de "choreografie" van de kur, en als dat in orde is (binnen de tijd enzo) dan ga ik pas muziek zoeken...(of laten zoeken)..
Ik heb ook een CD van Isabel Werth gekocht met allerlei kurmuziek... staat hele mooi muziek op!!

Succes Ineke...

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 23:04

Ik wil ook graag zelf een kur maken, maar aangezien ik zo a-muzikaal ben als ik weet niet wat, doe ik dat maar niet.

Ik laat er wel 1 ontwerpen als ik Z2 ben, dan doe je wat langer met je kur.
En om hem in elkaar te laten zetten door die professionals is niet echt voordelig dus dan moet je er wel een tijdje mee doen.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 10:42

Haha, ik voel me aangesproken Fitz Haha! !

Ik had al zoiets van ik wacht wel even met reageren Knipoog , maar als je zelf titels of cd's bij ons aanlevert heb je voor een vriendelijke prijs toch een professioneel klinkende kur. Op http://www.marvins.nl kun je bij online offerte kijken wat je kwijt bent.

Er komen namelijk best veel vragen bij ons binnen om bijv. alleen de overgangen in de kur door ons te laten doen, dus hebben we op deze manier een oplossing daarvoor gevonden.

Ons volgende projectje op de site wordt 'kies muziek die bij je past', door een aantal vragen te beantwoorden kom je bij een stijl/genre die geschikt is voor jouw kur. Daar kun je dan ook gebruik van maken als je niet door ons je kur laat samenstellen.

De eerste vraag weet ik al: Welk type paard heb je, en dan een aantal fotootjes met een pony, een chic typje, een groninger ofzo en iets ertussenin.
Dit weekend ga ik alle vragen bedenken die tot de uiteindelijke muziekstijl leiden.

Iedereen succes in ieder geval, en neem je tijd ervoor. Oogjes en oortjes goed open houden, zodat je publiek en jury kunt verrassen met iets origineels!

Oh ja, en zaterdagavond is er een kurwedstrijd in Waarland, iemand zin om inspiratie op te doen en te meeten?

_________________
"Geef hem die graag de waarheid zegt een paard, waarop hij kan ontkomen" (Armeens spreekwoord)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marja op 2001-11-01 09:44 ]</font>

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 14:15

Kimmy: volgens mij moet je bij galop ook 1,2,3,4 tellen want anders mis je het zweefmoment. Verder veel succes met het maken van jullie kuren..

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-01 19:40

is dat zo?? ik dacht dat galop een 3/4 maat was en draf en stap 2/4

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 20:23

ik vroeg me af, wat ben je eigenlijk kwijt als je een kur LAAT maken Verward het lijkt mij echt ontzettend gaaf hoor, maar ook heel duur...

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 20:51

Hoi Marja, ik had al een online offerte laten maken bij jullie Haha! Haha! en ik moet eerlijk zeggen, dat ik dat nou ook niet bepaald goedkoop vind.

Voor een Z1 kur vind ik het in ieder geval te duur, dus die moet ik toch echt zelf in elkaar flanzen.
Ik kan, denk ik, beter wachten totdat ik Z2 rijd en dan wat leuks laten samenstellen.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-01 17:07

Fitz doe mij eens even pben wat dat kost ,want ik kan geen geschikte muziek vinden. Alles is te snel of te langzaam ,ik kan geen geschikt tempo vinden.