ik ga solliciteren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

ik ga solliciteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 15:17

Nou, na 2 jaar bij het logeerhuis gewerkt te hebben vind ik het wel eens tijd voor iets nieuws.
Ik wil wat anders, ik wil begeleiden advies geven, zorgen dat ik mezelf kan laten horen, werken en niet alleen maar een animatiemeisje zijn voor ingewikkelde kinderen.

Vanmorgen de eerste sollicitatiebrief weg gedaan naar 'Beschermd Wonen'.

Stukje sollicitatiebrief:
De reden dat ik naar een andere baan aan het zoeken ben is dat er voor mij geen uitdaging meer in mijn huidige werk zit. Ik werk er nu twee jaar en er heeft weinig vernieuwing plaats gevonden. Het betreft alleen opvang van de kinderen, meer kunnen en mogen we niet. Er zijn bijvoorbeeld crisisopvang kinderen, met een zware problematiek waar we niets meer mee mogen doen als opvang. Voor mij zou de uitdaging juist zitten in het helpen van de kinderen in de zin van begeleiden en behandelen.


Plus dat mijn loon niet aansluit bij mijn opleiding en de kracht is eruit. Ik wil wat nieuws.

Spannende tijden breken aan... helpen jullie mij er door heen??? *LOL*

Semper erit denique omnia



      BertinaBvd

      Berichten: 2228
      Geregistreerd: 21-11-03
      Woonplaats: Oss

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:37

      welkom bij de sollicitatie club ben nu twee maanden aan het schrijven op verschillende banen ben tot nu toe iedere keer afgewezen
      hoop dat jij meer geluk hebt

      “In times of joy, all of us wished we possessed a tail we could wag.”

      Margon

      Berichten: 19689
      Geregistreerd: 05-05-03
      Woonplaats: De Meern

      Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:38

      Ik ga voor je duimen hoor!! Ik hoop voor je dat je die baan krijgt!! Ik vind het een goede reden in ieder geval dat je die baan graag wilt hebben!!

      Live,LOve,'ndLaugh

      iefke

      Berichten: 28837
      Geregistreerd: 28-08-03
      Woonplaats: Tilburg e.o.

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 20:57

      Dank!

      Semper erit denique omnia


          La_Vie

          Berichten: 3186
          Geregistreerd: 23-10-03
          Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

          Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:31

          Ben net terug van een sollicitatie gesprek.
          Jeetje zeg, was er echt zenuwachtig voor. Maar ik denk niet dat ik wordt aangenomen Ze zouden mij zo snel mogelijk wat laten weten

          :+: Lady & Viënna :+:
          Blondes have more fun ;)
          Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

          Jennygirl

          Berichten: 4491
          Geregistreerd: 15-06-03
          Woonplaats: Amsterdam

          Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:44

          Welkom bij de club van sollicitanten...

          Probeer je brief positief te houden, dat is mijn tip van de dag.
          Dus niet dat er geen uitdaging meer zit in je huidige baan (=negatief).
          Maar juist dat je barst van de ambitie/ zeer energiek bent en op zoek bent naar een uitdaging.

          Heel veel succes!

          We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
          Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
          www.coachworld.nl


          Rinske

          Berichten: 25110
          Geregistreerd: 16-04-02
          Woonplaats: Loon op Zand

          Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:55

          Veel geluk Ief! Ik hoop dat je wordt aangenomen. Dan weet ik iig één ding zeker, dat is dat het er erg gezllig zal gaan worden Haha!

          KellyenXena

          Berichten: 3615
          Geregistreerd: 08-04-03
          Woonplaats: Roosendaal

          Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 00:23

          Spannend,hopen dat ze je toch aannemen..
          Ik ga binnekort solliciteren in de thuiszorg..Voor een paar ochtenden in de week..
          Morgen bellen voor een gesprek..Vind het wel spannend.

          iefke

          Berichten: 28837
          Geregistreerd: 28-08-03
          Woonplaats: Tilburg e.o.

          Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 10:40

          Jennygirl schreef:
          Welkom bij de club van sollicitanten...

          Probeer je brief positief te houden, dat is mijn tip van de dag.
          Dus niet dat er geen uitdaging meer zit in je huidige baan (=negatief).
          Maar juist dat je barst van de ambitie/ zeer energiek bent en op zoek bent naar een uitdaging.

          Heel veel succes!


          Dank je! Ik heb in mijn brief wel de reden uitgelegd van geen uitdaging meer... Maar ik zal het als tip meenemen naar een eventuele volgende brief

          Semper erit denique omnia


              Horse_

              Berichten: 10284
              Geregistreerd: 26-11-02

              Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:50

              ik wens je ook welkom bij de club.....
              ben ook al 2 mnd bezig van de 5 brieven 2 gesprekken gehad maar van beide niets gehoord. ze zeiden dat ze mij zouden bellen, niet dus. wat dat betreft rottige tijd om te solliciteren want ze krijgen zoveel sollicitanten dat ze geen tijd hebben om mensen af te bellen.
              ik ken het geen uitdaging meer... ik zit vanaf mei bij n bedrijf waar ik vanaf 10 uur sóchtends niets meer te doen heb en dan gaan ze van die leuke klusjes voor mij verzinnen zoals andermans zooi op ruimen e.d. Ook niet echt uitdagend dus. veel succes met je sollicitatie je hebt groot gelijkt dat je verder kijkt.

              Tessebes

              Berichten: 18524
              Geregistreerd: 09-09-02
              Woonplaats: Den Haag

              Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:58

              Goed dat je opzoek gaat naar wat anders, maar wat jij in de brief hebt geschreven zou ik nooit doen. Leuk dat je opzoek bent naar een nieuwe uitdaging, maar je hoeft je niet gelijk te beklagen over je huidige werkgevern, dat komt niet echt positief over IMO.

              Yorghos

              Berichten: 10942
              Geregistreerd: 10-12-01
              Woonplaats: Tilburg

              Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 14:17

              Ik vind ook het stukje uit je sollicitatiebrief weinig positief. Ik zou dat anders hebben geformuleerd. Maar toch succes! Ik duim voor je dat je wordt aangenomen!

              * To Belg, or not to Belg *

              Irre

              Berichten: 2153
              Geregistreerd: 02-07-03
              Woonplaats: Kaatsheuvel

              Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 15:48

              Succes ief, en mocht je nof hulp nodig hebben met je brieven dan hoor ik het wel, ik heb nog nooit een afwijzing gehad op een brief.

              In het land der blinden is eenoog koning!

              iefke

              Berichten: 28837
              Geregistreerd: 28-08-03
              Woonplaats: Tilburg e.o.

              Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 16:27

              Ik ook niet, met deze brief heb je toch al goed geholpen?

              Semper erit denique omnia


                  Irre

                  Berichten: 2153
                  Geregistreerd: 02-07-03
                  Woonplaats: Kaatsheuvel

                  Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:29

                  Lachen

                  In het land der blinden is eenoog koning!

                  Bas232

                  Berichten: 1088
                  Geregistreerd: 18-11-03
                  Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

                  Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:26

                  Hoi,

                  Ik zou nooit een reden geven waarom je bij je oude baan weg wilt.
                  Je schrijft immers, dat je daar geen uitdaging meer hebt en daarom weggaat.
                  Een nieuwe baas kan dit gemakkelijk opvatten dat als het even een beetje eentonig is je meteen vertrekt.
                  Veel bedrijven hebben graag stabiel personeel dat niet snel vertrekt.
                  Beter verdiep je je in het nieuwe bedrijf en somt de zaken op waarom je daar graag zou werken.
                  Dan denk zo'n gast, verdorie, die wil hier echt graag werken! en die weet wat we doen.....
                  Het intresseert ze nl geen fluit waarom je weg wilt en wat je gedaan hebt zien ze wel in je refrentie lijst.
                  Ik heb vroeger redelijk wat personeel moeten aannenem en het is geen pretje al die brieven te moeten lezen.

                  iefke

                  Berichten: 28837
                  Geregistreerd: 28-08-03
                  Woonplaats: Tilburg e.o.

                  Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 22:49

                  Lieve mensen, wat een kritiek allemaal Lachen

                  Als je het eerste gedeelte van het briefje eens weg laat en:

                  Het betreft alleen opvang van de kinderen, meer kunnen en mogen we niet. Er zijn bijvoorbeeld crisisopvang kinderen, met een zware problematiek waar we niets meer mee mogen doen als opvang. Voor mij zou de uitdaging juist zitten in het helpen van de kinderen in de zin van begeleiden en behandelen

                  Ik heb gesolliciteerd op een Beschermd wonen groep, om psychiatrische patiënten weer in het 'gewone' leven terug te krijgen. Iets héél anders als het 'opvangen' wat ik nu doe.

                  Ik wil hier dus mee zeggen dat ik érg graag meer wil dan alleen dat. Er staat ook in de brief dat ik heel graag op het logeerhuis werk, maar dat ik nu toe ben aan wat anders.

                  Jullie mogen best commentaar geven hoor, daar kan ik alleen maar van leren. Maar een volgend keer zet ik geen stukje brief meer op BOKT omdat 't dan verkeerd uitgelegd kan worden.

                  En ik wilde alleen maar wat steun... boehoehoe Huilen

                  Semper erit denique omnia


                      laura1979

                      Berichten: 574
                      Geregistreerd: 08-11-03
                      Woonplaats: tilburg

                      Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 00:03

                      Hoi Iefke,
                      Heel veel succes met solliciteren, ik ben zelf al 3 maanden bezig en nog steeds geen geluk. Ik hoop dat het jou beter afgaat.

                      Jennygirl

                      Berichten: 4491
                      Geregistreerd: 15-06-03
                      Woonplaats: Amsterdam

                      Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 00:06

                      We vallen je niet aan hoor. Maar velen van ons zijn ook aan het solliciteren of hebben het recentelijk nog gedaan. Wat ik geleerd heb is positief zijn in een brief (ook al is je huidige baan waardeloos en haat je je collega's). Een potentiele nieuwe werkgever wil nu eenmaal graag positieve mensen aannemen.
                      Heel veel succes met solliciteren!

                      We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
                      Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
                      www.coachworld.nl


                      Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

                      Wie is er online

                      Gebruikers op dit forum: _JTM, afkepieteke, Anoukjuuuhh, C_estmoi, ChanelR, chinnie, Dobby91, Evito_06, gerbilGizmo, Jade91, janneke_S, jojoleinee, Kayleigh__, Kimberley_, Patriesje, Polarize, Sintara, YandexBot en 75 bezoekers