nieuw zadel... Welke? ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

nieuw zadel... Welke? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 23:51

Ik heb sindskort een paard en het zadel van mijn pony (een kieffer münchen) past daar niet lekker op.
Ik denk dat ik nu liever een dressuurzadel neem ipv een veelzijdigheids en eventueel later nog een goedkoop sprinzadeltje erbij kopen. De vorige eigenaresse had er stubben zadels opliggen en die lagen prima. Ik heb een lijstje wat me zelf fijne zadels lijken. Hebben jullie nog tips, informatie over pasvorm en dergelijke of ervaringen met de volgende of andere zadel? tell me! Lachen (ook als je een 2e handse weet Schijnheilig )

Stübben
KN
Ainsley


Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:52

De Euro riding, Diamant, zit heerlijk en ligt goed!!

XANTHA

Chichika

Berichten: 712
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: gem. Menterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 00:21

heb zelf 2 Stubben. past goed in zit lekker
dus ik ga voor Stubben

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 00:54

Doe mij maar een KN!!!

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 01:53

ainsley!! superzadels.. heb er zelf een op m'n arabiertje liggen. hij ligt super en zit als een huis OK dan!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 03:16

Precies, Ainsley. Ik wil nooit meer een ander

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 08:46

Ik ga ook voor de euroriding
Je zou eens op www.vanrijs.nl moeten kijken die hebben een super passervice aan huis en als je daar een zadel koopt krijg je een opvulbeurt gratis erbij !!
rijd nu 9 maanen met mijn euroriding en hij is echt super mijn pony is er veel beter mee gaan lopen

(vanrijs heeft ook 2e hands zadels maar ik zou je een nieuwe aanraden )

en je kan ook zelf zeggen in welke prisklasse je een zadel wilt

“In times of joy, all of us wished we possessed a tail we could wag.”

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 12:28

Ik zou ze gewoon allemaal eens uitproberen. Het ene zadel kan op het ene paard heerlijk zitten en op het andere paard knudde. Laat gewoon een zadelpasservice komen dan weet je zeker dat het goed ligt op je paard en dat het voor jou lekker zit.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Dewylara

Berichten: 72
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 13:54

Kieffer Jerez!!! Ligt perfect op mijn paard, en het zit echt super lekker

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 14:58

heb een barnsby,maar heb nu 2x op een kn gereden...als hij bevalt koop ik hem ennnn ik koop hem!!! heerlijk!

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:11

Een prestige Appaloosa met gelzitting. Geweldig

Richt je paard recht en rijd het voorwaarts

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:18

JC saphir goed kwaliteit zadel en gunstig geprijst.

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:20

Daaleman

Gillian

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:21

ik krijg eenstubben al ff geprobeert op ander paardje maar hij zit super en hij word op maat gemaakt naar mn paardje dus op mn paard zalhij strax ok wel goed liggen alleenw jammer dat door de feestdagen het zadel pas kan komen op 9 januari en dan moe tik nog vermaakt worden

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 16:15

Ik zou voor de KN gaan. Echt heerlijk!!!! Past bijna op elk paard. Ik heb er in de paar jaar dat ik een KN heb gehad, mijn zadel op heel veel verschillende paarden/ponys gehad, en past bijn altijd. (als het zadel niet pasten gebruikten ik hem ook niet!!)

Ik heb mijn bips nog nooit ergens op stuk gereden, behalven op een ainsley. Een zeer pijnlijk ervaring voor mij.

Ik zou zeggen ga uit proberen. Wat de een lekker vind zitten, vind de ander een ramp.

A good horse is never a bad color.......

Green
Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:42

ainsley en passier!! Haha! OK dan!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:00

Ik heb 2 Stübben zadels. Een is te koop, een dressuurzadel (Stübben Scandica Nova). Gebruik ik niet.
Ik vind het super kwaliteit en liggen vrijwel altijd goed. Meeste kamers zijn nl 29/30, passen de meeste paarden.
KN is te zacht, slijt daardoor harder en model van de zit verandert. Dat heb je bij de meeste zachtere zadels heb ik me laten vertellen in de fabriek.
Ik zou zeker ook voor een A-merk gaan.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:24

Ik ben erg blij met mijn KN, maar als het schip met geld hier een keer aanlegt komt er absoluut een Daaleman. Mijn KN is overigens 7 jaar oud en van harder slijten merk ik niks Verward De zit van KN staat bij mijn weten ook niet bekend als erg zacht. Symfonie althans, misschien dat die nieuwe modellen zachter zijn.
Wat me wel opvalt is dat oudere zadels vaak veel strakker in de verf blijven, waarschijnlijk omdat toen de milieu-normen nog niet zo streng waren....

Nulla tenaci invia est via

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:13

Stubben Haha! De Siegfried en de Edelweis voor springen.
Voor dressuur zou ik ook voor Stubben of Daaleman gaan.

De zadels welke gemaakt zijn van Engels leder (Anky bijvoorbeeld) gaan inderdaad minder lang mee. Geef mij maar hard, stug enz. van vroeger.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:17

Ik heb onlangs 2 nieuwe zadels gekocht:
voor mijn arabier (1 jaar geleden) een stubben scanica deluxe....helemaal geweldig. En voor die grote een maand geleden een Wintec Isabelle W. beide zadels bij dezelfde zadelmaker, helemaal op maat gemaakt. Er is natuurlijk een groot prijsverschil tussen die 2 (stubben 1650kaal Wintec 880) maar heb van beide zadels geen spijt. De Stubben zal ongetwijfeld langer meegaan, en zit ook beter, maar de Wintec valt me 100% mee.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:10

Henri de Rivel.
Zit echt super!
Is nog niet zo lang dat ze ook dressuurzadels maken, ze hebben voorheen altijd springzadels gemaakt.
Ik heb er zelf een en die heeft altijd op m'n haflinger.
Morgen komt de zadelmaker kijken of hij ook nog op m'n KWPN'er past.
Is dit neit het geval dan wil ik graag een Euroriding Diamant, dat zijn ook superzadels!

Bij Ainsley zit je naar mijn mening te veel opgesloten en word je in een houding "gedwongen".
Ik zelf houd het dan ook niet langer dan een half uur vol op zo'n zadel...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:20

Eigenlijk moet je niet voor een bepaald merk gaan maar kijken wat het beste bij je paardje past. Bij mijn pony had ik een Ainsley en dat vond ik ook lekker rijden. Nu heb ik bij onze kwpn-ner een Euroriding Diamant en bij onze haf een Rossner en ik rij op beide wel lekker hoor.

XANTHA

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:26

ik heb een euroriding jade! zit en ligt als een huis! echt perfect! ik wilde altijd een ainsly maar nu wil ik echt niets anders meer!!!!!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 22:34

bedankt voor de tips alvast! Lachen Ik vind persoonlijk de kn lekker zitten, maar het lijkt me idd wel zo verstandig om een passervice langs te laten komen, aangezien mijn paard ook nog eens een moeilijke pasvorm heeft Tong uitsteken

CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:41

County competitor zit echt heerlijk, hele diepe zit

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers