Tapijt reiningings apparaat....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Tapijt reiningings apparaat....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 16:21

Ik ben op zoek naar een tapijtreinigingsmachine. Ik weet dat die dingen bestaan, weet niet hoe ze eruit zien en precies werken, weet dat je die dingen kunt huren, maar dan de hamvraag... Waaaaaar?

Dus wie weet waar ik zo'n ding kan huren?

Wanneer je er ook nog ervaring mee hebt en die wilt delen.. nog beter.
En wat kost zoiets ongeveer?

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 16:29

Bij de praxis, gamma ed kun je die dingen geloof ik huren. Geen idee wat het kost.

[edit] praxis:
€ 6.75 per 1/2 dag
€ 10.00 per dag
€ 15.00 per weekend
€ 25.00 per week
€ 70.00 borg
[/edit]

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 16:47

Een vriendin heeft hem gehuurt bij de DA (en dan bedoel ik die drogist:D)

Kostte geloof ik ook iets van 15 euro voor een weekend...

Heel veel succes en schrobse alvast! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:44

Ik heb er een staan hier. Het werkt erg goed. MAAR het vuil komt daarna 10 keer zo snel terug. Ik moet mijn tapijt minimaal eens in de maand schoonmaken.
Dus absoluut niet optmaal.
Die dingen verwijderen een beschermingslaagje en dus hecht vuil beter.
Je kan het beter laten doen.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:59

Heb je daar dan niet een of ander impregneermiddel voor, Sorane? Iets dat je na het reinigen aan brengt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:05

Wmijn schreef:
Heb je daar dan niet een of ander impregneermiddel voor, Sorane? Iets dat je na het reinigen aan brengt?

Ja, maar die werkt niet en je stinkt je huis uit.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:15

Dat is een beetje jammer... Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 17:44

Hmmm.. ik ben net bij een bouwmarkt geweest en zo'n ding huren lijkt niet al te duur te zijn. Ik moet wel zeggen... dat ik donkerblauwe vloerbedekking heb, waar het vuil naderhand niet al te snel op te zien lijkt. Denk ik tenminste. Het is dat ik weet dat het heel erg vies is en daarom wil ik het schoonmaken.
De vloerbedekking in de hal en trap zijn lichtgeel en is bedrijfstapijt. Speciaal tapijt wat goed gereinigd kan worden. (althans dat is ons destijds verteld). Ik heb dat al twee maal met de hand schoon gemaakt en het wordt wel weer vuil, maar liever even met dat ding eroverheen dan een hele dag op handen en knieeen moeten schrobben. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 17:52

Honeybee schreef:
Hmmm.. ik ben net bij een bouwmarkt geweest en zo'n ding huren lijkt niet al te duur te zijn. Ik moet wel zeggen... dat ik donkerblauwe vloerbedekking heb, waar het vuil naderhand niet al te snel op te zien lijkt. Denk ik tenminste. Het is dat ik weet dat het heel erg vies is en daarom wil ik het schoonmaken.
De vloerbedekking in de hal en trap zijn lichtgeel en is bedrijfstapijt. Speciaal tapijt wat goed gereinigd kan worden. (althans dat is ons destijds verteld). Ik heb dat al twee maal met de hand schoon gemaakt en het wordt wel weer vuil, maar liever even met dat ding eroverheen dan een hele dag op handen en knieeen moeten schrobben. Haha!


Schrobben is sneller hoor Haha! Het enige verschil is dat je hier niet al te veel bewegingen hoeft te maken. Je moet dat ding aanzetten, dan een hendel ingeknepen houden dat maakt het tapijt nat met dat reinigingsmiddel. Dat laat je even intrekken en dan moet je het drogen. Dat gaat tergent langzaam! Je moet echt cm voor cm een paar minuten doen. Het schiet voor geen meter op....