slachtpaarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
ilona_oud
Berichten: 69
Geregistreerd: 03-05-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-01 17:57

hallo daar ben ik weer ik ben even een tijdje ziek geweest en ben helemaal herstald weet iemand in de buurt van amstedam een slachthuis voor paarden? deze mensen kan je gewoon aanklagen hoor als er nog gezonde paarden en pony's bij zijn want je mag niet zomaar een dier afmaken ik hoor het wel van jullie stuur even een pbtje


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 18:08

Sorry, maar ik snap niet helemaal de bedoeling van dit bericht. Hoe bedoel je: je mag die mensen gewoon aanklagen? Verward

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 18:59

Verward En wat dacht je van al die koeien, kippen, varkens etc. die geslacht worden voor het stukje vlees op je bord? Die zijn ook gezond hoor. Ik wens je veel suc6 met je actie, dat zul je nodig hebben.

Nulla tenaci invia est via

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 19:30

Sorry een beetje vaag, wat is hier de bedoeling van???

Play Like A Man, Win Like A Woman!

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 19:33

Helaas misschien maar paarden mogen gewoon geslacht worden hoor. Ook de gezonde dieren. De enige regel is dat als de paarden ouder zijn dan 2 jaar dat het vlees in NL niet voor consumptie (voor de mens) gebruikt mag worden. Het vlees moet dan naar Belgie daar wordt het wel gebruikt. Het paardenvlees wat in NL uiteindelijk op je bord beland is van jonge beesten tot 2 jaar.

Succes met je aktie.

Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 19:39

Ik zou niet weten waarom je een dier niet af mag maken. Wat eet je dan denk je, als er een karbonaadje ofzo op je bord ligt? Dat zijn echt niet allemaal zieke en bejaarde beesten hoor.....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 10:05

je krijgt ook vlees van oude paarden hoor, die dus in de sport niet meer voldoen, dus niet alleen die van 2 jarigen.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 10:39

Ik ben niet perse tegen slachten van dieren. Ik ben wel tegen het opfokken van dieren louter en alleen met als doel de slacht en de consumptie. Als je dus wat wilt aanklagen, begin dan aan het begin van die keten, bij de opfokkers van vee bestemd voor de slacht.
ik vind niet dat je mensen kan veroordelen die hun paard naar de slacht brengen omdat het niet meer goed kan lopen of anderszins niet verantwoord verder kan leven. Dat paard heeft een goed leven tot dan gehad; heel wat anders dus dan die kistkalveren of die stapels biggen.
Bovendien; je kan ook simpelweg niet elk dier in het leven houden. Waar moeten we dan al die paarden laten die alleen nog maar grasmaaien kunnen. Die kunnen heel oud worden, maar ze mesten bijvoorbeeld wel elke dag door. Lekker gezond...Daar is ons land echt veel te klein voor.....dat gaat gewoon niet. Het is dan eigenlijk maar goed dat er nog gebruik van die dieren gemaakt kan worden, al is het na hun dood....

He wat een macaber stukje.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 11:56

dees, je haalt me de woorden uit de mond
natuurlijk is het niet leuk dat gezonde paarden geslacht worden, maar ander gezonde dieren worden ook geslacht, en daar wordt ook nix tegen gedaan
je kunt wel actie gaan voeren, maar ik denk dat het weinig zin heeft
kijk hoe sommige slachtpaarden vervoerd worden naar het buiten land, dát is verschrikkelijk, ga daar dan wat aan doen als je zo graag iets wilt doen
maar daar is ook al heel vaak actie tegen gevoerd

enne, een paard beland heus niet zomaar bij de slacht hoor


__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 16:05

gezonde paarden mogen echt gewoon geslacht worden mijn verzorgpony james bond is 6 jaar heel gezond en zou een paar maanden geleden ook naar de slacht gaan omdat ie te 'gevaarlijk'zou zijn.
gelukkig hebben andere mensen hem kunnen redden van de slacht


ook al ben ik er wel tegen dat dieren geslacht worden gezond of ziek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 16:25

Loekie kom op zeg, dit is een topic van januari 2001.......

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 16:27

Sonja schreef:
Loekie kom op zeg, dit is een topic van januari 2001.......


Correctie: december 2001! Knipoog

Vraag me af hoe ze dit topic ooit heeft kunnen vinden!

Slotje?

Don't dream your life, live your dreams!

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 16:32

Slotje idd Lachen


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 29 bezoekers