'21+ toets' voor HBO-opleiding

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

'21+ toets' voor HBO-opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 15:40

Hoi allemaal,
Ik ben via de LOI met VWO bezig maar het ziet er niet naar uit dat ik dat dit jaar ga halen. Al ga ik het wel proberen, het is nog zoveel werk in een paar maanden tijd dat het realistisch gezien niets gaat worden dit jaar al m`n vwo- diploma te halen.

Nu hoorde ik kort geleden van de 21+ toets waarmee je zonder voldoende vooropleiding naar het HBO kunt. (ik ben 21 en heb een mavo en een mbo-2 diploma).
Ik heb al het eea nagevraagd en inhoudelijk zal de test gaan over algemene ontwikkeling, vragen over het vak Journalistiek (de studie ik ik dus wil gaan doen) en een tekstanalyse.

Mijn vraag aan jullie is of iemand ook eens zo`n test gedaan heeft, heb je het gehaald, was het erg moeilijk etc??

puntje puntje puntje


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:45

Een klasgenoot(van 22, zit nu op het MBO nivo 3) gaat HBO sport doen omdat hij hier niets aan vind. Die vond iig niets aan de tests, maar hij moest sport tests doen en doet volgens mij niet anders dan sporten.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:46

Ik heb geen test gedaan maar een gesprek gehad. En dat viel mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:50

Het verschilt heel sterk qua studie. Voor de studie die ik doe met je een wiskunde a en b toets doen op HBO niveau, een economie toets wederom HBO en een natuurkunde test. Als je dat hebtgehaald krijg je een motiveringsgesprek. Dus vrij pittig.

Ik weet dat het voor andere opleidingen minder heftig is.
Ga er gewoon voor! Je kunt op veel scholen ook een zomecursus doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Jaydee_WP en 31 bezoekers