Welke straf verdiend Saddam Hussein??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke straf voor Saddam Hussein

Doodstraf
62 (37%)
Marteling
44 (26%)
Gevangenisstraf
49 (29%)
Anders nl.....
11 (6%)

Totaal aantal stemmen: 166


Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Welke straf verdiend Saddam Hussein??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 14:45

Wat vinden jullie wat voor straf hij moet krijgen??

Ik vind toch eigenlijk wel de doodstraf!!!

Want die klootzak heeft zo veel veroorzaakt enzo dan moet hij boeten ook!!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 14:48

Hij wordt berecht in Irak en ik denk ook wel dat hij de doodstraf zal krijgen..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 14:49

De doodstraf zit er dik in ja. Maar hoe, door ophanging of door executie? Ik hoop ophanging. En ja, ik ben voorstander van de doodstraf bij zo iemand! En nee, dat maakt mij niet zo erg als dat hij ooit geweest is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 14:52

Hij verdient marteling
Dat vind ik een gepaste straf.

Maar helaas mag zoiets niet, dus dan ga ik maar voor de doodstraf.
Komt hij er helaas wel makkelijk van af, maar ik moet er ook niet aan denken dat aanhangers van hem, hem proberen te bevrijden als hij levenslang zou krijgen.
En opgeruimd staat netjes.

Jorrit86

Berichten: 775
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 14:55

youngster schreef:
Hij wordt berecht in Irak en ik denk ook wel dat hij de doodstraf zal krijgen..


dan moet de doodstraf daar wel weer tijdelijk ingevoerd worden, aangezien die is afgeschaft sinds de afzetting van S.H.

Maar Iran wil dat een internationaal tribunaal S.H. gaat berechten, maar hij zal geen doodstraf krijgen, aangezien Engeland daar tegen is en zij een belangrijke rol in die berechting zullen spelen. Tevens is het in strijd met de mensenrechten.

Toch vind ik dat 'ie de doodstraf verdient.
Ze moeten m niet in een cel stoppen.
Zolang die vent nog leeft zal het rumourig blijven, saddam aanhangers zullen zich blijven roeren en onrust veroorzaken.
Als ie dood is stopt iedereen daarmee.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:01

Eeeh, uh huh Haha!
Ik gok dat het een stuk rustiger wordt als ze Bush van z'n plekkie af halen Lachen

Sure, hoop dingen die Saddam heeft gedaan kunnen niet maar ik ben nog een stuk pissiger over hoe de US alles gespeeld heeft. Saddam pretendeert iig geen super humane uber leider te zijn Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:02

Pipo schreef:
Maar Bush eens nakijken lijkt mij ook een goed idee, want die maakt zich schuldig aan hetzelfde.....alleen verpakt hij het wat anders! Boos! Boos!

Saddam heeft mensen gemarteld en gedood. Ik heb foto's gezien van uitgeroeide dorpen in Irak, gifgas. Dode moeders op de grond met hun dode babies op de arm. Dat is 10x zo erg als wat Bush gedaan heeft. Staat in geen verhouding.

DAarbij is Saddam al sinds 1979 aan de macht en heeft hij zoveel aangericht. Bush is een kleine paar jaar aan de macht, en straks komt er weer een andere president. WAt zeuren jullie dus nou over bush?
Laatst bijgewerkt door Desiree op 15-12-03 15:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:02

Ik stel voor: we halen hem door de hamslicer, te beginnen bij zijn tenen Haha! Haha!
Wat die gek gedaan heeft is niet te verwoorden...

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:03

Dat de onrust zal afnemen, of zijn aanhangers zullen dimmen door hem te doden is een ilussie. Net zo makkelijk kan het gebeuren dat ze zijn dood gaan wreken. Ik heb gestemd op een gevangenisstraf.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:04

Als ik het anders maar niet op mijn brood hoef te doen, GATVERDARRIE! Je zou er een verdorven geest aan over kunnen houden.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:05

Sluit hem maar ergens levenslang op.. maar dan ook echt levenlang.

Laat hem maar lekker zijn hele leven lang nadenken over wat hij al zijn slachtoffers heeft aangedaan in isolatie ofzo Scheve mond dan zal levenslang ook heel erg lang zijn hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:06

Hou oud is hij inmiddels?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:09

De woestijn netjes aanharken lijkt me wel wat voor hem, soort taakstraf dus.

Zonder de VS is ons kleine landje nergens, maar dan ook nergens.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:09

ik gok zo in de 60

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:11

Saddam Hoessein is 66 jaar
Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch wel schrok van de beelden van gisteren op de tv.
Ontluisterend.
Maar de kans dat hij de doodstraf krijgt is mijns inziens erg groot.
het valt mij alleen altijd opdat mensen iemand die ze helemaal niet kennen de meest vreselijke dingen toewensen.
ik weet ook wel dat Saddam een beestachtige heerser was, maar geeft dat mij recht om hem te veroordelen/
Ik dacht het niet.
ik ben geen slachtoffer, en heb nooit wat met hem te maken gehad.

Jorrit86

Berichten: 775
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:12

BartVB schreef:
Eeeh, uh huh Haha!
Ik gok dat het een stuk rustiger wordt als ze Bush van z'n plekkie af halen Lachen

Sure, hoop dingen die Saddam heeft gedaan kunnen niet maar ik ben nog een stuk pissiger over hoe de US alles gespeeld heeft. Saddam pretendeert iig geen super humane uber leider te zijn Lachen


Bush heeft in 4 jaar gedaan wat Clinton in al die jaren niet gelukt is, zeker ook uit angst voor een nieuwe golfoorlog. Hij heeft S.H. en hij gaat Irak weer opbouwen.

Wat is er fout aan wat Bush heeft gedaan?
En dan niet aankomen met 'hij wil alleen maar oorlog', want met het verkopen van poepelige zachte witte knuffelkonijntjes had ie S.H. niet te pakken gekregen.

Hulde voor Bush!!!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:14

runningkawa schreef:
Hij verdient marteling
Dat vind ik een gepaste straf.




Mee akkoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:14

klopt Billy
Maar helemaal een vreemde is het nu ook weer niet.
We weten allemaal wat voor mensonterende dingen hij heeft gedaan.
Dus dan is er toch wel een beetje een oordeel te geven dacht ik zo.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:17

MARTELLEN!! Net zo lang tot dat hij er DOOD bij neervalt~!!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:18

Lovely schreef:
De woestijn netjes aanharken lijkt me wel wat voor hem, soort taakstraf dus.

Zonder de VS is ons kleine landje nergens, maar dan ook nergens.


*LOL* ja dat lijkt me ook wel een goede taakstraf

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:18

Haha!
Uh huh. Maar waarom heeft hij Irak overhoop gehaald? Voor een of ander nobel doel? Omdat Irak geen massavernietigingswapens heeft? Omdat hij met een plastic kalkoen in de krant wil komen staan? Nope, voor de olie. Was er een plan voor de wederopbouw? Nope. Was er een enorme hoop geld voor enorm veel wapentuig? Yup. Is dat geld er nu nog? Nope. Is het een enorme puinhoop in Irak? Yup Lachen Zijn er gruwelijkere dictators dan Saddam in de wereld? Yup. Hebben die landen olie? Nope Lachen

Het is allemaal niet zo moeilijk Lachen

Maar goed, ik ben echt niet blij met wat saddam allemaal gedaan heeft, doodstraf of martelen klinkt leuk maar is IMO niet helemaal moraal verantwoord. Gewoon wegstoppen die man en je focussen op het wederopbouwen van Irak, lijkt me een stuk nuttiger.

BTW let niet teveel op mij als het over Bush gaat Lachen Ik krijg echt kramp in m'n buik als ik die gast in de krant of op TV zie. Brr Het zet je echt aan het denken over het politieke systeem in de US. Ook al het feit dat ze Arnie als gouverneur van Californie hebben. Tja Clown

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:19

hulde voor bush?

Het geeft maar weer aan dat je de actie(s) van bush even los moet maken van het resultaat. Dat Saddam gepakt is zijn alle mensen in europa en ver daarbuiten ook wel denk ik, erg blij mee.
Het gevaarlijke aan Bush is, is dat hij een draaikont 1e klas is. Hij heeft in den beginne aangegeven Irak binnen te vallen vanwege het bezit van massavernietigingswapens! Die zijn nooit gevonden, nu hij Saddam heeft legetimeert dat zijn actie niet. Er wordt ook veel te makkelijk voorbij gegaan aan het feit dat hij de VN en de NAVO schoffeert en duidelijk zijn minachting heeft laten blijken voor de instituten. De man is geen democraat en de manier hoe dit speelt/gespeeld heeft is een grote waarschuwing om niet als een schoothondje(j-p Balkenende) bedelend te mogen vragen of we bij deze meneer op schoot mogen zitten!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:19

de strafmaat moet bepaald worden door de mensen die onder zijn bewind geleden hebben.
Niet door ons rijke westerlingen die hoofdschuddend voor de tv zaten, lekker veilig, ver weg van alles.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:20

Billy schreef:
ik ben geen slachtoffer, en heb nooit wat met hem te maken gehad.

WEes daar dan maar blij om, want dan piepte je wel anders!

en ja, ik veroordeel hem ondanks dat ik zelf niet slachtoffer was. Ik kan me namelijk ook dingen aantrekken die niet alleen mij overkomen maar ook die anderen kunnen overkomen. En dat maakt me vanzelf scherper.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:20

BartVB schreef:
Eeeh, uh huh Haha!
Ik gok dat het een stuk rustiger wordt als ze Bush van z'n plekkie af halen Lachen

Sure, hoop dingen die Saddam heeft gedaan kunnen niet maar ik ben nog een stuk pissiger over hoe de US alles gespeeld heeft. Saddam pretendeert iig geen super humane uber leider te zijn Lachen


Hmmm... ik ben nou ook niet bepaald pro Bush, maar imo is die man ook maar 'a puppet on a string' en tenminste niet iemand die het maar normaal vindt om mensen te martelen, slachten etc. etc. etc. ... nee, dan toch maar liever iemand die denkt een super humane uber leider te zijn dan iemand die zijn doel bereikt door vreselijke mishandlingen en erger... Ik ben eigenlijk een tegenstander van de doodstraf, maar vraag me af wat in deze situatie wijsheid is... zolang hij leeft denk ik dat er altijd mensen zullen zijn die door de vreemdste acties zullen proberen hem te bevrijden... dat zou wellicht weer levens kosten en is dus misschien niet het beste plan...maar ja, wat zouden de gevolgen van het alternatief zijn... ik weet het niet...