Met cap of zonder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Met cap of zonder?

Altijd met
59 (52%)
Altijd zonder
11 (9%)
Hangt er vanaf op wie ik rijd, wat ik ga doen, etc
43 (38%)

Totaal aantal stemmen: 113


Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Met cap of zonder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 12:42

Hoi,

ik vroeg me eens af wie er wel/niet met cap rijdt. Ik bpraktisvch altijd. Heb een paar keer zonder maar dat was niet echt rijden, dat was wat op kleine ponytjes door de wei crossen zonder zadel, hoofdstel, halster,... Tong uitsteken (beetje heel onverantwoord Schijnheilig Bloos , maarja, nu zou ik het niet meer doen, maar het was wel eens fijn, Haha! ) en een keer onbewust... Schijnheilig

Nu wil ik gewoon bijna niet meer zonder, zonder cap voel ik me zo kaal,... Verward Scheve mond

En jullie??? Verward


Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 12:54

Ik rij altijd met cap. Zonder cap voel ik me inderdaad erg "kaal".

Ik pak eerst mijn cap, zet hem op, en dan pas pak ik het zadel en hoofdstel.

A good horse is never a bad color.......

DeBje
Berichten: 280
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 12:59

Ik rij eigenlijk alleen in de springles met cap, en als ik in de buitenbak moet rijden en het regent Lachen

Oh en met een buitenrit moet ik hem ook opdoen.

Ik vind het echt niet lekker zitten, maar dat komt omdat ik hem bijna nooit op heb. Kan me voorstellen dat het "kaal" voelt als je geen cap op hebt, als je normaal wel altijd met cap oprijdt.

Nederlands Kampioen Voltige klasse zwaar 2007

VOLTIGETEAM GROENENDAAL

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 13:01

Ik rijd altijd met een cap. Ik vind het echt heel dom als iemadn zonder rijd. Als je valt val je echt te barsten. Ik heb er ook geen last van zeker met die caps die je tegenwoordig hebt is met een cap rijden echt geen marteling meer.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 13:29

ik rij ook altijg met cap. me ouders zeggen altijd of je gaat met cap rijden of niet rijden.

Nevada

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 13:47

ik rijd ook met cap, maar als je met de zoekfunctie zoekt, zul je zien dat hier al veel topics over zijn geweest

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 14:09

Rijd eigenlijk nooit met cap, op mn eigen dan, op stage is het verplicht en op school ook. En met clubles moet het ook, maar thuis is het altijd zonder, heel stom eigenlijk want daar kan net zo goed wat gebeuren, maar eigenlijk rijd niemand bij ons met cap, alleen de kleine kinderen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 14:15

Op Kawa heb ik alleen in het bos een cap op.
En op vreemde of jonge paarden altijd.
Maar ik geef toe dat ik dit pas sinds een paar jaar doe. Sinds dat Sandra is verongelukt.
eerst had ik er nooit geen op Bloos!


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 14:20

Ik rij altijd met cap. -10 of 30 graden, jong paard of oude manegeknol, binnen of buiten, altijd op.Zeker nadat ik vorig jaar eens tegoei van mn paard was afgekledderd en de hemel dankte dat ik een cap ophad. Ik heb totaal geen last van symptonen als ik ga zweten (vind ik normaal als je een sport beoefend, ze zeggen zowiezo al dat paardrijden geen echte sport is Tong uitsteken ) of mijn haar gaat in de war of ik lijk op een paddestoel (je paard kan je niet zien als je op zijn rug zit dus veel maakt het niet uit Tong uitsteken )

Wat de rest doet kan mij niet schelen, als andere zich fijner voelen zonder cap op hun hoofd moeten ze het maar weten en dan doen ze het maar op eigen risico, ik zet hem iig altijd op. Knipoog

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 14:23

Ik rijd sinds ik er weer 1 heb (8 jaar niet eens een helm gehad, laat staan opgezet) weer met cap. In de les, omdat het daar moet, en in het bos, omdat ik vind dat ik wat dat betreft de goden lang genoeg getart heb. Als ik op het terrein even op Rowan zit heb ik hem niet altijd op, maar vaak ook wel.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 14:27

Bloos! shaam, schaam Bloos! ,
momenteel rijd ik al weer een hele tijd zonder, heb zelfs geen cap
wil er al wel een hele tijd 1 kopen, maar dat telt niet geloof ik
is wel 1 van mijn goede voornemens voor het nieuwe jaar

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 14:42

Ik rijd egenlijk alleen met cap als ik buiten ga rijden of als ik ga springen ofzo. Als ik soms eens op iemands anders paard rijd zet ik wel altijd een cap op, he braaf ze ook zeggen dat hij is! Vroeger reed ik altijd wel met cap maar mijn paardje is in de bak zooooooo braaf dat dat niet nodig is! Al is dat natuurlijk misschien ook weer onzin want ook zij kan weleens schrikken........ of vallen ofzo...

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:02

Ik rijd altijd met cap!!! Met uitstappen doe ik hem nog wel eens af maar echt als ik draaf of weet ik veel wat ik heb altijd mijn cap op!! Je hoort wel een mensen die zeggen van "ja mijn paard is altijd zo braaf" maar het blijven beesten en ze kunnen er zo een keer vandoor schieten of weet ik veel wat en als je er dan afvalt en je valt wat ongelukkig dan had je toch maar gedacht "had ik mijn cap maar opgedaan"

Live,LOve,'ndLaugh

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:27

Ik heb ALTIJD mijn cap op! Zelfs op mijn eigen sullige Kobussie, maar zelfs die kan ontieglijk schrikken en in een sloot belanden.

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:42

Hier zijn al meerder topics over geweest geloof ik Knipoog maar ik rijdt op Tessa niet zo vaak met cap Bloos! ,alleen als ik les heb of naar het strand of duin ga eigenlijk.Ik weet het,het is niet slim maar ik doe het toch niet zo vaak Lachen

Lovers Sound Lovers
Ik denk altijd goed na, voordat ik iets stoms zeg Haha!

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:44

Sinds de geweldige-lichtgewichte-niet knellende- niet zwetende veiligheidscap rij ik eigenlijk altijd MET cap!

puntje puntje puntje

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 16:12

hangt er een beetje van af. Maar ik moet in principe altijd mijn cap dragen, ik weet het... haha Lachen

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 16:13

Ik heb de keuze: of ik rijd met, of ik rijd niet,.. Tong uitsteken .dan is het rap besloten!!! Kan ik je vertellen! Schijnheilig Maar nu ik het gewoon ben, vind ik het echt niet erg, als ik hem niet op heb, dan voel ik mij zo kwetsbaar,... Bloos Alleen als we in Frankrijk dagtochten maken (vaak +40°C Ziek ), dan doe ik hem liever af,... maar toch,...ik houd hem toch maar lekker op,... Tong uitsteken Schijnheilig

Sting

Berichten: 12856
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 16:19

Ik af en toe. Meestal niet eigenlijk Schijnheilig
Ik voelde me in het begin idd ook kwetsbaar, was gewend hem altijd op te hebben. Op onbekende paarden doe ik hem natuur,ijk wel altijd op.Maar bij Sting niet. Die doet toch nooit wat (en dat had ik niet moeten zeggen want dan zal er nu vast iets gebeure Haha!)

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 16:22

Sting schreef:
Op onbekende paarden doe ik hem natuur,ijk wel altijd op.Maar bij Sting niet. Die doet toch nooit wat (en dat had ik niet moeten zeggen want dan zal er nu vast iets gebeure Haha!)


idd Haha! Maar toch, je moet er natuurlijk wel rekening mee houden, elk paard kan van iets (zelfs iets heel pitteluttigs ) schrikken, je weet maar nooit wat je paard ineens krijgt . Ik ga je hier nu niet stom te les spellen hoor Tong uitsteken Zo ben ik niet Schijnheilig , en daarbij, da's jou keuze Haha!

Nog heel veel plezier!! OK dan! En nee hoor, er zal je heus nix gebeuren! Sting past wel goed op je als ik je zo over hem hoor!! *LOL*

xxx

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 16:33

Altijd met cap, beter een keer te vaak de cap op dan een keer eraf vallen zonder cap en er iets aan over houden...

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:02

Rijd altijd met Haha!

Maar hierover zijn toch al veel meer poll's geweest....

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:06

Ik zou graag invullen dat ik altijd met cap rijd.
Maar laatst zat ik even zonder zadel op Novia en er werden wat foto's gemaakt.
Het eerste commentaar van mijn ouders toen ze die foto's zagen was dat ik geen cap op had!
Dus.... ik zondig zo nu en dan wel! Maar niet zo vaak.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:30

Ik ben eens met mn knar op straat beland, stond gewoon stil, paard schrok en hup daar lag ik!
Gelukkig dat ik een veiligheidscap ophad, ne dat heeft erg veel impact op me gehad.
Kleine moeite, groot plezier voor je toekomst!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:32

ik rij op jessie meestal zonder. MAar sinds een heel eng verhaal van iemand op bokt te hebben gelezen draag ik hem nu wel buiten en met springen met jessie.. Verder op vreemde pony s altijd Lachen

Obelix is gewoon stoer!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, ComscoreBot, Nowiexx en 102 bezoekers