zie het even niet meer zitten.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

zie het even niet meer zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 23:46

Om een lang verhaal kort te maken, ongeveer 3 jaar geleden ben ik verkracht met alle (geestelijke) gevolgen van dien.
De politie nam me niet serieus waardoor ik het gevoel kreeg dat ik me aanstelde.
Ik heb alles weggestopt en dacht dat ik er op die manniet niet meer aan hoefde te denken maar nix is minder waar.
Ik had altijd een vrij goede band met de buurman maar die is woensdag overleden aan kanker. Ik wist wel dat hij dood zou gaan maar het was toch een hele klap.
En nou hoor ik net van mijn vader dat zijn broer met de kerst hierheen komt. Nou denk je vast van "wat maakt dat nou uit?" Nou de broer van mijn vader (rob) woont in Spanje in een afkick centrum voor drugs verslaafde. Mijn moeder wilde niet dat hij nog in Nederland bleef. Dus na eindeloze ruzie is hij uiteindelijk naar Spanje gegaan. Maar de laatste keer dat hij in Nederland was (in het voorjaar) kwam hij helemaal dronken aan en zat aan mijn borsten!! Nadat wat er 3 jaar geleden in gebeurt!! Ik ben nou zo bang dat er weer zoiets gebeurt Huilen
Alles bij elkaar maakt dat ik het nu helemaal zat ben!!
Ik slik nu antidepressivia hoop dat ik mezelf daardoor wat beter ga voelen. Ik heb echt het idee dat niemand me begrijpt dus ik hoop dat niemand het me kwalijk neemt dat ik het hier op bokt zet maar ik moet het even kwijt. Er is wel iemand waarvan ik weet dat ze me wil helpen en naar me wilt luisteren maar zij heeft het op het moment ook heel moeilijk dus ik wil haar niet storen maar ik wil me verhaqal gewoon kwijt.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.


Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 00:16

Ha maaik...
Als eerste gecondoleert.
Ik wil je in ieder geval heel erg veel sterkte wensen.
En maaik, ok, ik moet toegeven, ik heb het op het moment niet makkelijk, maar dat wilt niet zeggen dat ik er niet kan zijn voor een goede vriendin! Misschien kunnen we in januari samen een buitenrit maken, ik op fennie, jij op beauty... Kunnen we even bijpraten.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 00:39

eerst en vooral gecondoleerd met het verlies van je buurman, heel veel sterkte hiermeee...

over dan andere verhaal, ik begreep, je papa's broer, kun je het daar niet ff overhebben met je ouders, misschien met je moeder, die moet dit toch wel snappen, ik kan me er best iets bij voorstellen dat jij je hier niet prettig bijvoelt en maar je moeder kan je misschien hiero enigszins bijhelpen, ik ken natuurlijk niet je gezinssituatie maar hier gok ik op!!

willen je ouders dit gesprek helemaal niet dan zou ik flink van me afbijten, kijk, ik heb makkelijk praten natuurlijk, ik ken helemaal niet je gevoelens en wat je allemaal heb meegemaakt maar blijven soppen in je probleem helpt nooit, bijt van je af meis, kom op, schouders eronder en toon wie jij bent!! Toon dat jij een vrouw bent met een persoonlijkheid, ik weet het is makkelijk praten maar probeer het eens en blijf ziten in de hoop dat de oplossing met een dienblad gepresenteerd word want uiteindellijk moet je het wel zelf doen!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 00:46

Helaas zijn mijn ouders op dit onderwerp niet van gedachten te veranderen. Ik moet er maar doorheen.
Ik snap wel dat ze hem willen zien ik bedoel het is toch mijn vaders broer,
maar moet die griezel dan per se bij ons in huis? Als ik erover begin krijgen we toch ruzie. Mijn moeder neemt he voor me op en mijn vader wilt hem zien wat ik begrijp ook. Maar ik wil voor mijn moeder niet dat er weer ruzie komt. Ik weet wel dat ik het zelf moet doen maar waarom komt nu alles tegelijk?

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 00:51

dta is meestal zo meis, meestal heb je alles in 1 keer op je dak dat is helaas het mensenleven maar is het dan bv niet mgelijk om ergens uit logeren te gaan, je vader zijn zin dat ie zijn broer ziet en jij je zin dat jij hem niet hoeft te zien, kom op meis, je vader kan veel willen maar niet eisen dat jij met die persoon onder 1 dak moet als is het zijn broer!!

Weet je vader trouwens wel wat zijn broer jouw heef aangedaan?

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 00:53

Getsie, meis, wat verschrikkelijk. Boos! Gecondoleerd met je buurman, inderdaad. Wat erg dat net nú zo'n moeilijke situatie zich aandient, terwijl je grootste steun net is weggevallen.
Ook moeilijk, hé, dat je ouders zo reageren. Waarschijnlijk bedoelt die broer van je vader het helemaal niet 'verkeerd', maar het komt op jou natuurlijk wel heel naar over.

Dit is misschien drastisch, maar kun je niet met de kerstdagen ergens anders heen gaan, bijvoorbeeld naar vrienden? Het is niet leuk om met kerst weg te moeten, maar in elk geval heb je dan nu rust, en kun je een fijne, rustige kerst onder zenuwen en depressies hebben. Dat is dan wel erg voor je familie, maar ik denk dat jij nu best wel even voor jezelf mag kiezen, want dat je er zó onder lijdt is echt niet normaal, en daar hoef je echt niet doorheen te gaan om je ouders tevreden tehouden.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 00:54

Tuurlijk mag je hier even je verhaal kwijt Het is niet niks allemaal, en zeker als het nu even allemaal tegelijk komt.
Zoals je zelf ook al aangeeft, is het heel belangrijk om erover te praten.
Snap dat het moeilijk is voor jou dat je vaders broer komt, maar je ook je vader de kans niet wilt ontnemen om zijn broer weer even te zien. Kan je zelf niet bij familie/een goede vriendin logeren als je vaders broer er is? tja, dat is natuurlijk ook geen ideale oplossing.....
Sterkte Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 00:59

Het is misschien een idee om ergens ander heen te gaan maar waar?
Ik wil ander mensen ook niet opzadelen met mijn persoontje.
(wat ben ik een zeikerd he).
Nimue, ik weet niet hoe hij het bedoelde maar bij mij kwam het heel verkeerd over, denk door wat er is gebeurt.
Het lucht wel op om het zo op te schrijven hoor, klinkt misschien raar maar als ik het zo zie staan is het net of ik er meer grip op heb...

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 01:08

tis jammer dat ik moet werken met kerst... anders had ik misschien nog wat kunnen regelen. Ik kan je helaas niet mee nemen naar mijn werk met oog op privancy van de mensen waar ik mee werk.. Tis jammer dat je nu ook niet meer bij audrey terecht kan.. PFFF..
Oh, en Nimue, die steun is niet weggevallen, die is er nog steeds!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 01:11

Ik zou kijken of je bij een vriendin terecht kan. Misschien een broer of zus van je moeder?
Wat ik wel raar vind is dat je vader perse zijn broer wil zien terwijl hij aan je heeft gezeten. Ik zou hem nooit meer hoeven zien als hij dat bij mijn dochter had gedaan.

Nou iig veel sterkte ermee

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 04:32

Heel veel sterkte meid Ach gut
Ik hoop dat je de komende fesstdagen toch nog een beetje plezier kan hebben

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 11:00

Jeetje meis dat is niet niks.. Ik moet nog steeds met die vriendin van mij hierover gaan praten wat je aan mij gevraagt hebt, het is en blijft een gevoelig onderwerp.
Maar het is alleen maar goed als je je verhaal eruit gooit hier.
Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt nu met de feestdagen en dat je idd wel plezier kan hebben..
Sterkte..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 11:32

_inge_ schreef:
Ik zou kijken of je bij een vriendin terecht kan. Misschien een broer of zus van je moeder?
Wat ik wel raar vind is dat je vader perse zijn broer wil zien terwijl hij aan je heeft gezeten. Ik zou hem nooit meer hoeven zien als hij dat bij mijn dochter had gedaan.

Nou iig veel sterkte ermee


Weet dr vader dit wel? Kan me ook echt niet voorstellen dat als ie zoiets weet hij zn broer nog wil zien!
Zo niet dan zou ik dat wel vertellen..

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 12:57

Aramat"]
[quote="_inge_ schreef:
Ik zou kijken of je bij een vriendin terecht kan. Misschien een broer of zus van je moeder?
Wat ik wel raar vind is dat je vader perse zijn broer wil zien terwijl hij aan je heeft gezeten. Ik zou hem nooit meer hoeven zien als hij dat bij mijn dochter had gedaan.

Nou iig veel sterkte ermee


Weet dr vader dit wel? Kan me ook echt niet voorstellen dat als ie zoiets weet hij zn broer nog wil zien!
Zo niet dan zou ik dat wel vertellen..
[/quote]



ja hij weet het maar denkt dat ik het zeg maar erger maak dan het is door wat er eerder is gebeurt. Hij denkt dat ik blij ben als hij er is en merk dat er nix gebeurt. Maar hij snapt echt niet dat ik heel bang voor hem ben. Ik weet toch verdorie wel wat er is gebeurt.
Denk dat ik ga vragen of ik met de kerst mag werken.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.


Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 13:43

hey meid!
wat verschrikkelijk voor je allemaal! En aan de antidepressiva is ook niet alles, je gevoel wordt wel afgevlakt, maar het lost nix op...(ik spreek uit ervaring, dus zit niet uit mn duim te zuigen) ik wil je niet zeggen wat je wel en niet moet doen, maar ik denk dat je erg veel kan hebben aan gesprekken met een psycholoog... denk er eens over na. maar voor de dagen die eraan komen zou ik eerst een oplossing zoeken! Hou eerst rekening met jezelf en daarna pas met wat je ouders graag willen!
succes met alles!!
en ik vind je absoluut geen zeurkees.

Faber quisque fortunae suae

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 13:50

Wat een ervaring meid! Dit is niet niks!
Je zeurt inderdaad heelmaal niet als je je verhaal kwijt wilt hoor. Hoe meer je erover praat hoe beter het denk ik is.
Ik ben het wel eens met de anderen dat het misschien een oplossing is om lekker voor jezelf te kiezen en naar iemand toe te gaan. Een vriendin of familie misschien? Goede kennissen of ergens alleen als je dat prettig zou vinden?

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 19:48

Bedankt voor alle begrip.
Ik heb het op mijn werk zo geregeld dat ik met de kerst kan werken.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

ikkiekikker

Berichten: 896
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:17

Zo dat is ook wat!
Ik denk dat het goed is dat je zo veel mogelijk probeert niet met hem alleen te zijn, je kan wel zeggen dat je niet voor je problemen weg moet lopen maar ik denk dat dat hier niet van toepassing is.
Als je het eng vindt om met hem samen in een huis/kamer te zijn moet je dat ook gewoon niet doen, zorg dat je in een omgeving bent waar je je veilig voelt.
Ik ben een paar jaar geleden bijna verkracht, het is gelukkig niet zo ver gekomen maar toch snap ik wel een beetje hoe je je moet voelen.
Doe niks wat je eng vind, ook al zeggen je ouders anders.
Verder wens ik je heel veen sterkte, ook met het verlies van je buurman
Ach gut

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:24

Gecondoleerd.

Je hebt vreselijke dingen meegemaakt, uiteraard mag je toch wel enig begrip verwachten, zeker van je ouders. Zorg dat je wel iemand hebt om mee te praten, zulke dingen redt je niet alleen.
Ik weet eigenlijk niet zgoed wat ik moet zeggen, ik kan je alleen nog heel veel sterkte wensen!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Brittneyx, ComscoreBot, eva1969, Jokonootje, Karlijn_dv, lonimma, love_mandy, MarrieLeen, MissSicarius, Plukje, Roosch, Sterrendief en 199 bezoekers