leuke actie van Tonkelientje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-01 13:16

Ik was net tussen de middag op de manege, even. In de spring-/zandwei stonden 2 paarden en een pony. 1 Van de paarden was Pablo van Katrien. Ik dacht ik zet Tonko er even bij, dan kan ze rollen. Normaal gesproken rolt ze alleen en wil ze meteen weer eruit. Dit keer ging het dus even anders. Hup, meteen in volle draf naar de andere 3. Ze heeft zich netjes gedragen. Normaal, als oudere merrie zijnde, wil ze nog wel eens dreigen en zo. Maar dat ging goed. Het waren drie ruinen. Ze stonden wat met z'n vieren aan het hek. Katrien en ik, en de eigenaresse van de pony stonden aan het hek te kletsen. Tonko stond met haar gezicht de andere kant uit. Op een gegeven moment hebben we het over haar en zeg ik zoiets van "he Tonkie" en geef haar een zachte "tik" zoals een beloning op haar rug. Meer een aai, je weet wel. Nou, ze stond zo te dromen, ze dacht dus echt dat het een van de andere paarden was. Meteen aan het janken en bokken en zo, met een voorbeen slaan! Extreme duivel Toen keek ze om en zag ze dat ik het was, hahahaha *LOL* Dat was voldoende om op te houden. Ze stond echt zo te kijken van ooh, ben jij het maar, ik dacht dat ik werd aangevallen! }> Echt leuk om te zien! Party!!


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 13:20

klinkt heeeeel errug grappig

:evaw:

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 14:14

hihi, klinkt grappig ja.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 14:19

Het was ook grapig. Ze reageerde heel woest, ze zal zoiets gedacht hebben:" Wie heeft het in zijn oliebollige hoofd gehaald om aan mijn kont te zitten. Ik zal je ven een lejse leren mormel!" En toen zag ze dus dat het Suus was en stond ze meteen rustig.

Josje
Berichten: 51
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 14:30

erug grappig inderdaad, maar hieruit blijkt wel dat Suus en Tonko een goede band hebben.
Dat vind ik net zo gaaf als wanneer ik de maege binnen kom en zodra Janneke mij ziet dat ze fanatiek begint te hinniken.

Als je van Paarden houd, ken je de mens ook beter.

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-01 14:57

Nee Josje, zo fanatiek als Janneke is Tonkie helaas niet Verdrietig Alleen als ik met een emmer met voer erin aan kom lopen, dat is er een met een gele deksel, dan hinnikt ze. En als ik dan even sta te kletsen met iemand, dan duurt het haar te lang. Dan gaat ze dus rondjes draaien in de stal. Frusty En hinniken. Kom ik zonder emmer, dan mag ik blij zijn als ze hinnikt als ik roep. Gebeurt wel hoor, maar niet altijd helaas. Tja, het is een ECHTE merrie... Koe

_________________
Behandel je paard zoals je zelf graag behandeld wilt worden...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Suus op 2001-04-05 15:58 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 14:58

En die van mij hinnikt dus echt niet naar me. Geen enkel geluid, hij staat wel meteen met zijn neus tegen de deur en laat spontaan het stro uit zijn mond vallen. Maar een welkomshinnik zit er niet in. Vaak hinniken de buurman en buurvrouw van Pablo wel naar me omdat die ook vaak een worteltje van me krijgen maar mijn eigen paard doet het niet. Is nog nooit bij hem opgekomen denk ik. Zijn moeder hinikte trouwens ook nooit naar ons. Pablo kan wel hinniken maar hij doet het heel weinig.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-04-05 15:59 ]</font>

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-01 15:02

Ja, en dan die Barney, de pony van een vriendin. Die staat een stal of 6 verderop. Als ik dus op Tonko roep dan hinnikt Barney vrijwel altijd. En die hinnikt echt komisch, en soms superhard. Ik voer hem 2 keer per week wortelen, we wisselen dat met 3 mensen af. Daarvan kent hij me dus. Tussendoor krijgt hij meestal ook wat lekkers. En ik laat hem vaker los in de bak, samen met Tonko en Gamble. Tonko en Gamble zijn echt een twee-eenheid) Die Barney is echt een pony met een eigen willetje en karakter. Als ik niet kom voeren maar gewoon langs zijn stal loop om even naar de les te gaan kijken, die tegenover zijn stal plaatsvind, en ik sta daar, dan kan hij me zien. En dan hinnikt hij dus ook. Als ik me dan bijv. omdraai richting hem om weer ergens anders heen te lopen, dan hoor je weer een hinnik! Echt zo van JAAH, DAAR KOMT ZE WEER! Leuk is dat he. Maar mijn Tonkie niet helaas.... Verdrietig Soms is het wel zo dat als ik roep en zij doet niks, maar Barney hinnikt, dan hinnikt zij ook. Net alsof ze roept van hei!, dat is mijn baasje! Lovers

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 16:35

lief is dat he? IK ken gelukkig wel een pony die hinnekt en maf doet. Mijn arabje draait helemaal door als ik hem roep. Eerst klik ik altijd met mijn tong *klikklak* Haha! en dan kijkt ie op, dan roep ik hem en gaat hij heel debiel hinneken Party!! En danbreekt hij zijn hele stal af.Meestal krijgt hij eerst een aai en loop ik dan naar mijn kast om mijn halster en een wortel te halen.Nou de kast is ongeveer 12 stallen verder en ik hoor hem de vloer afschrapen en tegen de staldeur bonken. Als ik weer langs loop en ik haal hem er uit,is het goed. Of als ik hem laat staan,(bv om even de kantine in te lopen) maar ik geef hem wel een knuffel of een wortel dan is het ook goed! vaag beest Dromen maar wel heeeeel lief. ik ben echt blij met hem

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 18:22

Isolda hinnikt nooit naar mij.. Verdrietig zij hinnikt alleen als ze overstuur is ofzo.
Enne Berber, die hinnikt alleen als ze koud is en de wei uit wil.
Vinnik wel jammer. Op de rijstal was altijd een paardje die "humde" altijd zo lief naar me. Z'on heel zacht binnensmonds hinnikje. Zooo poepig!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 18:24

Shico hinnikt altijd als ik eraan kom fietsen, als ik nog op de weg ben en m roep hinnikt ie al terug!
Sabina geeft alleen zo'n laag hinnikje als je vlakbij dr bent
Jolanda hinnikt bijna nooit naar je, heel af en toe
Nina hinnikt ook nauwelijks
Veulentje van Jojo weet ik niet... Knipoog Party!!
Anja heeft nog nooit naar mij gehinnikt en Roos ook niet...
verder de paarden bij Gerald alleen als je er als eerste aankomt en ze gaat voeren... Vork Vork

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 18:29

Humpie die humt ook heel zachtjes meer een beetje knorren en Shetta die hinniks echt als een gek, en Oliva die hinnikt alleen als er eten aan komt (ook niet altijd hoor) en Kismo die hinniks alleen als er een ander paard voorbij komt.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 21:58

wat en maf paardebeest die tonko!

tinkie brom-hinnikt elke keer als ik kom.liefurd!

soms is het beter om te zwijgen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 22:34

Ik krijg gehinnik van Orry zijn grote buur met klein hartje en Orry zelf staat met neus praktisch tegen de tralies te schooien....
Hij weet namelijk dat hij wat appels en/of hapje krijgt als ik binnenkom... *LOL*
Als ik weg ga dan staat hij altijd zo lief naar me te kijken.... *LOL*

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Irisje
Berichten: 49
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 09:48

Het is waar dat TOnko alleen hinnikt als ze eten ziet, maar een paar maanden geleden hinnikte ze toch nog helemaal niet naar je. Er is dus vooruitgang. Mijn paardje doet niets anders dan hinniken. Elke keer als ik langs de stal kom, hinnikt hij. Ik durf haast niet meer zomaar langs de stal te lopen, vind ik zo zielig als hij heel enthousiast hinnikt en ik kan hem geen aandacht geven (dan kan ik wel bezig blijven).

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-01 09:53

Ja Irisje, dat klopt wat je zegt. Voorheen gaf ze geen kick als ik riep. Dus er is vooruitgang Lovers Prox hinnikt zich wat af als jij er bent he. Kijk maar uit dat hij zich geen beschadigde stembanden oploopt op zijn jonge leeftijd! *LOL* *LOL* *LOL*

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 10:18

Paarden kunnen echt zo raar doen.

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 10:46

Menno hinnikt altijd als ik aankom en ook regelmatig als ik langsloop en hij mij ziet Lovers

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 22:22

Mijn paard is niet zo verbaal, hij volgt me wel iedere keer als ik langsloop (ook buiten als hij los staat) of ik als hem aankijk komt hij naar me toe... Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elegance_, Ninouschka, su72 en 45 bezoekers